Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

За сега си седи ламарината с вдлъбката при димната камера.
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Някоя по-нова снимчица има ли на Pacific-а?
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ще се направят снимки утре. Будката е качена, арматурата в по-голямата си част също, сега теглят мазилни тръби. Кноровата помпа си остава на оригиналното място. Успоредно с всичко казано до тук, ел. инсталацията също се прави, работи се усилено и по тендера.
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Доста ръжда е паднала от машината но да тръгне е важно и така чаканото атракционно пътуване с нея :)
Мнения: 47
Регистриран на: Пет Авг 18, 2006 1:42 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vlado »

От Стефан Деянов:

http://vkolev.snimka.bg/other/snimkite- ... 440234.big

Снимки от 97 до 130 вкл.
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Новите пароповдигачи са страхотни!
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Предпочитам повече другия тип крила (Witte), защото придават повече устременост на машината, а в случая повече ми допадаха малките крила до кумина.
Новите (оригиналните) скриват димната камера и визуално спъват машината.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Хора , няколко пъти забелязвам правописа на една дума и започнах да се чудя вече.Думата кОмин се пише с "О" , не с "У" , поне така ни учеха в училище , забелязах , че първо Tramway я пише така , при това не се касае за единичен случай , след това още един форумец преди беше писал , ето сега и Тодор.Дали всички правите една и съща грешка , или имате предвид някакво понятие , различно от това , което пуши отгоре на локомотива , не мога да разбера.Дайте да се уточним най - после! Трима човека да правят една и съща грешка , егати и случайността.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Това беше много полезна забележка.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Ами аз вече започнах да се чудя.В началото разбрах , че при парния локомотив не се казва "кабина" , а "будка" , "тендера" някои го наричат "тендър" , сега знам ли на комина може да му викате другояче. :?
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

VESO написа:Ами аз вече започнах да се чудя.В началото разбрах , че при парния локомотив не се казва "кабина" , а "будка" , "тендера" някои го наричат "тендър" , сега знам ли на комина може да му викате другояче. :?
А на димната камера викат "баджа" :)
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

bdz46 написа:Предпочитам повече другия тип крила (Witte), защото придават повече устременост на машината, а в случая повече ми допадаха малките крила до кумина.
Новите (оригиналните) скриват димната камера и визуално спъват машината.
На мен лично ми допадат повече парните локомотиви без крила, но явно тук се цели постигане на оригиналния вид.
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

На бързите и големи локомотиви повече си им отиват Вагнерите от където и да го погледнем. Има някак си по-изтънчена форма :)
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Въпрос на вкус.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

VESO написа:Хора , няколко пъти забелязвам правописа на една дума и започнах да се чудя вече.Думата кОмин се пише с "О" , не с "У" , поне така ни учеха в училище , забелязах , че първо Tramway я пише така , при това не се касае за единичен случай , след това още един форумец преди беше писал , ето сега и Тодор.Дали всички правите една и съща грешка , или имате предвид някакво понятие , различно от това , което пуши отгоре на локомотива , не мога да разбера.Дайте да се уточним най - после! Трима човека да правят една и съща грешка , егати и случайността.
Извинявам се на всички за правописните ми грешки. Граматически правилно е "комин" и "пушек", но аз съм от такъв край на България, където казват кумин - куминя, пушак и т.н. Освен туй в много старата литература е написано по тоз начин. Свикнал съм тъй и ми е трудно да са променя на дърти години.
Тендерът си е тендер. Много рядко в някои издания го наричат тендър, и то предимно в правилници и нормативи, писани от полуграмотни чиновници.
А будката на парните машини у нас винаги си е била будка. Има логика да е тъй, защото тя не е като при дизелите и електровозите част от коша, а е самостоятелен агрегат и не е свързана механически нито с котела, нито с тендера. Всъщност кабините на серии 51, 52, 55, 60, 61 и 66 също трябва да са наричат будки.
"Баджа" вече е железничарски жаргон и в литературата няма да я срещнете. Туй е турска дума и значи балкон, чардак, издадена част на къща. Наричат тъй димната камера защото тя стърчи напред от предната котелна опора. Също жаргон е и "калмукан" (масур, цев, кухо парче дърво) - вътрешното тяло на инжектора, образувано от сглобените един с друг конуси.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация