

Някога през 1982-ра тук-там по гари и индустриални клонове имаше доста изоставени парни машини. Бил съм на 10г. и доста обикалях (времената бяха други) по линиите с надежда да зърна парна машина в движение.......... Имам бегли спомени от 70-те за парната тяга, но усещането, дали защото идва от детството, е уникално....вече 30 години един друг по-наситен и истински свят бързо си отива.....
Не вярвам на очите си, че отново има парни машини, тези хора, които ги възстановяват са истински воини срещу всички порочни практики и безумия на човешката цивилизция и т.н. прогрес.....това вече е друга тема
Времената не са добри за влаковете, дори в Германия демонтират коловози по гарите.
Структурата на производството(индустрията) вече е друга, технологичното състояние на автомобилният и железопътният транспорт е в полза на автомобилния...........
В България няма индустрия, всеки се занимава с търговия и то в нередовни и малки количества според случая....То държава нямаме, нямаме промишленост, какво остава за транспортна система.
Останаха въглищата за тецовете, няколко международни влака, композициите със скраб и цистерните с горива............влак е дума означаваща проблем, цигани и липса на държава........
Възстановените парни машини са като Феникс от пепелта, не е за вярване че се случва!
Не вярвам на очите си, че отново има парни машини, тези хора, които ги възстановяват са истински воини срещу всички порочни практики и безумия на човешката цивилизция и т.н. прогрес.....това вече е друга тема

Времената не са добри за влаковете, дори в Германия демонтират коловози по гарите.
Структурата на производството(индустрията) вече е друга, технологичното състояние на автомобилният и железопътният транспорт е в полза на автомобилния...........
В България няма индустрия, всеки се занимава с търговия и то в нередовни и малки количества според случая....То държава нямаме, нямаме промишленост, какво остава за транспортна система.
Останаха въглищата за тецовете, няколко международни влака, композициите със скраб и цистерните с горива............влак е дума означаваща проблем, цигани и липса на държава........
Възстановените парни машини са като Феникс от пепелта, не е за вярване че се случва!
обичам влаковете

Глобален модератор
Ето малко снимки от хода на ремонта в периода 08.2010 - 01.2011г. Макар и да имам голямо желание, нямам достатъчно време да давам подробно обяснение за всичко. Ако имате въпроси, питайте.
http://www.mediafire.com/?q8y5a6hokxkdb#0,2
http://www.mediafire.com/?xf7cmx72m8oce#0,2
http://www.mediafire.com/?65bd2ddy7zla8#0,2
http://www.mediafire.com/?gez28qyjuvlds#0,2
http://www.mediafire.com/?q8y5a6hokxkdb#0,2
http://www.mediafire.com/?xf7cmx72m8oce#0,2
http://www.mediafire.com/?65bd2ddy7zla8#0,2
http://www.mediafire.com/?gez28qyjuvlds#0,2
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Много благодаря
!

обичам влаковете
Емо, защо си се заврял в пещта? Едва ли е само заради снимката
Това между другото. Oсновното, което исках да кажа е, че машината става много красива, по-красива от петицата, с по-изпипани детайли, особено вътре в будката по котелната арматура, там е направо поезия с полирания месинг на тъмния фон на обшивката. Благодаря за снимките!

Това между другото. Oсновното, което исках да кажа е, че машината става много красива, по-красива от петицата, с по-изпипани детайли, особено вътре в будката по котелната арматура, там е направо поезия с полирания месинг на тъмния фон на обшивката. Благодаря за снимките!

Глобален модератор
Не е само заради снимката, макар че за единия майтап бих са заврял и в куминя, и в тендера, и в кучи гъз. В случая оглеждах скарата, свода, ринговете (има снимки) и други части.vladimir.lekov написа:Емо, защо си се заврял в пещта? Едва ли е само заради снимката![]()
Това между другото. Oсновното, което исках да кажа е, че машината става много красива, по-красива от петицата, с по-изпипани детайли, особено вътре в будката по котелната арматура, там е направо поезия с полирания месинг на тъмния фон на обшивката. Благодаря за снимките!
Мерси за високата оценка! Стараем са да правим нещата тъй, че на нас да ни хареса. А ние сме големи маханджии (особено единия от нас) и много трудно ни харесва. Надявам са като стане напълно готова още повече да ви хареса. Е, няма да е толкоз лачена като английска машина, но стремежът ни е да са доближи максимално до фабричния си вид.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Става голяма красавица, а английските машини са ми някакси изкуствено лачени. Защото през редовната си експлоатация една парна машина никога не може да е толкова чиста. Пък и тях ги пръскат като автомобили - кит, шлайф, грунд, основна боя и лак.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Локомотива изглежда страхотно!
Поздрави на всички,които се занимават с връщането му към живот - ако всички в държавата си вършеха работата така,ехеееее какво щеше да бъде
Интересно ми е машината скоро ли ще стане готова и кога евентуално ще може да я видим в действие?
П.С. Имам още 2 въпроса:
1.От снимките в халето се вижда една по-различна машинка
...предполагам,че това е exDB 232,която работи в Пирдоп.Пирдопска ли е или е от румънските exDB 232?
2.Спомням си преди много години когато пътувах лятото с влак,че съм виждал на гара Струпец (тогава гара,сега вече бивша такава май) сред няколкото стари товарни вагони и фургони и един ръждясал парен локомотив.По-късно този локомотив май го бяха закарали в депото в Мездра.Някой може ли да каже нещо по въпроса?



П.С. Имам още 2 въпроса:
1.От снимките в халето се вижда една по-различна машинка

2.Спомням си преди много години когато пътувах лятото с влак,че съм виждал на гара Струпец (тогава гара,сега вече бивша такава май) сред няколкото стари товарни вагони и фургони и един ръждясал парен локомотив.По-късно този локомотив май го бяха закарали в депото в Мездра.Някой може ли да каже нещо по въпроса?


Глобален модератор
В действие ще я видите през април.semafor4o написа:Локомотива изглежда страхотно!Поздрави на всички,които се занимават с връщането му към живот - ако всички в държавата си вършеха работата така,ехеееее какво щеше да бъде
Интересно ми е машината скоро ли ще стане готова и кога евентуално ще може да я видим в действие?
![]()
П.С. Имам още 2 въпроса:
1.От снимките в халето се вижда една по-различна машинка...предполагам,че това е exDB 232,която работи в Пирдоп.Пирдопска ли е или е от румънските exDB 232?
2.Спомням си преди много години когато пътувах лятото с влак,че съм виждал на гара Струпец (тогава гара,сега вече бивша такава май) сред няколкото стари товарни вагони и фургони и един ръждясал парен локомотив.По-късно този локомотив май го бяха закарали в депото в Мездра.Някой може ли да каже нещо по въпроса?
Другите въпроси задай в съответните теми.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Глобален модератор
Информация
Модератори