Мнения: 21
Регистриран на: Нед Авг 02, 2009 2:29 pm
Местоположение: Пловдив

Мнение от desiro_man »

lok45111 написа:Ето още снимки на моделите на ОИ в катедра "СОТС" при ВТУ "Т. Каблешков"

Изпълнителен апарат на ЕМЦ - гарата, която моделират няма име, но съседните гари са "Бъдеще" и "Щастливец" :lol:
Изображение

Работно място на деж. ръководител на МРЦ МН-68. В случая, гарата е с един главен коловоз, един отклонителен и изтеглителна.
Изображение

Пулт - табло на МРЦ МН-68
Изображение

Релеен стелаж на МРЦ МН-68. Тук релетата са пренебрежително малко, в сравнение с релейните помещения в гарите, съоръжени с МРЦ. Но пък лесно се добива представа кое как работи.
Изображение
Ах,да отида в тази стаичка :P Ке разбажикаме ОИ-тата:Д
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Да продължа темата, като представя и друга съществена част от електрическите централизации, а именно стрелковите обръщателни апарати(СОА). У нас се срещат главно три типа обръщателни апарати:

ЕСОА-1 Широко разпространена по гарите с ЕЦ;
ЕСОА-2 Разпространена е в гарите по 3-та ЖП линия от София до Карлово;
ЕСОА-3 Модерен обръщателен апарат, производство на фирмата "Ериксон". Среща се в много гари, съоръжени с ЕЦ;

Основните елементи на електрическите стрелкови обръщателни апарати са трифазен електродвигател, маховик, задвижваща щанга, блокировъчни контакти. Според типа на ЕСОА, се срещат различни конструктивни особености, но принципа на действие е сходен и при трите типа. ЕСОА-1 е значително по - голям и тежък от ЕСОА-3 при почти еднакви характеристики и на двата.

При повреда на електрическото задвижване или замръзване, стрелковите апарати се задвижват и ръчно посредством сваляем привод, наричан "курбел".

ЕТО СНИМКИ :arrow:

ЕСОА-1
Изображение

ЕСОА-3
Изображение
64.19
Мнения: 17
Регистриран на: Пон Окт 12, 2009 8:02 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от koncara »

ЕСОА-2 се използват само в разпределителните гари и ГАЦ, за бързо обръщане на стрелките. Електродвигателят е постоянно токов. Редуктора се състои от 4 степенна зъбна предавка. Фрикционното съединение е регулируемо на 6 степени. Състои се от 4 чугунени и 4 стоманени диска. Заключването е вътрешно. Автопревключвателя се състои от неподвижни контактни пера и подвижни ножови разединители.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

koncara написа:ЕСОА-2 се използват само в разпределителните гари и ГАЦ, за бързо обръщане на стрелките. Електродвигателят е постоянно токов. Редуктора се състои от 4 степенна зъбна предавка. Фрикционното съединение е регулируемо на 6 степени. Състои се от 4 чугунени и 4 стоманени диска. Заключването е вътрешно. Автопревключвателя се състои от неподвижни контактни пера и подвижни ножови разединители.
На някои гари по 3-та също има ЕСОА-2. Би било добре да приложиш някоя и друга снимка на такъв СОА, ще е интересен на форума.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

С ЕСОА-2 са всички гари от Световрачане до Сопот, включително Обединена и Мусачево, както и някои гари по други линии, като Храбърско и Разменна.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:С ЕСОА-2 са всички гари от Световрачане до Сопот, включително Обединена и Мусачево, както и някои гари по други линии, като Храбърско и Разменна.
Именно! По - горе цитирах именно това. Тошко, ако имаш снимки на ЕСОА-2 или описания, качвай. В ара Коприщица със сигурност всички централизирани стрелки са с ЕСОА-2.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Ето и моят скромен принос от гара Пловдив.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Ето и моят скромен принос от гара Пловдив.
Типичен ЕСОА-3, какъвто по - горе е заснет. Интересно какво ли са му правили? Ревизия или случаен ремонт...
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Нямаше жив човек наоколо.Може би са го оставили за нещо , а външния капак така и не го видях.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Нямаше жив човек наоколо.Може би са го оставили за нещо , а външния капак така и не го видях.
Пред краката ти е бил :lol:

ЕСОА-3 не са лоши, но имат и някои недостатъци. За сега най - стабилни се оказаха обаче ЕСОА-1.
64.19
Мнения: 17
Регистриран на: Пон Окт 12, 2009 8:02 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от koncara »

Весо е качил ЕСОА-3 определено. Познава се по електродвигателя, който е разположен извън основната кутия. А за ЕСОА-2 нямам снимки.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

lok45111 написа:....
Пред краката ти е бил :lol:
....
Да ти кажа хич не съм се и огледал. :lol: То и шуменският влак влизаше в гарата , така че се забързах.
koncara написа:...Познава се по електродвигателя, който е разположен извън основната кутия....
Двигателят е нещото , на което пише "24" ли?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

VESO написа:Двигателят е нещото , на което пише "24" ли?
Да, а 24 е номера на стрелката.
Ето едно изчезващо съоръжение, което спада към устройствата за СЦБ. Ръчаг за управление на еднокрилен семафор с механичен привод:
http://bgrail.info/IMG_0904.jpg
http://bgrail.info/IMG_0905.jpg
Същото в комплект със семафора може да се види и в чакалнята на гара София.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Показаното съоръжение е част от Маршово - Ръчната централизация по 16-та жп. линия :lol:
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Май има разлика във височината между тоя на Централна гара и тия по 16-та.
Заключено

Обратно към “Архив "Трейнспотинг, ГДВ, мероприятия и общи теми"”

Информация