Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
У нас се срещат главно няколко тивпа ОИ по функционалност и степен на осигуряване безопасността на движението:

РУКЗ - Релейна уредба за ключова зависимост: Осигурява нареждане на вход/изход със съответното показание само при правилно поставени ключове в изпълнителния апарат, монтиран в стрелочната кабина. Разпоредителния апарат се намира в канцеларията на дежурния ръководител и представлява табло с изобразено на него коловозното развитие на гарата и съответните бутони и лампи за маршрута и положението на светофорите и прелезите. Стрелките при РУКЗ са ръчни;

ЕМЦ - Електромеханична централизация: Осигурява автоматично(дистанционно) преместване на стрелките, като зависимостите между съответните командни органи са блокирани механически в изпълнителния и разпоредителния апарати;

ЕЦМ - Електрическа централизация за малки гари: Осигурява обезопасяване на маршрутите, нареждане на вход/изход и автоматично(дистанционно) управление на стрелките. Няма маневрени сигнали;

МРЦ - Маршрутно - релейна централизация: Тя е сложна електрическа централизация, която позволява едновременно приемане/изпращане на влаковете по невраждебни маршрути, осигурява маршрута на заминаване/приемане на влак и др. При МРЦ може да се изпълни и система за маршрутизирани маневри посредством изолирани звена и маневрени светофори, управлявани от отделен панел/пулт или с отделни бутони. У нас се срещат няколко типа МРЦ по функции и предназначение;

МКЦ - Маршрутно - компютърна централизация: Модерна централизация, изпълнена на базата на ЕИМ или компютърна система. Маршрутите и управлението на стрелките/маневрите става от терминал в канцеларията на дежурния ръководител;
_____________________________________
*Авторът не претендира за изчерпателности точност, за това ще помоля хората с познания по ОИ да внесат повече факти и подробности за описаните накракто горе видове инсталации, използвани у нас.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Браво, време беше и тази тема да допълни съдържанието на форума. Определено ще е от полза на всички. :P Би било хубаво при допълването на информацията да се дадат по 2-3 примера за всеки вид ОИ. Пък и за повечето големи гари. 8)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Фотогалерия на осигурителни инсталации(С най - голяма благодарност към началниците на съответните гари!)

Софийски жп. възел

Гара Обединена
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри

Гара Подуяне - разпределителна
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри

Гара Подуяне - пътническа
Руска блочна МРЦ

Гара София - централна
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри и дистанционно управление на гарите ЗФ, СФВ и ПД пътническа
________________________________
Сега и от Прованса:

Гара Горна Оряховица
ЕМЦ - Електромеханична централизация

Гара Голямо Село
РУКЗ - Релейна уредба за ключова зависимост

Гара Дупница
РУКЗ - Релейна уредба за ключова зависимост

Гара Карлово
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри

Гара Карнобат
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри

Гара Костенец
МРЦ - Маршрутно релейна централизация

Гара Монтана
РУКЗ - Релейна уредба за ключова зависимост

Гара Пловдив
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри

Гара Плевен
ЕМЦ - Електромеханична централизация

Гара Септември
МКЦ - Маршрутно - компютърна централизация

Гара Хисар
МРЦ - Мрашрутно релейна централизация
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Браво, определено си се постарал доста и много добре си ги хванал, надявам се един ден да ми се отдаде възможност да снимам МРЦ-то на Чб. 8)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:Браво, определено си се постарал доста и много добре си ги хванал, надявам се един ден да ми се отдаде възможност да снимам МРЦ-то на Чб. 8)
За целта се иска разрешение, което е нормално, все пак гарите не са разграден двор. Иначе ЧБ не е с МРЦ, а с ЕМЦ 8)

съвет: Отиди при началник - гарата и го помоли, смятам, че е разбран човек и няма да откаже да популяризираш гарата му във форум "Локомотиви".
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

lok45111 написа:
Nikss написа:Браво, определено си се постарал доста и много добре си ги хванал, надявам се един ден да ми се отдаде възможност да снимам МРЦ-то на Чб. 8)
За целта се иска разрешение, което е нормално, все пак гарите не са разграден двор. Иначе ЧБ не е с МРЦ, а с ЕМЦ 8)

съвет: Отиди при началник - гарата и го помоли, смятам, че е разбран човек и няма да откаже да популяризираш гарата му във форум "Локомотиви".
Поправям се, моя грешка, прав си.
А разбира се, че ще поискам разрешение и смятам, че няма да ми откажат. Все пак ме познават и като им кажа, че е специално за форума още повече ще се зарадват, но всяко нещо с времето си. Когато имам време ще се опитам да снимам "обекта". :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Осигурителните инсталации са интересни за любителите до толкова, доколкото да видят самото светосхемно табло. Именно за това съм пуснал тук само снимки на светосхемните табла на гарите, като най - новата ми "придобивка" е снимката от ЕМЦ на гара Горна Оряховица, която между другото скоро ще се появи и в списание "Железопътен транспорт".

Иначе за централизацията: Минала е малка модернизация, главно контрола на работата на АПУ, както и подмяна на някои релейни елементи. Дежурните ръководители споделиха, че все пак обаче дава ядове по някога и то главно новата система.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Браво , много смислена тема!
От мен РУКЗ-то на гара Подкова.
Наско е снимал това на Брусарци.
Ето и на гара Велинград.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Марио, евалла! Интересно, много интересно, особено за такъв дилетант по нея тема като мен...
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа: Наско е снимал това на Брусарци.
ОИ на гара Брусарци е МРЦ МН68М, същата е и на гара Бойчиновци и гара Тулово.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
lok45111 написа:ЕЦМ - Електрическа централизация за малки гари: Осигурява обезопасяване на маршрутите, нареждане на вход/изход и автоматично(дистанционно) управление на стрелките. Няма маневрени сигнали;
ЕЦМ има маневрени сигнали. Особеното е, че при ЕЦМ във всяка гърловина в даден момент може да съществува само един маршрут, било то влаков или маневрен, като това решава и проблемите с враждебните маршрути. За всеки от двата подхода (стандартната ЕЦМ се монтира само в междинни гари на еднопътни линии) има маневрен светофор, като е предвидено и добавяне на маневрени светофори за излизане от клон или изтеглителен коловоз. Изходните светофори са по скоростната сигнализация, допълнени с бял маневрен фар. Стрелките се обръщат индивидуално (няма маршрутно управление).
С ЕЦМ са оборудвани гарите по 82-ра линия Фп - Кв.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Благодаря за поправката, Тодоре.

С ЕЦМ също така е оборудвана гара Костинброд по софийския жп. възел.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Въпрос - какви са ОИ на Бургас и Варна и има ли снимки на тях?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Въпрос - какви са ОИ на Бургас и Варна и има ли снимки на тях?
Варна е с ЕМЦ, бях го снимал, но снимката вероятно отдавна съм я затрил.

Бургас е с РУКЗ и ръчни стрелки.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Варна е ЕМЦ с разпоредителен апарат.
Т. е. дежурният ръководител разпорежда чрез апарата в канцеларията си коловоза и направлението (приемане или изпращане). При постовия стрелочник тази информация се появява на пулта и той от своя страна дистанционно с ЕМЦ обръща стрелките и отваря съответния светофор.
Предвидена е зависимост на действията на стрелочника от разпорежданията. Не е възможно ръководител-движение да разпореди един маршрут, а стрелочника да нареди друг.
Заключено

Обратно към “Архив "Трейнспотинг, ГДВ, мероприятия и общи теми"”

Информация