Локомотив № 64.19 е произведен през 1966 г от VEB Lokomotivbau "Karl Marx" Babelsberg DDR и е част от доставяната до края на 60-те години на ХХ-ти век серия 64 за БДЖ и Индустрията.
Локомотивите серия 64.00 имат следните по-важни технически данни:
Заводски тип: V18b(V15.20)
Дължина с буферите: 6 940 мм
Най-голяма височина(над SOK): 3 585 мм
База на локомотива(междуосие): 2 500 мм
Конструктивна скорост: 40 км/час
Максимална скорост*: 37 км/час
Служебна маса: 18 т
Колоосно натоварване: 9 т
Тип: М 0-2-0 9
Теглителна норма при наклон 14% и V=20 км/час: 85 т
Дизелов двигател тип: 6 VD 18 SRW
Брой цилиндри и разположение: 6 І
Ред на работа на цилиндрите: 1-5-3-6-2-4
Максимален въртящ момент: 90/1200 mkp
Номинална мощност при 1500 U/min: 180 к.с.
Охлаждане на двигателя: Водно циркулационно
Хидропредавателна кутия тип: GSR 12/3,7
Брой на хидротрансформаторите: 1
Брой на хидросъединителите: 2
Хидротрансформаторът е включен: 0 - 14 км/час
Първи хидросъединител включен: 14 до 21 км/час
Втори хидросъединител включен: 21 до 37 км/час
Охлаждане на ХПК: чрез топлообменник
Спирачка: Knorr Kbr
Функционен вентил: GR-V5(EMV 10)
Кран-машинист за автом. спирачка: St-125/IV
Кран-машинисти директна спирачка: Zbs-12
Компресор: VV 64/100(2-HS3 63/75)
Управление на компресора: с регулатор за празен ход
Електрическа система: 24V DC
Брой и тип на акумулаторите: 2 х 12V 180 Ah
Генератор: Алтернатор 24V 500W
Инсталация за пясъкоподаване: пневматично управляема - 4 бр пясъчници
Горивен резервоар: 350 л
*Максимална скорост по отношение на сцеплението и хидропредавката
Локомотив 64.19 още с пристигането си у нас е започнал работа в индустриалния клон на "Горубсо" в гр. Кърджали. През 90-те години, локомотива претърпява ремоторизация - оригиналният мотор IFA 6VD 18 SRW е заменен със съветски тип ЯМЗ-238. Освен ремоторизацията, по локомотива не са правени съществени изменения освен съпътстващите ремоторизацията промени - премахване на подгревателната с-ма ВЕБАСТО, промяна на охладителната система, смяна на термометрите на маслото на дизеловия двигател.
Актуален статус на локомотива: ВЪЗСТАНОВЯВА СЕ
Снимки на локомотива:


