VESO написа:555 още си стои в Ст.загора зад приемното сдание.Когато с Наско бяхме там преди време,отидох до парната машина и я огледах.Състоянието и коренно се е влошило.Друго нещо,което констатирах: в кабината ( будката ) се забелязваха фасове и спринцовки от наркомани.
Това е 28.48. 555 е старият й номер (до 1936г). Тя от КР направо отиде на площада зад гара СЗ, отначало временно, до излизане на решението за възстановяване под пара. Но така си и остана. Сега вече е толкова пробита, че не става за нищо.
48.04 не знам сега къде е, но ето каква е информацията, която е дал авторът на снимката: "Изваждане на локомотив 48-04 от музея на бившия ЖПЗ-София през месец август.".
48.04 продължава да стои на отговорно пазене в бившия ЖПЗ. Тя също е от КР, в отлично състояние е и е готова да й се драсне клечката. Докога обаче ще се пази...
Има и два теснопътни парни локомотива,находащи се понастоящем на гара Банско,които за съжаление не са в движение.Номарата са 613 и 540.
Не е 540 а 504. И двете машини са музейни, 613 е определена за привеждане в движение, за 504 още не е ясно.
Някой не разполага ли със снимки на намиращите се парни локомотиви от базите в Калояновец и Асеново?
Някой разполага със снимки. Например снимките на 14.49, 20.05 (Калояновец) и 13.20 (Дупница) към статията на инж. Деянов за музейните машини във в. "Железничар" отпреди 2 седмици са мои.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.