Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Локомотив 64.19

Локомотив № 64.19 е произведен през 1966 г от VEB Lokomotivbau "Karl Marx" Babelsberg DDR и е част от доставяната до края на 60-те години на ХХ-ти век серия 64 за БДЖ и Индустрията.

Локомотивите серия 64.00 имат следните по-важни технически данни:

Заводски тип: V18b(V15.20)
Дължина с буферите: 6 940 мм
Най-голяма височина(над SOK): 3 585 мм
База на локомотива(междуосие): 2 500 мм
Конструктивна скорост: 40 км/час
Максимална скорост*: 37 км/час
Служебна маса: 18 т
Колоосно натоварване: 9 т
Тип: М 0-2-0 9
Теглителна норма при наклон 14% и V=20 км/час: 85 т
Дизелов двигател тип: 6 VD 18 SRW
Брой цилиндри и разположение: 6 І
Ред на работа на цилиндрите: 1-5-3-6-2-4
Максимален въртящ момент: 90/1200 mkp
Номинална мощност при 1500 U/min: 180 к.с.
Охлаждане на двигателя: Водно циркулационно
Хидропредавателна кутия тип: GSR 12/3,7
Брой на хидротрансформаторите: 1
Брой на хидросъединителите: 2
Хидротрансформаторът е включен: 0 - 14 км/час
Първи хидросъединител включен: 14 до 21 км/час
Втори хидросъединител включен: 21 до 37 км/час
Охлаждане на ХПК: чрез топлообменник
Спирачка: Knorr Kbr
Функционен вентил: GR-V5(EMV 10)
Кран-машинист за автом. спирачка: St-125/IV
Кран-машинисти директна спирачка: Zbs-12
Компресор: VV 64/100(2-HS3 63/75)
Управление на компресора: с регулатор за празен ход
Електрическа система: 24V DC
Брой и тип на акумулаторите: 2 х 12V 180 Ah
Генератор: Алтернатор 24V 500W
Инсталация за пясъкоподаване: пневматично управляема - 4 бр пясъчници
Горивен резервоар: 350 л
*Максимална скорост по отношение на сцеплението и хидропредавката

Локомотив 64.19 още с пристигането си у нас е започнал работа в индустриалния клон на "Горубсо" в гр. Кърджали. През 90-те години, локомотива претърпява ремоторизация - оригиналният мотор IFA 6VD 18 SRW е заменен със съветски тип ЯМЗ-238. Освен ремоторизацията, по локомотива не са правени съществени изменения освен съпътстващите ремоторизацията промени - премахване на подгревателната с-ма ВЕБАСТО, промяна на охладителната система, смяна на термометрите на маслото на дизеловия двигател.

Актуален статус на локомотива: ВЪЗСТАНОВЯВА СЕ

Снимки на локомотива:
Изображение
Изображение
Изображение
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Поздравления за прекрасната тема и се надявам, коловозът пред 64.19 да се разчисти и машината да заживее нов живот :)
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

64.19 вчера бе предадена на новите си стопани, прегарирана на коловоз, от който ще бъде изтеглена до междинна база преди транспортиране към ново и депо. Пак днес, представител на завода за манометри "АРДА-ТМ" гр. Кърджали ще пътува в кабината на теглещия локомотив за да стане част от това светло за българската ЖП история събитие.

На добър час на машината и дано скоро радва чуждите туристи по родните ЖП линии!
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

ЕТО И ОБЕЩАНАТА ИНФОРМАЦИЯ

Вчера съгласно Тел. №151 на ДП НКЖИ, локомотив V22-435 собственост на "ОЦК-АД" гр. Кърджали замина за клон "ГОРУБСО" със задача "Превозване на локомотив 64.19 на СБЛФ в студено състояние до междинна база". В случая, междинната база е ОЦК. САмото придвижване създаде много положителни емоции, интереса от страна на обикновените хора бе огромен. За момент Кърджали си спомни атракцията през 2007 г, но този път в центъра и бяха две малки симпатични машинки, потракващи по забравената от години стара ЖП линия от ГОРУБСО към ЖП гарата в града. Мероприятието бе уважено лично от собственика и Управител на "АРДА-ТМ"(основния производител на технически и специални манометри за ЖП транспорта) Г-н Йордан Коларов. Той разгледа двата локомотива, воден от екипа на Сдружение "Български Локомотивен Форум", командирован в гр. Кърджали именно за да обезпечи организацията по преместването на музейния локомотив 64.19, на който предстои дълъг и тежък възстановителен ремонт.

Освен със самото предвижване, екипът на СБЛФ се зае и с осигуряването на безопасното преминаване през линията до ГОРУБСО като за целта двамата представители на Сдружението заедно с доброволци от ОЦК-АД хванаха кирки, брадви и лопати и разчистиха линията, по която трябваше да минат двата локомотива.

Самото движение премина без проблем. Изолираният V22 замина от Крж на 16:26, а на 17:38 се установи на 2-ри коловоз на гарата локомотивния влак, съставен от V22 и 64.19.

По време на пътуването, придружителят на 64.19 и екипа в теглещия локомотив бяха в постоянна радиовръзка.

Патрул на РПУ-Кърджали осигури охрана на прелеза при автогарата в града.

По неофициални данни, над 100 души са наблюдавали и заснели атрактивния състав от два ретро локомотива.

Снимки от събитието:
Изображение

Изображение

Изображение
64.19
Мнения: 40
Регистриран на: Вто Сеп 08, 2009 8:19 pm
Местоположение: Кърджали

Мнение от shenolco_81 »

Жалко че ме намаше там.. :?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

shenolco_81 написа:Жалко че ме намаше там.. :?
Сетихме се за теб, но същия ден си бил писан на работа. Самото мероприятие обаче се видя от доста кърджалийци и гости на града.

По локомотива ще има адски много работа. Ще се транспортира с платформа по релси или шосе, тъй като няма как на място да ревизираме буксите, а и лостовата спирачна система също е за ремонт. Възстановяването ще става изключително с подкрепата на фирми и организации, сътрудничещи си със Сдружение "Български Локомотивен Форум", като крайната цел е ясна - въвеждане в редовна експлоатация за туристически, увеселителни и атракционни пътувания.

Първата фирма, отзовала се за помощ в нашата инициатива е "АРДА-ТМ" ЕООД гр. Кърджали(производство на всички видове манометри) - основния производител на манометри за ЖП транспорта. Фирмата ще изработи 3 бр манометри с кл. на точност 1.0 по наше задание - най-близко до оригиналното изпълнение.
64.19
Мнения: 40
Регистриран на: Вто Сеп 08, 2009 8:19 pm
Местоположение: Кърджали

Мнение от shenolco_81 »

Радвам се че ще се видим и аз когато съм свободен от работа ще дойда да ви помагам в КРЖ.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Още малко информация относно машината:

ЗА сега възстановяването ще се прави в база на един от вагонните заводи у нас, където ще се извършат и тежките операции - демонтаж, ревизия и монтаж на колооси, демонтаж, ревизия и монтаж на ТОС и тенекеджийските дейности. Вече са осъществени контакти с фирми, които ще подпомогнат възстановяването с части и изработка на елементи. Предстои и изработка на номерните, типови и тези за местодомуване табели.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Какво ще пише на табелите на домуване? "Кърджали" ли?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

"СОФИЯ" ще пише. Машината ще се числи към БЛФ - Секция "ТПС" гр. София :)
64.19
Мнения: 216
Регистриран на: Сря Мар 31, 2010 10:26 am
Местоположение: Варна

Мнение от minitek »

Като я завършите, после какво ще правите с машината?
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Предполагам ще се използва за атракционни пътувания.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Правилно предполагаш, Весо. У нас, атракционни мероприятия с такива локомотиви до сега не са правени и това е една празна ниша, която може да се запълни. Има достатъчно германци(а и не само), които с удоволствие ще напълнят издънения джоб на "БДЖ-Пътнически превози" за едно такова пътуване с два ретро-вагона, теглени от 64-та или 66-та(а защо не и от двете) серия.

Към момента от "АРДА-ТМ" гр. Кърджали изработват манометрите, предстои утре да бъдат занесени и мостри за да се започнат и табелите, паралелно движим въпроса с транспортирането на 64.19 до базата, където ще се извърши възстановителния ремонт.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Като минавате покрай Пловдив , обадете се да ви направим почетна фотосесия. :D
А германците , че ще платят луди пари такава машинка да им тегли влака е безспорно , при тях тези екземпляри се пазат ревностно и се използват точно за атракции.Само където машините са боядисани и в отлично техническо състояние , а у нас има една "подобна" , която стои на ремонтния канал в депо София , забравена от всички. :cry:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Весо, машината вероятно ще се кара с камион и поне за сега няма да е към София. Пренасочили сме се към друга база, където ще правим ремонта. Към момента се разиграват варианти, когато има нещо конкретно, то ще бъде или обявено, или най-малкото ще бъдат пуснати снимки след самото събитие.

За сега работим в две основни насоки, освен намирането на базата:
1. Набавяне на чертежна документация но шатунните и буксови лагери с цел ако нашите имат проблем, да се поръчват нови
2. Намиране на генерален спонсор на проекта, като параленно с това ние със собствени средства бутаме каквото можем.

Отделно от това, вече се работи по:
1. Производството на манометри по наша поръчка в конфигурация, отговаряща на автентичната
2. Изработка на табели - номерни, типови и местодомуване
3. Набавяне на елементи за ремонт на пневматичната и спирачна уредба
4. Преговори с база, в която да се извърши основен ремонт на дизеловия двигател с нови, закупени от нас части
5. Изготвяне на документация
6. Преговори с производители на въздушни резервоари(ясно защо)
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация