Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
Искам да знам повече за тези две ерки-44 104 и 44 145, които преди две години бяха модернизирани в Кончар и станаха банани, съответно 44 001 и 44 002. Искам някой да ми разкаже за тяхната експлоатационна дейност. Имали ли са някакви инциденти? Някъде в този форум бях чел, че 44 145 на скоростни проби е вдигала 160 km/h. Ако някой има техни снимки (още като бяха червени) нека ги пусне тук. Също искам да знам от кое депо бяха?
Един вагон, ама пълен! (4627)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

44 104 беше от депо Горна Оряховица, а 44 145 беше от депо Подуяне. Относно 44 145.1 мога да кажа, че това е била една от най - елитните софийски машини и дълго е използвана да тегли "влакът - мечта" София - Пловдив, който се е движел през 1995 - 1996 г. Машината след КР в ЖПЗ на скоростна проба е вдигнала над 160 преди приемчика, пътувал в кабината да се шашардиса и да ритне внезапния клапан. ЗА сега никой не казва с точност колко е вдигнала машината, макар в динамометричния вагон отзад също да са се шашнали много.
64.19
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Уж се модернизират дефектните машини като 46 серия. Целта е да се премахнат дефектите (макар и неуспешно). Щом тази 44 145 не е била дефектна, то тогава какъв изобщо беше смисълът да се модернизира. Просто развалиха една хубава машина. Със сигурност същото е и със 44 104 щом е била горнооряховска. Все пак тези горнооряховските машини определено са най-запазени и най-добри.
Един вагон, ама пълен! (4627)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Не знам дали си запознат, но едно от многото условия за модернизацията в "Кончар" е било машините да нямат деформации по рамата и коша, следователно най - читавите машини са отишли там.
64.19
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

С една дума сме дали ако мога така да се изразя най-запазените машини.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

42 072.9 написа:С една дума сме дали ако мога така да се изразя най-запазените машини.
Точно това на практика е станало. Безумните решения на някого ни лишиха от две от най - добрите машини в БДЖ. Мога да кажа, че "модернизацията" на тези машини беше най - голямата и грандиозна глупост, която някой е можел да сътвори.
64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Много върви тая машина въпреки лошия си вид.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Банана е железен, правен е в Подуене. Преди е бил 45 064 известно време.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

bdz46 написа:Банана е железен, правен е в Подуене. Преди е бил 45 064 известно време.
Не е ли бил 44 045?
Един вагон, ама пълен! (4627)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Чакайте,064 не може да е 45-00-ца,а 44-00-ка.Серия 45-00 започват от 146 нагоре,като изключението 140 е от тази серия,а не от 44-00,защото редукторите и са за 110,а не за 130 км/ч.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

VESO написа:Чакайте,064 не може да е 45-00-ца,а 44-00-ка.Серия 45-00 започват от 146 нагоре,като изключението 140 е от тази серия,а не от 44-00,защото редукторите и са за 110,а не за 130 км/ч.
Точно така. От 146 нагоре вече е 45 серия. А 45 140 вече е 44 140, тъй като се сдоби с нови колооси+редуктори за 130 km/h. :wink:
Един вагон, ама пълен! (4627)
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

VESO написа:Чакайте,064 не може да е 45-00-ца,а 44-00-ка.Серия 45-00 започват от 146 нагоре,като изключението 140 е от тази серия,а не от 44-00,защото редукторите и са за 110,а не за 130 км/ч.

Също така имаше 45 140, но наскоро в Мездра и сложиха редуктори и колооси за 130 км/ч и вече е 44 140. Случаят при 064 може би е бил подобен.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

42 072.9 написа:
VESO написа:Чакайте,064 не може да е 45-00-ца,а 44-00-ка.Серия 45-00 започват от 146 нагоре,като изключението 140 е от тази серия,а не от 44-00,защото редукторите и са за 110,а не за 130 км/ч.

Както каза rexkos имаше 45 140, но наскоро в Мездра и сложиха редуктори и колооси за 130 км/ч и вече е 44 140. Случаят при 064 може би е бил подобен.
Тази 45 140 направо е една въртелешка. :lol: Първо е била 44 140, после и сложиха редуктори за 110 km/h и сега й върнаха редукторите, с които е била първоначално.

Между другото 44 064 е сглобен от 2 катастрофирали локомотива - 44 064-оригинал и 44 077. Мисля, че и двата са били от депо София. В действетилност локомотив 44 064 не същестува, а на сегашната 44 064 просто са й дали такъв номер, за да се запълни празното място в серията. :wink:
Един вагон, ама пълен! (4627)
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

064 на Одърне катастрофира. 077 май на огняново се удари.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

rexkos написа:
Тази 45 140 направо е една въртелешка. :lol: Първо е била 44 140, после и сложиха редуктори за 110 km/h и сега й върнаха редукторите, с които е била първоначално.
44094 по едно време беше 45094 но не изкара дълго под този номер.
Заключено

Обратно към “Архив "Електрически локомотиви"”

Информация