Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

lok45111 написа:Един тотман, напълно оригинален KBS-1 работи на машина на "HD RAIL" № 45 111.2 :lol: За сега няма оплаквания от него, въпреки, че редовно се ползва.
Чувай го , че части нема :!: .... и нема да има.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Знам, че няма части и за това полагам максимални грижи да го запазя действащ този УНИКАТ! Наистина много съм доволен от работата му, макар, че при изключване на 370 трябва да чакам 40 сек да обезточи.
64.19
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

lok45111 написа:Знам, че няма части и за това полагам максимални грижи да го запазя действащ този УНИКАТ! Наистина много съм доволен от работата му, макар, че при изключване на 370 трябва да чакам 40 сек да обезточи.
Пробвай 10s . Лично съм засичал след 10s на оригинален се нормализира, но след 10-те секунди като включиш 370 чакаш 2-3 секунди и той трябва да се рестартира (нормализира) сам.
Този недостатък чакането на въпросните 40 (според мен 10-тина) е преодолян при модифицирания вариант на KBS-1. При него рестартирането (възстановяването) както при смяна на кабини, така и след изпускане на вентил и спиране (затваряне на контакти 521) става просто с натискане на бутон (педал) от пулта, както на всички KBS-2 :)
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Току - що пробвах, става с бутона за бдителност на пулта. Явно и тук е пипнато, но като цяло тотмана няма недостатъци. Отговаря на всичко, написано в книгата "Електроподвижен състав на БДЖ" д.и. "Техника" - 1978.
64.19
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

lok45111 написа:Току - що пробвах, става с бутона за бдителност на пулта. Явно и тук е пипнато, но като цяло тотмана няма недостатъци. Отговаря на всичко, написано в книгата "Електроподвижен състав на БДЖ" д.и. "Техника" - 1978.
Предполагам да. На много "оригинални" тотмани е направена корекция специално за да се избегне условието като ти задържи спирачката (вентил 520 изпуснал) да се чака над 10 секунди при изключен тотман (не е задължително да се изключва от 370, може от предпазител тотман). Това е много стара корекция.
Оригиналното изпълнение без тази първа много стара корекция е много коварно, защото ако поради машинячески причини тотмана обезточи 520 (тотмана "изпусне" жаргонно) не би могло да се възстанови работата му, ако не го изключиш за въпросните поне над 10s. Това означава че той продължава да "изпуска" и е сигурно спиране на влака. :lol:
Ако погледнеш платка "Е" ще видиш едно шунтче от страна на пътечките. Това е въпросната корекция от едно време.
Аз имах предвид и друга корекция. При неподвижно возило (затворени контакти 521) въпросния KBS-1 не би трябвало да тества при натискане на бутон (педал) от пулта, т.е. ако задържиш бутона за тотмана на пулта при затворени контакти 521 няма да има заработване на програмата на тотмана.
За тази цел направих и втора корекция за да може да се тества тотмана направо от пулта , а не да се вади стенния конектор на скоростомера, както е правено преди много години. Това е изискване на техническите учени на локомотивно стопанство.
Иначе имаше по-лесен начин за втората корекция - вместо лампата на кутията на тотмана се слага едно бутонче и се опроводява едно кабелче и може да се тества пак при неподвижно возило, но с натискане на това бутонче директно при тотмана. Не се пипа нищо по платките. Виждал съм такъв KBS-1 с бутон вместо лампа, а вътре е опроводен точно така.
За съжаление изискванията са си изисквания. Никой не знае защо пък требе задължително да се тества тотмана от пулта в кабината, а не просто да се отвори шкафа и да се натисне бутона на сами кутията на тотмана :?

п.п.
Има някакъв резон в това изискване, защото KBS-1 и 2 имат специално реле, което определя активните бутон (педал), лампа и зумер съответно в кабината от която се управлява. Бутон (педал), лампа и зумер в кабината от която не се управлява са неактивни, т.е. не влиаят и не реагират на тотмана.
Ако се тества тотмана от бутон на кутията му, и управлението е в II кабина то трябва някой да отиде до I кабина да го натисне и да следи дали Бутон (педал), лампа и зумер в кабина I са неактивни, а друг човек (приемчик) да следи за съответните Бутон (педал), лампа и зумер в кабина II дали са активмни. :)
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Днес 45-198 се мярна из депо Пд. Тотмана KBS-1 продължава да работи перфектно и безотказно вече втора седмица. :)
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Втория окомплектован тотман тип KBS-1 е вече в експлоатация. :D Днес 45-149 излезе щастливо от ТП с него тотман.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

44 100.6 ще се позабави доста. Още не е вкарана в бояджийното. Работи се по възлите, но скорошен резултат не очаквайте. Хубавите работи стават бавно все пак!
64.19
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
45 158

Мнение от rexkos »

Ето и снимки на вчерашното състояние на 45 158, която в момента се намира в депо Мездра. Състоянието на машината значително се е подобрило, в сравнение с това което е било преди няколко години. Вероятно скоро този лок. ще тръгне да се движи. Вероятно е да й сложат колооси+редуктори за 130 km/h и да стане 44 158. Ето и няколко снимки на машината:

Външен вид
Изображение

Преходни резистори и S контактори
Изображение

Пултът за управление в едната кабина
Изображение
Изображение

Машинното помещение
Изображение
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Няма как да и зложат нови колооси за 130 щото е много занимавка смяната на номерация на локомотивите така че ще си остане 45 158 за 100км/ч
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

44-134 написа:Няма как да и зложат нови колооси за 130 щото е много занимавка смяната на номерация на локомотивите така че ще си остане 45 158 за 100км/ч
Или 45 158 за 110км/ч.
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

И къде мездренлии ще я карат тая машина с над 100км/ч?
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Мездренци не карат ли влакове примерно в участъка Мездра изток - Д.Дъбник?Скоростите и по двата пътя са за над 100км/ч.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Участъците,които са за скорост 130 км/ч са от Мездра-изток до Кунино.След Кунино пътя е за 105 км/ч.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Ами аз какво казах?Въпросът е,че всички те са участъци за над 100км/ч и мездренци спокойно могат да си карат там машината.
Заключено

Обратно към “Архив "Електрически локомотиви"”

Информация