Глобален модератор
Браво!, точно за този цвят говорих Браво!.

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Администратор
Администратор
Администратор
Глобален модератор
Въпреки че за тридесет и кусур години трудов стаж съм получил без - брой удари под кръста!, съм оптимист че един ден стартовия ключ ще бъде завъртян!!!,

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Администратор
Всички, които работим по проекта се надяваме в един момент да се стигне до проби и пътуване на локомотива. Има много проблеми за решаване, така, че ще ни е доста трудно, но разчитаме на помощ и съдействие от всеки, който може да бъде полезен с нещо.
Ще ни трябва някой владеещ много добре немски език, защото ще се пише на германците за турбинното колело на ІІ-ри хидросъединител.
Ще ни трябва някой владеещ много добре немски език, защото ще се пише на германците за турбинното колело на ІІ-ри хидросъединител.
64.19
Администратор
За общо 5 работни дни с майстора по ХПК и ХО и емоционалната подкрепа на един търновец свършихме доста полезна работа.
На 12.10. успешно демонтирахме комплекта хидропредавателна кутия с ходообръщач от локомотива:

На 13.10. ХПК беше разкуплирана от ХО и поставена на монтажна позиция, където извадихме целия помпен вал с прилежащите му "Вандлер" хидротрансформатор и І-ви и ІІ-ри хидросъединители:

На същия ден разглобихме проблемния ІІ-ри ХС, за да видим какво е положението при него. Оказа се не розово
Счупен лагер NU-209 е довел до разсипване на турбинното колело, което по себе си е "повело" и помпеното и общо взето всичко в съединителя изглеждаше ужасно и покъртително. Общо взето видяхме ТОВА! :

Ако виждате парченца в кожуха, не ви се привижда, това са ОСТАТЪЦИТЕ от лагера
На 14.10. взехме, че разглобихме и Іви ХС, който се оказа обаче здрав като камък:

Демонтирахме турбинното му колело за мостра и реших да направя една снимка за сравнение - ЗДРАВО-ПОВРЕДЕНО:

На същия ден сглобихме и спирачния цилиндър, на който общо два дни обръщам внимание и го изпитахме. Ето го хубавеца:


Успоредно с всичката работа, аз се хванах да дробеструя и боядисвам разни елементи. Ето ги и тях вече чакащи да бъдат качени по местата си:

Масата с готовите елементи от спирачката започна да се пълни:

На 12.10. успешно демонтирахме комплекта хидропредавателна кутия с ходообръщач от локомотива:

На 13.10. ХПК беше разкуплирана от ХО и поставена на монтажна позиция, където извадихме целия помпен вал с прилежащите му "Вандлер" хидротрансформатор и І-ви и ІІ-ри хидросъединители:

На същия ден разглобихме проблемния ІІ-ри ХС, за да видим какво е положението при него. Оказа се не розово

Ако виждате парченца в кожуха, не ви се привижда, това са ОСТАТЪЦИТЕ от лагера
На 14.10. взехме, че разглобихме и Іви ХС, който се оказа обаче здрав като камък:

Демонтирахме турбинното му колело за мостра и реших да направя една снимка за сравнение - ЗДРАВО-ПОВРЕДЕНО:

На същия ден сглобихме и спирачния цилиндър, на който общо два дни обръщам внимание и го изпитахме. Ето го хубавеца:


Успоредно с всичката работа, аз се хванах да дробеструя и боядисвам разни елементи. Ето ги и тях вече чакащи да бъдат качени по местата си:

Масата с готовите елементи от спирачката започна да се пълни:

64.19
Администратор
С колегата Иван Кацев подготвихме и изпратихме до две немски организации писмо с искане за техническо съдействие, изразяващо се в намиране на чертеж с допуските и хлабините на лагерите на щангите и буксовите лагери и намиране на резервни части за ХПК GSR 12/3,7 - 1 бр турбинно колело за хидросъединител, 1 бр помпено колело ІІ-ри хидросъединител и един лабиринт пак от ІІ-ри хидросъединител. Отделно пак сме натиснали да търсим калаена композиция К83, както и сме отправили запитване към "ГОРУБСО" Кърджали дали при тях няма някакви изостанали части за ХПК-то на 64-та серия.
Пусната е тема и тук: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 08,5597674
Пусната е тема и тук: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 08,5597674
64.19
Адмирации от мен за свършената дотук работа!
Очаквам следващите ъпдейти! Немците дано окажат съдействие в най-кратък срок!
Очаквам следващите ъпдейти! Немците дано окажат съдействие в най-кратък срок!
Администратор
Да се похваля, какви ги надробих днес докато си седях вкъщи
От снощи ме бе хванала музата, че купчината части, търкалящи се по цялата ми стая трябва да започнат да се ревизират и ремонтират и със ставането си, още неизпил кафето захванах инструмента, шлайф-пастата, нафтата и техническата салфетка. Междувременно, корпуса на кран-машиниста за автоматичната спирачка преживя грундиране, след което бе пръснат в любимия на някои форумци DIN 505 цвят. Та към 19 часа, резултата беше такъв:

Реших да го заснема и в компанията на единия готов директен кран-машинист. Красавци са, нали

От снощи ме бе хванала музата, че купчината части, търкалящи се по цялата ми стая трябва да започнат да се ревизират и ремонтират и със ставането си, още неизпил кафето захванах инструмента, шлайф-пастата, нафтата и техническата салфетка. Междувременно, корпуса на кран-машиниста за автоматичната спирачка преживя грундиране, след което бе пръснат в любимия на някои форумци DIN 505 цвят. Та към 19 часа, резултата беше такъв:

Реших да го заснема и в компанията на единия готов директен кран-машинист. Красавци са, нали

64.19
Администратор
Електронното издание на в-к "Всеки ден" в раздела си КУЛТУРА е отделило челна позиция днес за инициативата за възстановяване на локомотив 64.19.
Ето я самата статия: http://www.vsekiden.com/105006/entusias ... -ot-60-te/
Ето я самата статия: http://www.vsekiden.com/105006/entusias ... -ot-60-te/
64.19
Администратор
Вчера лично посетих производствената база на "ФАЕ-София", където се срещнах с Управителя на дружеството относно изработката на 4 бр подбуферни ръкохватки за нуждите на проекта "Възстановяване на музеен локомотив 64.19". След провеждане на разговори, мострата, която занесох бе приета за да ни бъдат изработени необходимите 4 бр. ръкохватки.
Също така, във ф-ма NEONA гр. София тече изработката на указателни и предупредителни табелки, необходими за локомотива. Вчера след като бе взета една част от готовите такива, бяха дадени за изработка трета партида табелки.
Идната седмица след като бъдат полирани ще заминат и последните елементи за никелиране. Успоредно с това ще се започне работата по окомплектоване с измервателни прибори и подготовката им за монтаж.
На този етап, работата по рамата, колоосите и будката на локомотива е спряна поради липса на етапно финансиране, но работата като цяло не е спряна. Основната идея е, докато експертите по бизнес - отношения в Сдружението търсят форма на финансиране на проекта, всички по-дребни работи, неизискващи финанси или такива, изискващи минимално финансиране да бъдат извършени, като пулта за управление се предвижда да бъде сглобен и оборудван на място извън будката, след което когато същата е готова, той да бъде монтиран като готов модул в нея. Това ще улесни и електричарите, които няма да се врат на тясно после.
Продължава и усиленото търсене на частите за ІІ-ри хидросъединител на ХПК. Подготвя се писмо да ръководството на ХОЛДИНГ БДЖ-ЕАД относно проблема с колоосите, като тук целта е да им бъде предложено овъзмездяване на услугата чрез извършване на насрещни услуги с реставрирания локомотив от наша страна, равни по стойност на счетоводната стойност на работата по нашите колооси.
Всеки, желаещ да помогне под каквато и да е форма за развитие на работата по проект "Възстановяване на музеен локомотив 64.19" може да се свърже с нас чрез следните контакти:
СДРУЖЕНИЕ "БЪЛГАРСКИ ЛОКОМОТИВЕН ФОРУМ"
Регистрирано по смисъла на ЗЮЛНЦ с Решение №1 по ФД №51/2010 г по описа на Софийския Районен Съд. Основните цели на Сдружението са свързани с издирването, придобиването, възстановяването и експлоатацията на музеен подвижен ЖП състав съвместно с лицензираните превозвачи. ЕИК 175841534.
Адрес: 1517 България, София, ул. Витиня 21Б, ет.3, стая №60
Марио Евстатиев - Управител - тел: +359 886 559 230
Борислав Апостолов - Бизнес отношения - тел: +359 888 947 810
мейл: association.blf@gmail.com.
Секция "Тягов подвижен състав"
СТПС е спомагателно звено към УС на Сдружение "БЛФ" и е пряко подчинена на него. Ръководителят на СТПС участва в заседанията на УС и взема отношение относно въпроси, свързани с придобития музеен подвижен състав от Сдружението. СТПС кореспондира с дружества и организации относно ремонта на исторически подвижен състав, сертифицирането му и др.
тел: +359 886 559 230 Марио Евстатиев
тел: +359 887 544 304 инж. Емил Стрезов
тел: +359 899 130 671 Федя Йоргов
мейл: traction.blf@gmail.com.
Също така, във ф-ма NEONA гр. София тече изработката на указателни и предупредителни табелки, необходими за локомотива. Вчера след като бе взета една част от готовите такива, бяха дадени за изработка трета партида табелки.
Идната седмица след като бъдат полирани ще заминат и последните елементи за никелиране. Успоредно с това ще се започне работата по окомплектоване с измервателни прибори и подготовката им за монтаж.
На този етап, работата по рамата, колоосите и будката на локомотива е спряна поради липса на етапно финансиране, но работата като цяло не е спряна. Основната идея е, докато експертите по бизнес - отношения в Сдружението търсят форма на финансиране на проекта, всички по-дребни работи, неизискващи финанси или такива, изискващи минимално финансиране да бъдат извършени, като пулта за управление се предвижда да бъде сглобен и оборудван на място извън будката, след което когато същата е готова, той да бъде монтиран като готов модул в нея. Това ще улесни и електричарите, които няма да се врат на тясно после.
Продължава и усиленото търсене на частите за ІІ-ри хидросъединител на ХПК. Подготвя се писмо да ръководството на ХОЛДИНГ БДЖ-ЕАД относно проблема с колоосите, като тук целта е да им бъде предложено овъзмездяване на услугата чрез извършване на насрещни услуги с реставрирания локомотив от наша страна, равни по стойност на счетоводната стойност на работата по нашите колооси.
Всеки, желаещ да помогне под каквато и да е форма за развитие на работата по проект "Възстановяване на музеен локомотив 64.19" може да се свърже с нас чрез следните контакти:
СДРУЖЕНИЕ "БЪЛГАРСКИ ЛОКОМОТИВЕН ФОРУМ"
Регистрирано по смисъла на ЗЮЛНЦ с Решение №1 по ФД №51/2010 г по описа на Софийския Районен Съд. Основните цели на Сдружението са свързани с издирването, придобиването, възстановяването и експлоатацията на музеен подвижен ЖП състав съвместно с лицензираните превозвачи. ЕИК 175841534.
Адрес: 1517 България, София, ул. Витиня 21Б, ет.3, стая №60
Марио Евстатиев - Управител - тел: +359 886 559 230
Борислав Апостолов - Бизнес отношения - тел: +359 888 947 810
мейл: association.blf@gmail.com.
Секция "Тягов подвижен състав"
СТПС е спомагателно звено към УС на Сдружение "БЛФ" и е пряко подчинена на него. Ръководителят на СТПС участва в заседанията на УС и взема отношение относно въпроси, свързани с придобития музеен подвижен състав от Сдружението. СТПС кореспондира с дружества и организации относно ремонта на исторически подвижен състав, сертифицирането му и др.
тел: +359 886 559 230 Марио Евстатиев
тел: +359 887 544 304 инж. Емил Стрезов
тел: +359 899 130 671 Федя Йоргов
мейл: traction.blf@gmail.com.
64.19
Информация
Модератори

