Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Браво!, точно за този цвят говорих Браво!. =D> =D> =D>
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Аз пък искам най-тържествено да обявя, че днес ако не ми мине черна котка път, надвечер ще видите и указателните табелки на панела. Пълен завършек.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Котката се опита да ми мине пътя, но не успя и ето го резултата:
Изображение

Чакам мнения :wink:
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Чакам собственоръчно да прещракам пусковия ключ!
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Комплекта агрегати ХПК и ХО вчера бяха демонтирани. Започва разглобяването и повсеместната ревизия на ХПК. ХО е ревизиран и няма повреди по него, така, че той само ще получи санитарно обслужване и боя.
64.19
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Въпреки че за тридесет и кусур години трудов стаж съм получил без - брой удари под кръста!, съм оптимист че един ден стартовия ключ ще бъде завъртян!!!, :wink: :wink: :wink: :thumbleft:
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Всички, които работим по проекта се надяваме в един момент да се стигне до проби и пътуване на локомотива. Има много проблеми за решаване, така, че ще ни е доста трудно, но разчитаме на помощ и съдействие от всеки, който може да бъде полезен с нещо.

Ще ни трябва някой владеещ много добре немски език, защото ще се пише на германците за турбинното колело на ІІ-ри хидросъединител.
64.19
Мнения: 589
Регистриран на: Вто Ное 17, 2009 3:51 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от plastikat »

Това турбинно колело не могат ли в България да го направят?Аз залагам ,че завод "Мадара" град Шумен ще го направи перфектно и то почти за без пари.
Най-обичам боба ,леба и да ................ се возя във влак :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

За общо 5 работни дни с майстора по ХПК и ХО и емоционалната подкрепа на един търновец свършихме доста полезна работа.

На 12.10. успешно демонтирахме комплекта хидропредавателна кутия с ходообръщач от локомотива:
Изображение

На 13.10. ХПК беше разкуплирана от ХО и поставена на монтажна позиция, където извадихме целия помпен вал с прилежащите му "Вандлер" хидротрансформатор и І-ви и ІІ-ри хидросъединители:
Изображение

На същия ден разглобихме проблемния ІІ-ри ХС, за да видим какво е положението при него. Оказа се не розово :lol: Счупен лагер NU-209 е довел до разсипване на турбинното колело, което по себе си е "повело" и помпеното и общо взето всичко в съединителя изглеждаше ужасно и покъртително. Общо взето видяхме ТОВА! :
Изображение
Ако виждате парченца в кожуха, не ви се привижда, това са ОСТАТЪЦИТЕ от лагера :lol:

На 14.10. взехме, че разглобихме и Іви ХС, който се оказа обаче здрав като камък:
Изображение

Демонтирахме турбинното му колело за мостра и реших да направя една снимка за сравнение - ЗДРАВО-ПОВРЕДЕНО:
Изображение

На същия ден сглобихме и спирачния цилиндър, на който общо два дни обръщам внимание и го изпитахме. Ето го хубавеца:
Изображение

Изображение

Успоредно с всичката работа, аз се хванах да дробеструя и боядисвам разни елементи. Ето ги и тях вече чакащи да бъдат качени по местата си:
Изображение

Масата с готовите елементи от спирачката започна да се пълни:
Изображение
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

С колегата Иван Кацев подготвихме и изпратихме до две немски организации писмо с искане за техническо съдействие, изразяващо се в намиране на чертеж с допуските и хлабините на лагерите на щангите и буксовите лагери и намиране на резервни части за ХПК GSR 12/3,7 - 1 бр турбинно колело за хидросъединител, 1 бр помпено колело ІІ-ри хидросъединител и един лабиринт пак от ІІ-ри хидросъединител. Отделно пак сме натиснали да търсим калаена композиция К83, както и сме отправили запитване към "ГОРУБСО" Кърджали дали при тях няма някакви изостанали части за ХПК-то на 64-та серия.

Пусната е тема и тук: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 08,5597674
64.19
Мнения: 261
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 7:02 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Nikola VS »

Адмирации от мен за свършената дотук работа!

Очаквам следващите ъпдейти! Немците дано окажат съдействие в най-кратък срок! :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Да се похваля, какви ги надробих днес докато си седях вкъщи :)

От снощи ме бе хванала музата, че купчината части, търкалящи се по цялата ми стая трябва да започнат да се ревизират и ремонтират и със ставането си, още неизпил кафето захванах инструмента, шлайф-пастата, нафтата и техническата салфетка. Междувременно, корпуса на кран-машиниста за автоматичната спирачка преживя грундиране, след което бе пръснат в любимия на някои форумци DIN 505 цвят. Та към 19 часа, резултата беше такъв:
Изображение

Реших да го заснема и в компанията на единия готов директен кран-машинист. Красавци са, нали :wink: :?:
Изображение
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Електронното издание на в-к "Всеки ден" в раздела си КУЛТУРА е отделило челна позиция днес за инициативата за възстановяване на локомотив 64.19.

Ето я самата статия: http://www.vsekiden.com/105006/entusias ... -ot-60-te/
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Вчера лично посетих производствената база на "ФАЕ-София", където се срещнах с Управителя на дружеството относно изработката на 4 бр подбуферни ръкохватки за нуждите на проекта "Възстановяване на музеен локомотив 64.19". След провеждане на разговори, мострата, която занесох бе приета за да ни бъдат изработени необходимите 4 бр. ръкохватки.

Също така, във ф-ма NEONA гр. София тече изработката на указателни и предупредителни табелки, необходими за локомотива. Вчера след като бе взета една част от готовите такива, бяха дадени за изработка трета партида табелки.

Идната седмица след като бъдат полирани ще заминат и последните елементи за никелиране. Успоредно с това ще се започне работата по окомплектоване с измервателни прибори и подготовката им за монтаж.

На този етап, работата по рамата, колоосите и будката на локомотива е спряна поради липса на етапно финансиране, но работата като цяло не е спряна. Основната идея е, докато експертите по бизнес - отношения в Сдружението търсят форма на финансиране на проекта, всички по-дребни работи, неизискващи финанси или такива, изискващи минимално финансиране да бъдат извършени, като пулта за управление се предвижда да бъде сглобен и оборудван на място извън будката, след което когато същата е готова, той да бъде монтиран като готов модул в нея. Това ще улесни и електричарите, които няма да се врат на тясно после.

Продължава и усиленото търсене на частите за ІІ-ри хидросъединител на ХПК. Подготвя се писмо да ръководството на ХОЛДИНГ БДЖ-ЕАД относно проблема с колоосите, като тук целта е да им бъде предложено овъзмездяване на услугата чрез извършване на насрещни услуги с реставрирания локомотив от наша страна, равни по стойност на счетоводната стойност на работата по нашите колооси.

Всеки, желаещ да помогне под каквато и да е форма за развитие на работата по проект "Възстановяване на музеен локомотив 64.19" може да се свърже с нас чрез следните контакти:

СДРУЖЕНИЕ "БЪЛГАРСКИ ЛОКОМОТИВЕН ФОРУМ"
Регистрирано по смисъла на ЗЮЛНЦ с Решение №1 по ФД №51/2010 г по описа на Софийския Районен Съд. Основните цели на Сдружението са свързани с издирването, придобиването, възстановяването и експлоатацията на музеен подвижен ЖП състав съвместно с лицензираните превозвачи. ЕИК 175841534.

Адрес: 1517 България, София, ул. Витиня 21Б, ет.3, стая №60
Марио Евстатиев - Управител - тел: +359 886 559 230
Борислав Апостолов - Бизнес отношения - тел: +359 888 947 810
мейл: association.blf@gmail.com.

Секция "Тягов подвижен състав"
СТПС е спомагателно звено към УС на Сдружение "БЛФ" и е пряко подчинена на него. Ръководителят на СТПС участва в заседанията на УС и взема отношение относно въпроси, свързани с придобития музеен подвижен състав от Сдружението. СТПС кореспондира с дружества и организации относно ремонта на исторически подвижен състав, сертифицирането му и др.

тел: +359 886 559 230 Марио Евстатиев
тел: +359 887 544 304 инж. Емил Стрезов
тел: +359 899 130 671 Федя Йоргов
мейл: traction.blf@gmail.com.
64.19
Мнения: 334
Регистриран на: Вто Дек 01, 2009 10:47 am
Местоположение: София

Мнение от turboto »

68-ма година Пловдивски панаир

http://media.snimka.bg/8162/022579505-big.jpg?r=0
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация