Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
ето нещо интересно. в последният абзац е написана една истина. лок 44 мога да изкарат още дълго време.
30 години електрически локомотиви серия 44

Инж. Димитър ДЕЯНОВ


Това е най-масовата серия електрически влакови локомотиви, които се намират в експлоатация понастоящем. Доставяни са от 1975 до 1980 г., като продължение на базисната серия 43. Отличават се от нея по монтираната реостатна спирачка с мощност 2990 kW (първите електрически локомотиви в БДЖ с реостатна спирачка), асиметрични пантографи, благодарение на които на покрива има място за надградени отвори, служещи за изхвърляне на топлия въздух от охлаждането на спирачните съпротивления, принципно нова ходова част с талиги за конструктивна скорост 180 km\h, изпитани и прилагани за локомотивите на CSD и др.

Въпреки че на практика локомотивите серия 44 (първоначално 43р-57 до 43р-145) са отработили нормативно приетите амортизационни срокове, те продължават да се използват интензивно и са едни от най-издръжливите и работоспособни машини в локомотивния парк на БДЖ. Това се потвърждава и от факта, че от общо доставени 89 единици, след 30 години в експлоатация са останали 80, или 90 % от първоначалния брой. Безвъзвратните загуби на серията се дължат в повечето случаи на човешки грешки. Някои от тях са: катастрофата в гара Огняново на 9 май 1989 г., след която е бракуван локомотив 44077.6, челен удар в междугарието Своге - Церово на 43р-86 до 06-120, след който е бракуван електрическият локомотив, катастрофата при гара Ресен на 13 юни 1991 г. - бракуван локомотив 44116.2, катастрофата на 2 януари 1989 г. в гара Михалци-Стамболово с влак № 230 - бракуван локомотив 44119.6, изпуснат влак № 40612 от гара Кръстец и напълно разрушен локомотив 43р-122, удар между локомотивите 43р-124 до 43р-129 на 16 декември 1981 г. в междугарието Комунари - Дългопол, вследствие на който са бракувани двата локомотива и др. Интересен е случаят с локомотив 43р-59, опожарен и бракуван през 1983 г., който обаче е възстановен на следващата година в депо Бургас. Излиза с юбилеен № 43-1945, а от 1992 г. преномериран на 43310.2 и понастоящем продължава да работи*. А локомотив 44064.4, който на 6 октомври 1988 г. катастрофира на стрелка № 1 в гара Одърне, поради неправилно подготвен маршрут за транзитното преминаване на Е 208, е бракуван на 24 март 1989 г. и възстановен в депо Подуяне, като са използвани агрегати и части от бракувания локомотив 44077.6 и излиза с юбилеен № 44 045**. Експлоатационният му номер 44064.4 е възстановен през 1990 г.

На един локомотив от серията 44140.2 са сменени колоосните редуктори с такива за максимална скорост 110 km/h и съгласно презумпцията, заложена при разделянето на локомотивите 43р в две серии (44 и 45), преминава в серията 45 с експлоатационен № 45140.1.

Изпратените за модернизация в заводите на Кончар-Хърватия два локомотива: 44 104.8 и 44 145.1 се връщат в експлоатация през май 2004 г. с нова разцветка (синьо-жълта) и номера 44304.4 и 44345.7, но само месец по-късно е решено модернизираните локомотиви да заемат началните свободни номера в серията 44, поради което са преномерирани съответно на 44 001.6 и 44002.4.

Локомотивите от серията 44 продължават да бъдат важна съставна част от локомотивния парк на БДЖ. Те са пример, който показва, че при добро поддържане и обслужване можем да разчитаме на значително по-продължителен експлоатационен живот от предвидените амортизационни срокове за подвижния железопътен състав.
Мнения: 1
Регистриран на: Нед Мар 12, 2006 11:03 pm
Местоположение: Ловеч

Мнение от Lok45 200.3 »

Здравейте приятели приветствам ви с този 4удесен форум.Маниак съм на БДЖ-лкомотивите :D Много ви моля ако има някой възможност да ми предостави снимка(и) на локомотив 44 061.о.Благодаря ви предварително :)
Локомотивите на БДЖ са най - красивите
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Здравей, Приятелю 45 200!
Много съм радостен, че избра именно форумът за електрически локомотиви, който е единствения специализиран в тази област.
Относно локомотив 44 061.0 мога да ти кажа, че същият е в локомотивно депо Стара Загора и очаква капитален ремонт. Снимка на машината нямам, освен тази, която е заснета от Цветан Калудов, по времето, когато локомотивът е бил все още на депо София. След като е предаден на депо Стара Загора, локомотивът обслужва влакове по тамошните тракционни рамена, до момента, до който не е спрян за капитален ремонт. Става източник на резервни части за другите локомотиви, което значително влошава състоянието му. По настоящем машината е вкарана в ел. цеха на депото и са започнали ремонта, но сега части от де ще вземат не знам. Аз лично много ще се радвам ако стегнат машината, но времето ще покаже.
64.19
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Дано да бъде възстановена тази машина, а какво включва капиталния ремонт?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

hellrow написа:Какво включва капиталния ремонт?
Капиталният ремонт представлява пълно разглобяване на локомотива, демонтаж на всички тръбопроводи и кабелаж, замяна на определени възли с нови и отремонтиране на други в най - пълен обем. На капитален ремонт се разглобяват всички апарати и агрегати и по тях се заменят основните възли с нови. Кошът на локомотива се почиства от ръжда и стара боя и се боядисва с лак с трайност 5 - 10 години. На капитален ремонт се заменят пружините, амортисьорите и по - отговорните възли от механичната част. Изцяло се сменя кабелажа на локомотива, трансформаторът се изпраща в завод, където се импрегнират намотките му и се извършва замяна на основните изолатори. Като цяло капиталният ремонт е най - голям по обем от плановите ремонти на локомотивите и най - отговорен като работа и очмаквани резултати.
64.19
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Благодаря много за инфото :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Ето някои фрапиращи снимки от остатъците на 44 142.8, която седи в ЕЛ. цеха на депо Пд.

Това е пулта
Това също е част от пулта
Това е централният панел на пулта
Поглед върху целия пулт
Това е машинното помещение

Локомотивът е бил даден за КР в ЖПЗ - София. След като завода е обявен във фалит, машината се връща в Подуяне и вече 5-та година чака съдбата си. По неофициална информация може да се "уреди" да замина на заводски ремонт в Чехия, където да бъде възстановена до заводските схеми и чертежи с нови части, възли и агрегати. Други говорят, че "Кончар" има апетити към нея за модернизация. Кое от двете ще се случи се очаква да видиме...
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Или ще я нарежат за скрап :cry:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

KRAKOMOBILA написа:Или ще я нарежат за скрап :cry:
Не, няма да я нарежат в никакъв случай. Ще се ремонтира или модернизира, но къде и кога никой не може да каже, а и аз не смея да се ангажирам с предположения, за да не ви излъжа.
64.19
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Тази бегачка не заслужава подобна съдба! :?
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Както и много други машини!Но никои не го интересува :cry:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Какво ще кажете за това:
Изображение
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Да, много други машини са в подобно незавидно състояние, но никой не го интересува. Някой мизерник преди време овърша медните силови шини на 44 079 и на 45 151. После сума време един стар майстор в депото правеше шините на 45 151, която беше гарирана в "Кончар" за да се охранява. На 44 079 не се знае въобще дали някога ще и се прави нещо, тъй като в момента и тя е в списъка на трупните донори, към който се присъединиха и 44 143 и 61 001.
64.19
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Ако искат да оправят Шкодите,да ги закарат в Пилзен и там да и оправят.Тук таме и някоя модернизация.
Кончар ще се занимават с 46 и 441.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

МАй не разбра. Машината 45 151 беше в Кончар за да не я окрадат, понеже в депото не може да я опазят. Майсторът ходеше там и правеше шините наново, защото старите бяха откраднати най-нагло!
64.19
Заключено

Обратно към “Архив "Електрически локомотиви"”

Информация