Мнения: 47
Регистриран на: Пет Авг 18, 2006 1:42 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Локомотив 05.01

Мнение от Vlado »

Тъй като вече работата по машината започна, а забелязах, че все още няма тема за това тук, пък все по-често ще се налага да се пише по въпроса, си позволих да открия настоящата. Започвам със снимките от днес:
http://vkolev.snimka.bg/other/v-zstanov ... -01.495049

Да пожелаем успех и на този проект! :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Аз бях писал в темата за останалите л-тиви по депата и базите, че 05-01 се прави със заповед на Изпълнителния директор на БДЖ-ЕАД. На Директора на депо Сф да му пожелаем успех в начинанието и хубави резултати накрая.
Мнения: 54
Регистриран на: Пет Дек 04, 2009 11:43 am
Местоположение: Sofiq

Мнение от zhivko88 »

Всеки ден ли се работи по машината защото бих искал да дойда да разгледам кое как се прави пък и да се одари по една прикаска с работниците правещи локомотива? Да се надявам другата или по другата седмица да посетя локомотива :)
Мнения: 47
Регистриран на: Пет Авг 18, 2006 1:42 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vlado »

Доколкото разбрах ще се работи всеки ден от най-малко четирима работници за период от една година, защото толкова е срокът за възстановяването на машината.
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Срокът е доста реалистичен с оглед многото работа, която има да се върши.

Реално цялата машина трябва да се разколачи, да се заменят доста обшивки, тръбна разводка, да се набави Knorr помпа, че липсва. Да се прави шатун.

Да се надяваме през Май 2011 да се радваме на пуфтящ Pacific :)
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 47
Регистриран на: Пет Авг 18, 2006 1:42 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vlado »

Кнорът не липсва, а е по-скоро на неспецифично място, а именно, гледана отпред машината, отдясно на челото, точно под комина.
Какво предстои като работа: като начало ще я изчистят добре, но отвън на открито, че има много боклук, като едновременно ще разглабят дребни възли и детайли. После я вкарват в халето и я вдигат на подемниците. Свалят колела и т.н. След това обратната процедура. Работа има за целия китайски народ, както се казва.
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Доколкото разбрах са свалили будката и обшивката на котела вече и машината е вътре в халето, нейде до Павел.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

NiGhtPiSH написа:Доколкото разбрах са свалили будката и обшивката на котела вече и машината е вътре в халето, нейде до Павел.
Машината е през три коловоза от "Павел".

Обшивката и всичката арматура са долу, будката и оборудването от нея също са демонтирани. Локомотива е на стойки, а колоосите са извадени и им предстои ремонт и смяна на бандажи. От Калояновец ще докарат спирачно оборудване, което след ревизия от отделение "Въздушни спирачки", ще се качи на машината.
Мнения: 91
Регистриран на: Пон Окт 19, 2009 4:33 pm
Местоположение: Сливен
Искрено се радвам и пожелавам успех на това чудесно начинание. Виждал съм локомотив от серия 05 само на снимката в книгата "ЖП транспорт в България 1866 - 1983 г." и смятам, че той, заедно с локомотива серия 01, са най-красивите парни локомотиви, които БДЖ е имала! Дано догодина видим този красавец в действие!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Машинист_на_сън написа:Искрено се радвам и пожелавам успех на това чудесно начинание. Виждал съм локомотив от серия 05 само на снимката в книгата "ЖП транспорт в България 1866 - 1983 г." и смятам, че той, заедно с локомотива серия 01, са най-красивите парни локомотиви, които БДЖ е имала! Дано догодина видим този красавец в действие!
Работи се усилено. Вчера продължи чистенето на корозия по котела и демонтажа на възли и елементи. Ще се разгболябат и парните цилиндри, а скоро ще се ходи до Калояновец за набавяне на годни резервни елементи. Кноровата помпа и ел.генератора за собствени нужди се намират на поставка пред диспечерната в дизелов цех.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ето снимка на моментното състояние на 05-01. Да обясня накратко:

-Котела е разкрит
-Котелната арматура и агрегатите са демонтирани
-Почистват се металните части от корозия
-Колоосите са извадени за УЗД и боя
-Извършва се проверка на рамата(локомотивната кола)

Изображение
Аватар
gzo
Мнения: 146
Регистриран на: Нед Яну 03, 2010 11:27 am
Местоположение: В. Търново
Аватар

Мнение от gzo »

За жалкото състояние в което се намира БДЖ направо е невероятно, че има средства и хора които да се занимават с подобна дейност.
Инзенадан съм приятно !
Мнения: 47
Регистриран на: Пет Авг 18, 2006 1:42 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vlado »

Още снимки със специалното разрешение на Стефан Деянов:
http://vkolev.snimka.bg/other/snimkite- ... nov.500809
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

По машината се работи здраво и ако нещата се развиват така, в края на Януари 2011 г. вече ще можем да се похвалим с още един възстановен парен локомотив.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

В талиговото отделение вече е сглобена водещата талига на 05-01 и сега се чакат да станат готови колоосите, след което ще спуснат машината на тях и ще продължи ремонта по другите възли. Работата по 05-01 върви с умерени темпове в момента и се очаква другата седмица да дойдат въздушните апарати за спирачката, които ще се ревизират в отделение "Въздушни" спирачки и ще се качват на машината.

Ето я водещата талига:
Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация