Ах,да отида в тази стаичкаlok45111 написа:Ето още снимки на моделите на ОИ в катедра "СОТС" при ВТУ "Т. Каблешков"
Изпълнителен апарат на ЕМЦ - гарата, която моделират няма име, но съседните гари са "Бъдеще" и "Щастливец"![]()
Работно място на деж. ръководител на МРЦ МН-68. В случая, гарата е с един главен коловоз, един отклонителен и изтеглителна.
Пулт - табло на МРЦ МН-68
Релеен стелаж на МРЦ МН-68. Тук релетата са пренебрежително малко, в сравнение с релейните помещения в гарите, съоръжени с МРЦ. Но пък лесно се добива представа кое как работи.
Администратор
Да продължа темата, като представя и друга съществена част от електрическите централизации, а именно стрелковите обръщателни апарати(СОА). У нас се срещат главно три типа обръщателни апарати:
ЕСОА-1 Широко разпространена по гарите с ЕЦ;
ЕСОА-2 Разпространена е в гарите по 3-та ЖП линия от София до Карлово;
ЕСОА-3 Модерен обръщателен апарат, производство на фирмата "Ериксон". Среща се в много гари, съоръжени с ЕЦ;
Основните елементи на електрическите стрелкови обръщателни апарати са трифазен електродвигател, маховик, задвижваща щанга, блокировъчни контакти. Според типа на ЕСОА, се срещат различни конструктивни особености, но принципа на действие е сходен и при трите типа. ЕСОА-1 е значително по - голям и тежък от ЕСОА-3 при почти еднакви характеристики и на двата.
При повреда на електрическото задвижване или замръзване, стрелковите апарати се задвижват и ръчно посредством сваляем привод, наричан "курбел".
ЕТО СНИМКИ
ЕСОА-1

ЕСОА-3

ЕСОА-1 Широко разпространена по гарите с ЕЦ;
ЕСОА-2 Разпространена е в гарите по 3-та ЖП линия от София до Карлово;
ЕСОА-3 Модерен обръщателен апарат, производство на фирмата "Ериксон". Среща се в много гари, съоръжени с ЕЦ;
Основните елементи на електрическите стрелкови обръщателни апарати са трифазен електродвигател, маховик, задвижваща щанга, блокировъчни контакти. Според типа на ЕСОА, се срещат различни конструктивни особености, но принципа на действие е сходен и при трите типа. ЕСОА-1 е значително по - голям и тежък от ЕСОА-3 при почти еднакви характеристики и на двата.
При повреда на електрическото задвижване или замръзване, стрелковите апарати се задвижват и ръчно посредством сваляем привод, наричан "курбел".
ЕТО СНИМКИ
ЕСОА-1

ЕСОА-3

64.19
ЕСОА-2 се използват само в разпределителните гари и ГАЦ, за бързо обръщане на стрелките. Електродвигателят е постоянно токов. Редуктора се състои от 4 степенна зъбна предавка. Фрикционното съединение е регулируемо на 6 степени. Състои се от 4 чугунени и 4 стоманени диска. Заключването е вътрешно. Автопревключвателя се състои от неподвижни контактни пера и подвижни ножови разединители.
Администратор
На някои гари по 3-та също има ЕСОА-2. Би било добре да приложиш някоя и друга снимка на такъв СОА, ще е интересен на форума.koncara написа:ЕСОА-2 се използват само в разпределителните гари и ГАЦ, за бързо обръщане на стрелките. Електродвигателят е постоянно токов. Редуктора се състои от 4 степенна зъбна предавка. Фрикционното съединение е регулируемо на 6 степени. Състои се от 4 чугунени и 4 стоманени диска. Заключването е вътрешно. Автопревключвателя се състои от неподвижни контактни пера и подвижни ножови разединители.
64.19
Администратор
Именно! По - горе цитирах именно това. Тошко, ако имаш снимки на ЕСОА-2 или описания, качвай. В ара Коприщица със сигурност всички централизирани стрелки са с ЕСОА-2.bdz46 написа:С ЕСОА-2 са всички гари от Световрачане до Сопот, включително Обединена и Мусачево, както и някои гари по други линии, като Храбърско и Разменна.
64.19
Ето и моят скромен принос от гара Пловдив.
Администратор
Типичен ЕСОА-3, какъвто по - горе е заснет. Интересно какво ли са му правили? Ревизия или случаен ремонт...VESO написа:Ето и моят скромен принос от гара Пловдив.
64.19
Администратор
Да, а 24 е номера на стрелката.VESO написа:Двигателят е нещото , на което пише "24" ли?
Ето едно изчезващо съоръжение, което спада към устройствата за СЦБ. Ръчаг за управление на еднокрилен семафор с механичен привод:
http://bgrail.info/IMG_0904.jpg
http://bgrail.info/IMG_0905.jpg
Същото в комплект със семафора може да се види и в чакалнята на гара София.
Администратор
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Информация
Модератори



