Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

7625
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Сеп 29, 2010 7:49 pm
Местоположение: Русе/Плевен

Мнение от gugu_134 »

40111
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Юни 29, 2011 5:30 pm
Местоположение: Filibe

Мнение от SaiLeR »

4640/1 Преди сигурно 10-12 години, когато даже не знаех че има Златни пясъци или пък Слънчев Бряг, често пътувах с Хебъра и се чудех защо му викат така.И до ден днешен тоя влак ходи по всички дестинации които имам роднини и по всички места на които съм живял.
Мнения: 148
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 3:51 pm
Местоположение: София

Мнение от pach »

Vancho написа:На кой влак викате ''Мазния'' :?:
Няколко влака "спорят" за това име.
Бургазлии и варненци твърдят, че това са били съответно влаковете им от София, през социализма - щото пътниците слизали с чанти пълни със суджуци и колбаси. В София ги купували, щото в техните градове нямало месни продукти и т.н. ...с една дума - лакардии.

Мазния влак поне 1/8 от българите наричаха всички влакове по дестинацията Видин-София. Той събираше в неделя всички "софиянци" били от петък по родните места. На Видински окръг тогава му казвахме "Златния рог" щото по селата и сега да боднеш суха пръчка, домат ще роди. Гледаха се прасета и агнета, правеха си вино и ракии в такива количества, че като се напълнеше обратния влак за София, просто преливаше от торби, бохчи, кашони и т.н. пълни с такива домашни продукти. Редовно някоя дамаджана с вино стигаше до София празна, или шишета с дъх на ракия, а в купетата оставаха мазни хартии и кашони от сланина, мръвки и други мезета.
За това му викаха мазния влак!!!
напуснал Сдружение "Клуб Железопътен Моделизъм - България"
Мнения: 46
Регистриран на: Пет Мар 25, 2011 3:21 pm
Местоположение: Сoфия

Мнение от railwaymaniac »

Нощния пътнически от Варна за София го помня много добре. Когато ходихме на лагер на Обзор винаги ни качваха на него. На опашката се прикачваха 3-4 безкупейни вагона (като тези пътуващи тогава по дестинацията Левски-Свищов или Левски-Троян), и в тях атмосферата ставаше доста задушевна. :) Към Варна ни качваха на друг нощен, пристигащ във Варна около 5-5:30 сутринта. После започваше едно висене на гарата докато дойдат автобусите и да ни закарат към Обзор. Това ставаше обикновено към 8 часа :lol:
Оттогава имам спомен за един кантар, на който за да се претеглиш, трябваше да пуснеш монета от 5ст. примерно. Намираше се в градинката пред гарата. Сега там има няколко заведения, а кантара разбира се е демонтиран. Някой ако си го спомня - нека потвърди. Годините за които говоря са някъде 1984-5
Мнения: 46
Регистриран на: Пет Мар 25, 2011 3:21 pm
Местоположение: Сoфия

Мнение от railwaymaniac »

А иначе имам спомен от "Янтрата". Редовно се возех на нея. Тя беше първия влак с вагони, различни от сините или зелените, които се движеха тогава. Украската им беше червено-бяла. Първия вагон на "Янтрата" винаги беше първи, а последния (кино-вагона) винаги беше на опашката, независимо от посоката на движение. В първото купе на първия вагон беше обособено малко студио. Монтиран беше някакъв радио-касетофон от кола, свързан към усилвател и микрофон. "Янтрата" беше единствения влак тогава, в който пускаха музика и съобщаваха гарите. Даже връзките, които имат пътниците на всяка гара :shock:
На мен пък ми се е запечатало в главата съобщението, което се чуваше, когато по една или друга причина влакът спираше в междугарие или на гара, на която не спира по разписание: "Уважаеми пътници, влакът спря извънредно" :lol:
Музиката, която се пускаше варираше от стари градски песни, през естрадна музика, до съвременни хитове. 3-4 касети се въртяха нонстоп. Последните ми спомени преди да спрат да озвучават влака бяха и от радио (където се ловеше). В дефилето естествено не се ловеше. Мисля, че за последно музика имаше до към 1991-2.

Та така...
Мнения: 534
Регистриран на: Пон Дек 08, 2008 12:54 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от mutagen »

railwaymaniac написа:А иначе имам спомен от "Янтрата". Редовно се возех на нея. Тя беше първия влак с вагони, различни от сините или зелените, които се движеха тогава. Украската им беше червено-бяла. Първия вагон на "Янтрата" винаги беше първи, а последния (кино-вагона) винаги беше на опашката, независимо от посоката на движение. В първото купе на първия вагон беше обособено малко студио. Монтиран беше някакъв радио-касетофон от кола, свързан към усилвател и микрофон. "Янтрата" беше единствения влак тогава, в който пускаха музика и съобщаваха гарите. Даже връзките, които имат пътниците на всяка гара :shock:
На мен пък ми се е запечатало в главата съобщението, което се чуваше, когато по една или друга причина влакът спираше в междугарие или на гара, на която не спира по разписание: "Уважаеми пътници, влакът спря извънредно" :lol:
Музиката, която се пускаше варираше от стари градски песни, през естрадна музика, до съвременни хитове. 3-4 касети се въртяха нонстоп. Последните ми спомени преди да спрат да озвучават влака бяха и от радио (където се ловеше). В дефилето естествено не се ловеше. Мисля, че за последно музика имаше до към 1991-2.

Та така...
Не само в "Янтра"пускаха музика и съобщаваха гари и връзки и извънредни спирания,това го имаше и в"Златни пясъци"и във"Варна",освен това казваха и от коя страна по посока на движение се намира гарата на която спира;)
Мнения: 534
Регистриран на: Пон Дек 08, 2008 12:54 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от mutagen »

railwaymaniac написа:Нощния пътнически от Варна за София го помня много добре. Когато ходихме на лагер на Обзор винаги ни качваха на него. На опашката се прикачваха 3-4 безкупейни вагона (като тези пътуващи тогава по дестинацията Левски-Свищов или Левски-Троян), и в тях атмосферата ставаше доста задушевна. :) Към Варна ни качваха на друг нощен, пристигащ във Варна около 5-5:30 сутринта. После започваше едно висене на гарата докато дойдат автобусите и да ни закарат към Обзор. Това ставаше обикновено към 8 часа :lol:
Оттогава имам спомен за един кантар, на който за да се претеглиш, трябваше да пуснеш монета от 5ст. примерно. Намираше се в градинката пред гарата. Сега там има няколко заведения, а кантара разбира се е демонтиран. Някой ако си го спомня - нека потвърди. Годините за които говоря са някъде 1984-5
Прав си за кантара на гара Варна,явно с теб сме почти набори:)Там където сега се намира гостилница"Добър апетит"позната като:Гюрлата",имаше скара бира на самообслужване,падаше яко плюскане на кебапчета и пиене на бира....спомени;)
Мнения: 46
Регистриран на: Пет Мар 25, 2011 3:21 pm
Местоположение: Сoфия

Мнение от railwaymaniac »

mutagen написа:Не само в "Янтра"пускаха музика и съобщаваха гари и връзки и извънредни спирания,това го имаше и в"Златни пясъци"и във"Варна",освен това казваха и от коя страна по посока на движение се намира гарата на която спира;)
Може и така да е било, аз помня "Янтрата". И даже сега се сещам за един пътник (Карлово-Карнобат може би), обслужван от 32-ка в който също съобщаваха гарите и спирките. Музика обаче нямаше... :lol:
Мнения: 46
Регистриран на: Пет Мар 25, 2011 3:21 pm
Местоположение: Сoфия

Мнение от railwaymaniac »

mutagen написа:
railwaymaniac написа:Нощния пътнически от Варна за София го помня много добре. Когато ходихме на лагер на Обзор винаги ни качваха на него. На опашката се прикачваха 3-4 безкупейни вагона (като тези пътуващи тогава по дестинацията Левски-Свищов или Левски-Троян), и в тях атмосферата ставаше доста задушевна. :) Към Варна ни качваха на друг нощен, пристигащ във Варна около 5-5:30 сутринта. После започваше едно висене на гарата докато дойдат автобусите и да ни закарат към Обзор. Това ставаше обикновено към 8 часа :lol:
Оттогава имам спомен за един кантар, на който за да се претеглиш, трябваше да пуснеш монета от 5ст. примерно. Намираше се в градинката пред гарата. Сега там има няколко заведения, а кантара разбира се е демонтиран. Някой ако си го спомня - нека потвърди. Годините за които говоря са някъде 1984-5
Прав си за кантара на гара Варна,явно с теб сме почти набори:)Там където сега се намира гостилница"Добър апетит"позната като:Гюрлата",имаше скара бира на самообслужване,падаше яко плюскане на кебапчета и пиене на бира....спомени;)
Именно :lol: :lol: :lol:
Акредитиран фотограф
Мнения: 695
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 6:35 pm
Местоположение: РУСЕ
Акредитиран фотограф

Мнение от 44.123 »

4647 с общо 9 вагонен състав.
Мнения: 5
Регистриран на: Сря Ное 23, 2011 7:40 am
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от My_LORD »

Музика и други екстри имаше във всички експреси навремето.Пионер в тази област беше "ЧАЙКА"-експрес още от далечната 1982г.После въведоха музиката в "ТРАКИЯ" експрес и така нататък.Във фургона имаше една мадама диджей.Пълен майтап,но пък си беше приятно пътуването.
LORD-OF-THE-DARK
Мнения: 391
Регистриран на: Сря Фев 24, 2010 12:29 am
Местоположение: Ямбол

Мнение от gonzo8611 »

Израстнал съм с гледката на безбройните вертушки Бс-Об-Бс докато работеше Кремиковци. Сега като мине някой влак с "Е" вагони и 46-000 начело (и с помощна 43 на опашка) и се сещам за миналото...
Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

383 като бях малък и нисък :D помня как пътувах с някакъв много дълъг влак прав в коридора в продължение на седем часа през нощта. Като се съмне трябваше някой да ме надига за да гледам през прозореца. Сега пак не мога да гледам през прозорец, щото ми е ниско пък :D
О, Велики Глъм, върни влаковете от единия център на Вселената до другия, че малките глъмчета да млъкнат, че ми надуват главата

(Русе-Димитровград 4647) :D
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация