
Няколко влака "спорят" за това име.Vancho написа:На кой влак викате ''Мазния''
Бургазлии и варненци твърдят, че това са били съответно влаковете им от София, през социализма - щото пътниците слизали с чанти пълни със суджуци и колбаси. В София ги купували, щото в техните градове нямало месни продукти и т.н. ...с една дума - лакардии.
Мазния влак поне 1/8 от българите наричаха всички влакове по дестинацията Видин-София. Той събираше в неделя всички "софиянци" били от петък по родните места. На Видински окръг тогава му казвахме "Златния рог" щото по селата и сега да боднеш суха пръчка, домат ще роди. Гледаха се прасета и агнета, правеха си вино и ракии в такива количества, че като се напълнеше обратния влак за София, просто преливаше от торби, бохчи, кашони и т.н. пълни с такива домашни продукти. Редовно някоя дамаджана с вино стигаше до София празна, или шишета с дъх на ракия, а в купетата оставаха мазни хартии и кашони от сланина, мръвки и други мезета.
За това му викаха мазния влак!!!
напуснал Сдружение "Клуб Железопътен Моделизъм - България"
Нощния пътнически от Варна за София го помня много добре. Когато ходихме на лагер на Обзор винаги ни качваха на него. На опашката се прикачваха 3-4 безкупейни вагона (като тези пътуващи тогава по дестинацията Левски-Свищов или Левски-Троян), и в тях атмосферата ставаше доста задушевна.
Към Варна ни качваха на друг нощен, пристигащ във Варна около 5-5:30 сутринта. После започваше едно висене на гарата докато дойдат автобусите и да ни закарат към Обзор. Това ставаше обикновено към 8 часа
Оттогава имам спомен за един кантар, на който за да се претеглиш, трябваше да пуснеш монета от 5ст. примерно. Намираше се в градинката пред гарата. Сега там има няколко заведения, а кантара разбира се е демонтиран. Някой ако си го спомня - нека потвърди. Годините за които говоря са някъде 1984-5


Оттогава имам спомен за един кантар, на който за да се претеглиш, трябваше да пуснеш монета от 5ст. примерно. Намираше се в градинката пред гарата. Сега там има няколко заведения, а кантара разбира се е демонтиран. Някой ако си го спомня - нека потвърди. Годините за които говоря са някъде 1984-5
А иначе имам спомен от "Янтрата". Редовно се возех на нея. Тя беше първия влак с вагони, различни от сините или зелените, които се движеха тогава. Украската им беше червено-бяла. Първия вагон на "Янтрата" винаги беше първи, а последния (кино-вагона) винаги беше на опашката, независимо от посоката на движение. В първото купе на първия вагон беше обособено малко студио. Монтиран беше някакъв радио-касетофон от кола, свързан към усилвател и микрофон. "Янтрата" беше единствения влак тогава, в който пускаха музика и съобщаваха гарите. Даже връзките, които имат пътниците на всяка гара
На мен пък ми се е запечатало в главата съобщението, което се чуваше, когато по една или друга причина влакът спираше в междугарие или на гара, на която не спира по разписание: "Уважаеми пътници, влакът спря извънредно"
Музиката, която се пускаше варираше от стари градски песни, през естрадна музика, до съвременни хитове. 3-4 касети се въртяха нонстоп. Последните ми спомени преди да спрат да озвучават влака бяха и от радио (където се ловеше). В дефилето естествено не се ловеше. Мисля, че за последно музика имаше до към 1991-2.
Та така...

На мен пък ми се е запечатало в главата съобщението, което се чуваше, когато по една или друга причина влакът спираше в междугарие или на гара, на която не спира по разписание: "Уважаеми пътници, влакът спря извънредно"

Музиката, която се пускаше варираше от стари градски песни, през естрадна музика, до съвременни хитове. 3-4 касети се въртяха нонстоп. Последните ми спомени преди да спрат да озвучават влака бяха и от радио (където се ловеше). В дефилето естествено не се ловеше. Мисля, че за последно музика имаше до към 1991-2.
Та така...
Не само в "Янтра"пускаха музика и съобщаваха гари и връзки и извънредни спирания,това го имаше и в"Златни пясъци"и във"Варна",освен това казваха и от коя страна по посока на движение се намира гарата на която спира;)railwaymaniac написа:А иначе имам спомен от "Янтрата". Редовно се возех на нея. Тя беше първия влак с вагони, различни от сините или зелените, които се движеха тогава. Украската им беше червено-бяла. Първия вагон на "Янтрата" винаги беше първи, а последния (кино-вагона) винаги беше на опашката, независимо от посоката на движение. В първото купе на първия вагон беше обособено малко студио. Монтиран беше някакъв радио-касетофон от кола, свързан към усилвател и микрофон. "Янтрата" беше единствения влак тогава, в който пускаха музика и съобщаваха гарите. Даже връзките, които имат пътниците на всяка гара![]()
На мен пък ми се е запечатало в главата съобщението, което се чуваше, когато по една или друга причина влакът спираше в междугарие или на гара, на която не спира по разписание: "Уважаеми пътници, влакът спря извънредно"![]()
Музиката, която се пускаше варираше от стари градски песни, през естрадна музика, до съвременни хитове. 3-4 касети се въртяха нонстоп. Последните ми спомени преди да спрат да озвучават влака бяха и от радио (където се ловеше). В дефилето естествено не се ловеше. Мисля, че за последно музика имаше до към 1991-2.
Та така...
Прав си за кантара на гара Варна,явно с теб сме почти набори:)Там където сега се намира гостилница"Добър апетит"позната като:Гюрлата",имаше скара бира на самообслужване,падаше яко плюскане на кебапчета и пиене на бира....спомени;)railwaymaniac написа:Нощния пътнически от Варна за София го помня много добре. Когато ходихме на лагер на Обзор винаги ни качваха на него. На опашката се прикачваха 3-4 безкупейни вагона (като тези пътуващи тогава по дестинацията Левски-Свищов или Левски-Троян), и в тях атмосферата ставаше доста задушевна.Към Варна ни качваха на друг нощен, пристигащ във Варна около 5-5:30 сутринта. После започваше едно висене на гарата докато дойдат автобусите и да ни закарат към Обзор. Това ставаше обикновено към 8 часа
![]()
Оттогава имам спомен за един кантар, на който за да се претеглиш, трябваше да пуснеш монета от 5ст. примерно. Намираше се в градинката пред гарата. Сега там има няколко заведения, а кантара разбира се е демонтиран. Някой ако си го спомня - нека потвърди. Годините за които говоря са някъде 1984-5
Може и така да е било, аз помня "Янтрата". И даже сега се сещам за един пътник (Карлово-Карнобат може би), обслужван от 32-ка в който също съобщаваха гарите и спирките. Музика обаче нямаше...mutagen написа:Не само в "Янтра"пускаха музика и съобщаваха гари и връзки и извънредни спирания,това го имаше и в"Златни пясъци"и във"Варна",освен това казваха и от коя страна по посока на движение се намира гарата на която спира;)

Именноmutagen написа:Прав си за кантара на гара Варна,явно с теб сме почти набори:)Там където сега се намира гостилница"Добър апетит"позната като:Гюрлата",имаше скара бира на самообслужване,падаше яко плюскане на кебапчета и пиене на бира....спомени;)railwaymaniac написа:Нощния пътнически от Варна за София го помня много добре. Когато ходихме на лагер на Обзор винаги ни качваха на него. На опашката се прикачваха 3-4 безкупейни вагона (като тези пътуващи тогава по дестинацията Левски-Свищов или Левски-Троян), и в тях атмосферата ставаше доста задушевна.Към Варна ни качваха на друг нощен, пристигащ във Варна около 5-5:30 сутринта. После започваше едно висене на гарата докато дойдат автобусите и да ни закарат към Обзор. Това ставаше обикновено към 8 часа
![]()
Оттогава имам спомен за един кантар, на който за да се претеглиш, трябваше да пуснеш монета от 5ст. примерно. Намираше се в градинката пред гарата. Сега там има няколко заведения, а кантара разбира се е демонтиран. Някой ако си го спомня - нека потвърди. Годините за които говоря са някъде 1984-5




Акредитиран фотограф
383 като бях малък и нисък
помня как пътувах с някакъв много дълъг влак прав в коридора в продължение на седем часа през нощта. Като се съмне трябваше някой да ме надига за да гледам през прозореца. Сега пак не мога да гледам през прозорец, щото ми е ниско пък 


О, Велики Глъм, върни влаковете от единия център на Вселената до другия, че малките глъмчета да млъкнат, че ми надуват главата
(Русе-Димитровград 4647)
(Русе-Димитровград 4647)

Информация
Модератори