Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

А за какво точно служат те?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:А за какво точно служат те?
Това са контактните механизми на ключовете и бутоните на ЕЛ 44/45, колега. Едни малки прозрачни пакетчета, които могат да се монтират по няколко на брой на съответния ключ/бутон.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

А като казвате, че такива няма възможна ли е експлоатацията на локомотивите без тях? Или просто при ремонти не се пипат?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:А като казвате, че такива няма възможна ли е експлоатацията на локомотивите без тях? Или просто при ремонти не се пипат?
Експлоатацията без тях е невъзможна, с какво ще се комутират веригите за управление? Като няма се разчита на ремонт, докато може или се свалят от спрени машини.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Благодаря за пояснението. :)
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Експлоатацията е възможна като се купят други ключове и бутони от кварталната железария.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Експлоатацията е възможна като се купят други ключове и бутони от кварталната железария.
И на много машини това се практикува. След като оригиналните се повредят, а резервни няма, се преминава към алтернативи. Тук се сетих, че на 45 158, и двата пулта са с български ключове, бутони и сигнални лампи, които не знам как се държат, но на външен вид изглеждат приятно.
64.19
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Обаче,пакетните ключове с по 20 и повече контакти,няма с какво да се заменят.Между другото в снабдителна база Русе има такива ключове на цена 100лв. бройката.Оригинални чешки.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

borislaviv написа:Обаче,пакетните ключове с по 20 и повече контакти,няма с какво да се заменят.Между другото в снабдителна база Русе има такива ключове на цена 100лв. бройката.Оригинални чешки.
100 лв/бр за кой тип говорим? За Т6(реглетния) или за VS16, пакетния ключ, който между другото се използва в различни разновидности и брой контакти при лок 44/45 и 61.
64.19
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

за тип vs16,ползван основно за ключ 370/372.Доставя се с 44извода,но се прави програмата му според нуждите.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

borislaviv написа:за тип vs16,ползван основно за ключ 370/372.Доставя се с 44извода,но се прави програмата му според нуждите.
В Дупница имах честта да препрограмирам такъв чисто нов ключ VS16 за да го пригодя за 370. Друго си е новото, но лично на мен ми се виждат 100 лв/бр за VS16, да не би за 10 бр. пакети да е цената.

Иначе ето снимката, на която обяснявам на Бай Пешо как се препрограмира за нуждите на 370:
Изображение
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Споделяно ми е многократно и съм забелязал един неприятен факт по ГО машините. Заварени са капаците на диагностиката и при нужда не можеш да подклиниш нищо и се чудиш какво да правиш. :?
Наскоро в Брусарци пък имаше интересен случай с лок 45194 - бяха подклинили реле 406 и клеми 12 и 13 на диагностиката при нормално работеща вентилация. Интересно защо са прибегнали до това. :? :roll:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Подклинването на каквото и да било е забранено, а тази диагностика изобщо не е сложена за това.
Nikss написа:Наскоро в Брусарци пък имаше интересен случай с лок 45194 - бяха подклинили реле 406 и клеми 12 и 13 на диагностиката при нормално работеща вентилация. Интересно защо са прибегнали до това. :? :roll:
Нищо интересно няма. Така можеш да спираш вентилацията по всяко време.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Точно за това ги заварихме, защото се правеха такива упражнения по клемите,че и чехът няма да оправи такива повреди.Например реле 406 не може да изключи ГВП,въпреки че е отпаднало.Даже и да го извадиш цялото, пак не изключва ГВП. Е за какво да си вкарваме автоголове?Дали при подобна повреда ще ти дойде наум да отваряш капака на диагностиката, за да видиш някой, че е турил някаква тел вътре.
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

Дяволи много. Виждал съм 406 шунтирано вътре в розетката - ако не свалиш по някаква причина релето няма хващане. Седиш и се чудиш какво става ](*,)
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация