Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

UPDATE 20 Aug 2010

Вчера се проведе 5-тата проба на локомотива и се отстраниха още някои допълнителни точки, които бяха констатирани на предните изпитания. Започнахме и поставянето на обозначителни табели, предстои да се шаблонира машината за ПРСС и ВР. Резултатите от пробата са повече от задоволителни и след като се оправи и козметиката ще се събере комисия, която окончателно да приеме локомотив V10В "ПАВЕЛ" за готов от възстановителен ремонт и да започнем реално да работим с него.

Към момента остава:
1. Да се довърши козметичното оформление на кабината
2. Да се монтира скоростомерна инсталация
3. Да се нанесат бели линии на коша
4. Да се поставят останалите обозначителни табели

Във вчерашната проба, участие взеха старши-машиниста на машината и пом. машинистите Иван Кацев и Мирослав Банов.

Ето няколко снимки:
Изображение

Изображение

Изображение
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

ПАВЕЛ като цяло се държи много добре, като изключим единствената ми забележка към предавателната кутия /включвател редуктор/, за прекалено рязкото превключване на предавките.

Да не му е на уруки и да си върши работата.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Днес се набавиха някои жизненоважни за ДД резервни части, които ще полслужат при първа необходимост в ремонтите. ЗА подобряване работата на ДД, много е вероятно 3-та глава до отлети :lol: и да бъде сменена с нова.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Днес 27.08.2010 г, главните въздушни резервоари на "ПАВЕЛ" бяха докарани в депо София, където съгласно поръчка, направена от БЛФ, технолог по държавен котлонадзор ще извърши хидравлична проба на същите.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

UPDATE 03 Sep 2010

Днес се заех да набавя и оригинален въздушен филтър за скъпия ни проблематичен дизелов двигател, което начинание бе съпроводено с доста тичане, перипетии и патардии. В крайна сметка, след като целия ръководен състав на ПТП-София бе вдигнат на крак, господата от Хладилно депо се разтършуваха и намерихме цял целеничък оригинален въздушен филтър за 6 и 12KVD 14,5 SRL. Оказа се, че на наш "ПАВЕЛ", филтъра е от нещо друго, преправяно е там и сега на екипа от Отдел "Технически" на Сдружението предстои да репозиционират въздушния филтър и да го свържат към смукателната тръба на ДД. Принципно лесна операция, стига да има някой мерак да повиси малко в машинното.

Изображение

Освен това, от държавна проба са готови ГВР-тата на ПАВЕЛ и същите днес бяха закарани в "София Мел", като идната седмица им предстои монтаж. Резервоарите получиха и протоколи, прикрепени към паспортите им.

Другото, което сме нахванали е да кусурим белите линии на локомотива, както и да довършваме някои други бояджийски работи, лека по лека да стягаме ПАВЕЛ за официалното представяне, което се отлага толкова пъти вече, че на мен самия ми писна и час по-скоро искам това мъниче да "тича" навън.

Смених и продухвателните кранчета на маслоотделителя и кондензното гърне на ГВ. Стана доста добре.

Изображение

Изображение

След като едно многозначимо за мен човече успя да ми вгорчи следобяда доста, реших, че за нервите най-добрия лек е да поработя малко, захванах парцалите, кореселина и боята и се заех да придам "търговски" вид на онуй 6-цилиндрово нещо, което единствено държи рекорда по най-много и ефектно вдигане на моето кръвно. В крайна сметка, преполових работата по боята му и вече си имаме почти ново KVD(е ново, ново, 60-те години набор ама нищо).

Изображение

И така, капнал, бесен и надишал се доволно с боя, в 20:30 часа си тръгнах от мелницата и оставих ПАВЕЛ да си почива до Вторника, когато отново ще го зачовъркаме, дай Боже в присъствието на пом.машиниста му титуляр и някой и друг сдруженчески шлосер, че сам човек и за кенефа май не е...
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Вчера се качиха ГВР-тата на машината, днес предстои да се уплътнява въздушната инсталация и да се поогледа още малко машинната част. Стягане на някой и друг болт, укрепване на това онова и подготовка за монтаж на маневрена радиостанция, за да изпълним всички условия за сертифициране на локомотива. Усилено се работи и по боята.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

UPDATE 08.09.2010

Днес след като се уредиха повечето неплътности по ВИ, "ПАВЕЛ" излезе на шестата си поредна проба, на която присъстваше и Ръководителя на отдел "Технически" при БЛФ Г-н Дешев. Извърши се проверка на работата на основните агрегати, провери се укрепването на елементите от машинната и спомагателна арматура, провери се работата на въздушната спирачна система, където се констатира неплътен предпазен вентил на директната спирачка, който утре ще бъде сменен с отремонтиран.

След като мелничната маневрена машина 55-228 се повреди, ние с "ПАВЕЛ" бяхме извикани да я приберем в депото, с която задача малчугана се справи отлично под вещото ръководство на машинист-старши локомотивен сл.№592 от БЛФ.
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Браво на ремонтната бригада , много хубави неща сте свършили !
А снимки от необичайното събитие има ли ?
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Въпреки че съм далеч от пределите на България , поздравявам ремонтната бригада и бих желал да видя снимки от "успеха".
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Въпреки че съм далеч от пределите на България , поздравявам ремонтната бригада и бих желал да видя снимки от "успеха".
Ами хайде, заповядай и снимай!

Днес и проба №7 се направи, ПАВЧО се не дава, даже пак имаше "носат ме, Мамо, влачат ме" за една 55-та :lol: И нека после ми говорят кое е Машината с главно "М"!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

UPDATE 14 Sep 2010

Вчера 14.09.10 г. се проведе 8-мата промба на локомотива след извършения от БЛФ ремонт, която бе и приемателна. Направиха се и спирачни изпитания. Локомотива се счита за изписан от ремонт на 14.09.2010 г., 14:00, като приечика на БЛФ се съгласи на довършителен реомнт да се извършат следните операции:

1. Довършване на ливреята
2. Монтаж на именните табели и табелите за депо на местодомуване
3. Монтаж на нов генератор за собствени нужди

Скоро, локомотивът ще бъде представен официално!
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

След пробата проведена на 14.09.2010 единственото ми заключение е, че ПАВЕЛ вече е машина. Неописуемо се радвам, че почти всичко приключи и след това ще се премине в истински експлоатационен режим, а не на ремонтен.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 47
Регистриран на: Съб Фев 20, 2010 1:40 am
Местоположение: София

Мнение от 760mm »

Май не съм само аз далеч... Но аз чакам филм!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

760mm написа:Май не съм само аз далеч... Но аз чакам филм!
Ще се направи и филм, нека само да доизкусурим всичко както си му е реда. Аз се радвам не по-малко, че машината е върната отново към живота и ще радва родни и чужди ЖП любители, вместо да беше отишла зян. Единичните и уникални бройки локомотиви у нас не един път са унищожавани и съсипвани, с което са отворени огромни язви в ЖП историята на България. Но тук, благодарение на мелницата и на БЛФ, единственото V10В у нас остана запазено, че дори и годно за експлоатация. Сега, след като всичко бъде изкусурено, ще се направят постъпки за сертифициране на локомотива за атракционна служба.

Ето иначе как сме си спретнали кабината :wink:
Изображение
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

прекрасна е кабината, дано за в бъдеще да бъде все така хубав и спретнат :roll:
Заключено

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация