Искам да знам повече за тези две ерки-44 104 и 44 145, които преди две години бяха модернизирани в Кончар и станаха банани, съответно 44 001 и 44 002. Искам някой да ми разкаже за тяхната експлоатационна дейност. Имали ли са някакви инциденти? Някъде в този форум бях чел, че 44 145 на скоростни проби е вдигала 160 km/h. Ако някой има техни снимки (още като бяха червени) нека ги пусне тук. Също искам да знам от кое депо бяха?
Един вагон, ама пълен! (4627)

Администратор
44 104 беше от депо Горна Оряховица, а 44 145 беше от депо Подуяне. Относно 44 145.1 мога да кажа, че това е била една от най - елитните софийски машини и дълго е използвана да тегли "влакът - мечта" София - Пловдив, който се е движел през 1995 - 1996 г. Машината след КР в ЖПЗ на скоростна проба е вдигнала над 160 преди приемчика, пътувал в кабината да се шашардиса и да ритне внезапния клапан. ЗА сега никой не казва с точност колко е вдигнала машината, макар в динамометричния вагон отзад също да са се шашнали много.
64.19
Уж се модернизират дефектните машини като 46 серия. Целта е да се премахнат дефектите (макар и неуспешно). Щом тази 44 145 не е била дефектна, то тогава какъв изобщо беше смисълът да се модернизира. Просто развалиха една хубава машина. Със сигурност същото е и със 44 104 щом е била горнооряховска. Все пак тези горнооряховските машини определено са най-запазени и най-добри.
Един вагон, ама пълен! (4627)

Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Администратор
Точно това на практика е станало. Безумните решения на някого ни лишиха от две от най - добрите машини в БДЖ. Мога да кажа, че "модернизацията" на тези машини беше най - голямата и грандиозна глупост, която някой е можел да сътвори.42 072.9 написа:С една дума сме дали ако мога така да се изразя най-запазените машини.
64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm
Не е ли бил 44 045?bdz46 написа:Банана е железен, правен е в Подуене. Преди е бил 45 064 известно време.
Един вагон, ама пълен! (4627)
Точно така. От 146 нагоре вече е 45 серия. А 45 140 вече е 44 140, тъй като се сдоби с нови колооси+редуктори за 130 km/h.VESO написа:Чакайте,064 не може да е 45-00-ца,а 44-00-ка.Серия 45-00 започват от 146 нагоре,като изключението 140 е от тази серия,а не от 44-00,защото редукторите и са за 110,а не за 130 км/ч.

Един вагон, ама пълен! (4627)
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
VESO написа:Чакайте,064 не може да е 45-00-ца,а 44-00-ка.Серия 45-00 започват от 146 нагоре,като изключението 140 е от тази серия,а не от 44-00,защото редукторите и са за 110,а не за 130 км/ч.
Също така имаше 45 140, но наскоро в Мездра и сложиха редуктори и колооси за 130 км/ч и вече е 44 140. Случаят при 064 може би е бил подобен.
Тази 45 140 направо е една въртелешка.42 072.9 написа:VESO написа:Чакайте,064 не може да е 45-00-ца,а 44-00-ка.Серия 45-00 започват от 146 нагоре,като изключението 140 е от тази серия,а не от 44-00,защото редукторите и са за 110,а не за 130 км/ч.
Както каза rexkos имаше 45 140, но наскоро в Мездра и сложиха редуктори и колооси за 130 км/ч и вече е 44 140. Случаят при 064 може би е бил подобен.

Между другото 44 064 е сглобен от 2 катастрофирали локомотива - 44 064-оригинал и 44 077. Мисля, че и двата са били от депо София. В действетилност локомотив 44 064 не същестува, а на сегашната 44 064 просто са й дали такъв номер, за да се запълни празното място в серията.

Един вагон, ама пълен! (4627)

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
Информация
Модератори