Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

Доста глупаво би било да се ограничат новите вагони, защото нали уж ги правим за нуждите на експресите, които в момента са с предната партида до 100 км ... Какъв би бил смисълът от цялата работа ? Плюс това мисля новите са рециклирани кушети и 40 ки, а те са си за над 100, тъй че проблем не би трябвало да има :P
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Vancho написа:Доста глупаво би било да се ограничат новите вагони, защото нали уж ги правим за нуждите на експресите, които в момента са с предната партида до 100 км ... Какъв би бил смисълът от цялата работа ? Плюс това мисля новите са рециклирани кушети и 40 ки, а те са си за над 100, тъй че проблем не би трябвало да има :P
Ами пипа се по талигата и нещо не успяват да я вкарат проектните параметри - поне предната партида
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

На тая новата слагат някакви гумени уплътнения, че да се намали максимално скърцането и изпадането в резонанс.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Labros написа:На тая новата слагат някакви гумени уплътнения, че да се намали максимално скърцането и изпадането в резонанс.
Ами ще нарежат малко "шайби" от някой бракуван маркуч.... на предните не отговоряха по характеристика пружините, даже имаше един куриоз - на вагон №022 - всичките пружини по буксовото окачване са били извън нормите но две еднакви е нямало...... да се смеем ли да плачем ли......
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Интересно и как е допуснат до експлоатация... Иначе дано да се отстрани тоя проблем. Рециклирането струва маса пари. Дано да се престане с тая порочна практика да се усвояват пари, а на среща да се появява едно нищо.
да се смеем ли да плачем ли......
И двете. Като почнем да се смее, чак сълзи ще ни излязат, породени от смеха. :lol:
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Labros написа:Интересно и как е допуснат до експлоатация...
Ами установено е че буксите пердашат в отбивачките и са правени замервания във вагонно депо "Пловдив" в една кинижка беше публикувана извадка от измерванията. А на гара София като заминава 3601 може да наблюдаваш в стрелките как при 15 км/ч почти всички букси се пробват да влязат в салона - представи си какво става със 120 по настави..........
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

nikol4yy написа:Незнам за вас, но на мене ми се иска Г.Оряховица или по-точно "Янтрата" да "намаже" от новите вагони, защото знам че Г.О. ще се грижат дълго за тях.
Това , което със сигурност е обещано за след Нова Година - един влак в Южна и един в Северна България , на които една от дестинациите (начална или крайна) е София , ще намажат от новите вагони.Дали и двата ще са ускорени или ускорен и бръз , не се знае.За дестинация София се стига по пътя на логиката , за да може тези вагони да минават редовно преглед и ремонт.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Весо, ти беше с групата в Дряново. Я кажи какви гумени сегметни се слагат на талигите...?
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Значи самите талиги имат гумени демпфери на буксовото водене вместо както досегашните 63-ки , които на мястото на демпфера имаха малка пластмасова втулка. А ние знаем физичните качества на гумата и пластмасата , затова веднага изводите са повече от ясни - по - голяма разтегливост :arrow: по - голяма устойчивост към висока скорост.Няма я и допълнителната хлабина на буксите , която оказваше също влияние върху "танците" при скорост над 100 км/ч , следователно тези 63-ки могат безпроблемно да се движат със 160 - толкова , колкото е посочено на тях.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

VESO написа:Значи самите талиги имат гумени демпфери на буксовото водене вместо както досегашните 63-ки , които на мястото на демпфера имаха малка пластмасова втулка. А ние знаем физичните качества на гумата и пластмасата , затова веднага изводите са повече от ясни - по - голяма разтегливост :arrow: по - голяма устойчивост към висока скорост.Няма я и допълнителната хлабина на буксите , която оказваше също влияние върху "танците" при скорост над 100 км/ч , следователно тези 63-ки могат безпроблемно да се движат със 160 - толкова , колкото е посочено на тях.
Весо - не е проблема дали е гума или пластмаса - въпросът е доколко вложения материал отговаря по характеристики на техническата документация, и до колко се спазва технологията при производство.....
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Освен промяна на демпферите на буксовите водачи, амортисьорите също са с по - добри поглъщащи свойства. Като цяло, проблемите при досега рециклираните вагони серия 63 дадоха добра основа за проучване, проектиране и изпълнение на една добра модернизация и избягване на подобни дефекти в следващите партиди. Ходово - динамичните качества на новата партида вагони със сигурност ще са значително подобрени от тези на досега направените вагони.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Значи в крайна сметка мерки са взети за отстраняване и недопускане в бъдеще на предходните дефекти.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Именно, взети са мерки да не се проявят дефектите отново. В Дряново доста задълбочено са проучили проблема и са направени необходимите конструктивни изменения по талигите.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

nikol4yy написа:Незнам за вас, но на мене ми се иска Г.Оряховица или по-точно "Янтрата" да "намаже" от новите вагони, защото знам че Г.О. ще се грижат дълго за тях.
Съгласен съм, но преди това има други крещящо нуждаещи се от подмяна на съставите влакове, пък на Янтрата вагоните отвътре са запазени, направо на кукла, но талигите са проблема. Златните ще намажат първи след Нова година. В това съм убеден, макар, че по думите на доста хора от Чб влакът и сега бил хубав - явно повечко ревизирани от Дряново вагони са пуснати и в допълнение с климатика и автоматичните врати хората сякаш са видяли не БДЖ, а СFR. :o :D Сещам се как тапицерията може да не се захабява толкова бързо при новите 63, пък защо не и при други вагони, прясно излезли от ревизия/рециклиране. Би било хубаво да се измислят нещо като калъфи за седалките, но да са от някаква тънка материя - така като се нацапа я с храна или с друго нещо няма да се съсипва тапицерията, а само калъфа. Това ще намали значително разходите по поддръжката - само ще се сменят калъфите при нужда и най-вече за изпиране/почистване. 8) Така ще се удължи значително живота и на тапицерията и няма да се налага на всеки 5 г. да се рециклират/ревизират вагоните, както става сега.
Инак много се радвам, че дефектите по талигите са премахнати и вече нямам търпение да видя новите каляски в движение. 8)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Новите вагони серия 63 вероятно ще се пуснат на дългите УБВ, тъй като пътниците на 8601/2 масово започнали да се оплакват от 97-ците. В БДЖ има поне 10 запитвания защо били махнали вагоните с климатик и автоматични врати.

Иначе Nikss е прав за калъфките, едно време на "ПЛЕВЕН ЕКСПРЕС", а по - късно и на други УБВ го имаше това нещо, после постепенно изчезнаха тези подглавници. Не е толкова трудно да се ушият калъфки, които в депата да се сменят след всяко приключване на движение на дадената композиция. Поне за УБВ може да се направи това, защото иначе не я виждам хубавата тапицерия на новата партида рециклирани вагони. Друг належащ проблем е в тоалетните да се поставят ароматизатори и течен сапун, а на клекалото да се сложи някакво патронче с дезинфектант, който при всяко пускане на водата да почиства допълнително. Така няма да смърди.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Дискусии | Discussions here”

Информация