
Администратор
У нас се срещат главно няколко тивпа ОИ по функционалност и степен на осигуряване безопасността на движението:
РУКЗ - Релейна уредба за ключова зависимост: Осигурява нареждане на вход/изход със съответното показание само при правилно поставени ключове в изпълнителния апарат, монтиран в стрелочната кабина. Разпоредителния апарат се намира в канцеларията на дежурния ръководител и представлява табло с изобразено на него коловозното развитие на гарата и съответните бутони и лампи за маршрута и положението на светофорите и прелезите. Стрелките при РУКЗ са ръчни;
ЕМЦ - Електромеханична централизация: Осигурява автоматично(дистанционно) преместване на стрелките, като зависимостите между съответните командни органи са блокирани механически в изпълнителния и разпоредителния апарати;
ЕЦМ - Електрическа централизация за малки гари: Осигурява обезопасяване на маршрутите, нареждане на вход/изход и автоматично(дистанционно) управление на стрелките. Няма маневрени сигнали;
МРЦ - Маршрутно - релейна централизация: Тя е сложна електрическа централизация, която позволява едновременно приемане/изпращане на влаковете по невраждебни маршрути, осигурява маршрута на заминаване/приемане на влак и др. При МРЦ може да се изпълни и система за маршрутизирани маневри посредством изолирани звена и маневрени светофори, управлявани от отделен панел/пулт или с отделни бутони. У нас се срещат няколко типа МРЦ по функции и предназначение;
МКЦ - Маршрутно - компютърна централизация: Модерна централизация, изпълнена на базата на ЕИМ или компютърна система. Маршрутите и управлението на стрелките/маневрите става от терминал в канцеларията на дежурния ръководител;
_____________________________________
*Авторът не претендира за изчерпателности точност, за това ще помоля хората с познания по ОИ да внесат повече факти и подробности за описаните накракто горе видове инсталации, използвани у нас.
РУКЗ - Релейна уредба за ключова зависимост: Осигурява нареждане на вход/изход със съответното показание само при правилно поставени ключове в изпълнителния апарат, монтиран в стрелочната кабина. Разпоредителния апарат се намира в канцеларията на дежурния ръководител и представлява табло с изобразено на него коловозното развитие на гарата и съответните бутони и лампи за маршрута и положението на светофорите и прелезите. Стрелките при РУКЗ са ръчни;
ЕМЦ - Електромеханична централизация: Осигурява автоматично(дистанционно) преместване на стрелките, като зависимостите между съответните командни органи са блокирани механически в изпълнителния и разпоредителния апарати;
ЕЦМ - Електрическа централизация за малки гари: Осигурява обезопасяване на маршрутите, нареждане на вход/изход и автоматично(дистанционно) управление на стрелките. Няма маневрени сигнали;
МРЦ - Маршрутно - релейна централизация: Тя е сложна електрическа централизация, която позволява едновременно приемане/изпращане на влаковете по невраждебни маршрути, осигурява маршрута на заминаване/приемане на влак и др. При МРЦ може да се изпълни и система за маршрутизирани маневри посредством изолирани звена и маневрени светофори, управлявани от отделен панел/пулт или с отделни бутони. У нас се срещат няколко типа МРЦ по функции и предназначение;
МКЦ - Маршрутно - компютърна централизация: Модерна централизация, изпълнена на базата на ЕИМ или компютърна система. Маршрутите и управлението на стрелките/маневрите става от терминал в канцеларията на дежурния ръководител;
_____________________________________
*Авторът не претендира за изчерпателности точност, за това ще помоля хората с познания по ОИ да внесат повече факти и подробности за описаните накракто горе видове инсталации, използвани у нас.
Последно промяна от Mario Evstatiev на Сря Яну 27, 2010 8:31 pm, променено общо 1 път.


Администратор
Фотогалерия на осигурителни инсталации(С най - голяма благодарност към началниците на съответните гари!)
Софийски жп. възел
Гара Обединена
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри
Гара Подуяне - разпределителна
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри
Гара Подуяне - пътническа
Руска блочна МРЦ
Гара София - централна
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри и дистанционно управление на гарите ЗФ, СФВ и ПД пътническа
________________________________
Сега и от Прованса:
Гара Горна Оряховица
ЕМЦ - Електромеханична централизация
Гара Голямо Село
РУКЗ - Релейна уредба за ключова зависимост
Гара Дупница
РУКЗ - Релейна уредба за ключова зависимост
Гара Карлово
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри
Гара Карнобат
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри
Гара Костенец
МРЦ - Маршрутно релейна централизация
Гара Монтана
РУКЗ - Релейна уредба за ключова зависимост
Гара Пловдив
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри
Гара Плевен
ЕМЦ - Електромеханична централизация
Гара Септември
МКЦ - Маршрутно - компютърна централизация
Гара Хисар
МРЦ - Мрашрутно релейна централизация
Софийски жп. възел
Гара Обединена
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри
Гара Подуяне - разпределителна
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри
Гара Подуяне - пътническа
Руска блочна МРЦ
Гара София - централна
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри и дистанционно управление на гарите ЗФ, СФВ и ПД пътническа
________________________________
Сега и от Прованса:
Гара Горна Оряховица
ЕМЦ - Електромеханична централизация
Гара Голямо Село
РУКЗ - Релейна уредба за ключова зависимост
Гара Дупница
РУКЗ - Релейна уредба за ключова зависимост
Гара Карлово
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри
Гара Карнобат
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри
Гара Костенец
МРЦ - Маршрутно релейна централизация
Гара Монтана
РУКЗ - Релейна уредба за ключова зависимост
Гара Пловдив
Руска блочна МРЦ с маршрутизирани маневри
Гара Плевен
ЕМЦ - Електромеханична централизация
Гара Септември
МКЦ - Маршрутно - компютърна централизация
Гара Хисар
МРЦ - Мрашрутно релейна централизация
Последно промяна от Mario Evstatiev на Чет Окт 15, 2009 4:44 pm, променено общо 1 път.
64.19


Администратор
За целта се иска разрешение, което е нормално, все пак гарите не са разграден двор. Иначе ЧБ не е с МРЦ, а с ЕМЦNikss написа:Браво, определено си се постарал доста и много добре си ги хванал, надявам се един ден да ми се отдаде възможност да снимам МРЦ-то на Чб.

съвет: Отиди при началник - гарата и го помоли, смятам, че е разбран човек и няма да откаже да популяризираш гарата му във форум "Локомотиви".
64.19

Поправям се, моя грешка, прав си.lok45111 написа:За целта се иска разрешение, което е нормално, все пак гарите не са разграден двор. Иначе ЧБ не е с МРЦ, а с ЕМЦNikss написа:Браво, определено си се постарал доста и много добре си ги хванал, надявам се един ден да ми се отдаде възможност да снимам МРЦ-то на Чб.![]()
съвет: Отиди при началник - гарата и го помоли, смятам, че е разбран човек и няма да откаже да популяризираш гарата му във форум "Локомотиви".
А разбира се, че ще поискам разрешение и смятам, че няма да ми откажат. Все пак ме познават и като им кажа, че е специално за форума още повече ще се зарадват, но всяко нещо с времето си. Когато имам време ще се опитам да снимам "обекта".


Администратор
Осигурителните инсталации са интересни за любителите до толкова, доколкото да видят самото светосхемно табло. Именно за това съм пуснал тук само снимки на светосхемните табла на гарите, като най - новата ми "придобивка" е снимката от ЕМЦ на гара Горна Оряховица, която между другото скоро ще се появи и в списание "Железопътен транспорт".
Иначе за централизацията: Минала е малка модернизация, главно контрола на работата на АПУ, както и подмяна на някои релейни елементи. Дежурните ръководители споделиха, че все пак обаче дава ядове по някога и то главно новата система.
Иначе за централизацията: Минала е малка модернизация, главно контрола на работата на АПУ, както и подмяна на някои релейни елементи. Дежурните ръководители споделиха, че все пак обаче дава ядове по някога и то главно новата система.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
ОИ на гара Брусарци е МРЦ МН68М, същата е и на гара Бойчиновци и гара Тулово.VESO написа: Наско е снимал това на Брусарци.
64.19
ЕЦМ има маневрени сигнали. Особеното е, че при ЕЦМ във всяка гърловина в даден момент може да съществува само един маршрут, било то влаков или маневрен, като това решава и проблемите с враждебните маршрути. За всеки от двата подхода (стандартната ЕЦМ се монтира само в междинни гари на еднопътни линии) има маневрен светофор, като е предвидено и добавяне на маневрени светофори за излизане от клон или изтеглителен коловоз. Изходните светофори са по скоростната сигнализация, допълнени с бял маневрен фар. Стрелките се обръщат индивидуално (няма маршрутно управление).lok45111 написа:ЕЦМ - Електрическа централизация за малки гари: Осигурява обезопасяване на маршрутите, нареждане на вход/изход и автоматично(дистанционно) управление на стрелките. Няма маневрени сигнали;
С ЕЦМ са оборудвани гарите по 82-ра линия Фп - Кв.

Администратор

Администратор
Варна е ЕМЦ с разпоредителен апарат.
Т. е. дежурният ръководител разпорежда чрез апарата в канцеларията си коловоза и направлението (приемане или изпращане). При постовия стрелочник тази информация се появява на пулта и той от своя страна дистанционно с ЕМЦ обръща стрелките и отваря съответния светофор.
Предвидена е зависимост на действията на стрелочника от разпорежданията. Не е възможно ръководител-движение да разпореди един маршрут, а стрелочника да нареди друг.
Т. е. дежурният ръководител разпорежда чрез апарата в канцеларията си коловоза и направлението (приемане или изпращане). При постовия стрелочник тази информация се появява на пулта и той от своя страна дистанционно с ЕМЦ обръща стрелките и отваря съответния светофор.
Предвидена е зависимост на действията на стрелочника от разпорежданията. Не е възможно ръководител-движение да разпореди един маршрут, а стрелочника да нареди друг.
Информация
Модератори