
Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm
6 страници има чешене на пръсти по клавиатури , сега нещо конкретно по темата. Днес , 16-ти септември повече от успешно бе осъществен проект за посещение във ВЗ "ИНТЕРКОМ" - Дряново и една от задачите за разглеждане на дряновския тип вагоностроене бе изпълнена блестящо.Главна заслуга за това имат работещите в завода , които ни оказаха необходимото съдействие , компетентност и разбиране , за да могат снимките и описанието да се пренесат тук във форума.
Започвам от един обикновен второкласен вагон серия 40 (може и кушет) , който чака своя звезден час да се превърне в лъскава 63-ка (Още сега да направя уточнение - серията предварително е променена и от 65 , както беше уточнено , е решено да си остане 63 , както досега , въпреки че скоростта е различна).Вагонът влиза в цеха и веднага по него една бригада започва своята работа - обезкостява се изцяло , за да се сведе до положението от снимката (вагонът вляво).Вагонът вдясно е следващата фаза на трансформацията , но тъй като всичко това се прави в едно и също хале , цялата процедура се обозначава като първи етап на модернизация.
След като приключи първият етап , вагонът посредством един от 3-те големи транспортьора , бива прекарван в следващия цех , бутан от маневрената 52-00-ка , собственост на завода.Цехът е известен сред работниците с галеното име "бояджийницата" и ние имахме късмета да видим готов екземпляр.След китосването се чака известно време и се нанася синята боя , като вагонът по същата процедура (чрез транспортьора и 52-00-ката) бива предвижван по - нататък.
Третият етап започва с окончателното оформяне на параметрите за отворите на прозорци и врати , както и тяхното поставяне.Работници проверяват на място вагона и оформят изолацията.Ето една такава 63-ка , преминала през първите два етапа и чакаща започването на третия. Той се явява като възлов , повратен момент в модернизирането на вагоните.От съседния по - малък цех биват придвижвани талигите , които преминават съответните тестове и биват монтирани на вагона едва след като работата по прокарването на кабелите и инсталирането на ел. таблото приключи.Малко фотографии:
От снимка 1 се виждат два вагона - този вляво чака замерването и кабелите , а този вдясно чака своите талиги.
Снимки на самите талиги - отстрани и отгоре , които само след броени часове ще бъдат монтирани на вагона.
Това представлява ел.таблото.
Накрая един общ изглед към цеха.
Този етап , както казах по - горе е изключително важен , тъй като в същия цех се случват още две неща:
1.монтирането на климатиците - сложен процес , свързан с много изпитания и проверки , снимка на вагон с току що инсталиран климатик и още една , от която се вижда малката машина за зареждане на климатика с фреон (зад ел.таблото).Накрая ето и една обозначителна табелка.
2. монтирането на седалките в салона.Точно това е нещото , отличаващо дряновския от септемврийския тип вагони.Вече снимки на вторите са ви показани , ето така обаче изглеждат първите и както забелязвате са идентични на седалките от гръцките вагони тип "салон" на международните влакове 360/-1/-2/-3.Единственият им недостатък е , че са доста тесни и на форумец като Rexkos ще му е удобно да пътува в такъв вагон само в рамките на час - два.Малко за интериора - под масичките на сепаретата има обозначени контакти за 220 V , следователно без проблем ще може пътуващите да си зареждат преносим компютър или мобилен телефон.Лампите над седалките , които добре са ни познати като продълговати , палещи се с бутон , сега са кръгли с ергономични крушки.Луминисцентното осветление при движение на влака в тъмните часове на денонощието придава особен колорит.
Четвъртият етап е довършителен и с него практически приключва процедурата по модернизацията на вагона.Нанасят се съответните обозначения за серия и скорост , дължина , маса , гара на домуване и т.н.Поставянето на табели на степенките под вратите засега е спряно , но се обмислят различни варианти. Седалките се минават с прахосмукачка една по една и се покриват с найлони.Ето снимки на единственият засега вагон , преминал през всички фази:
отблизо;
вагонът в "цял ръст";
номера;
интериор.
От мен е това , не претендирам за изчерпателност , още повече че умишлено съм пропуснал някои не толкова основни операции и подготвителни дейности , но съм дал обещание да не разкривам заводски тайни.
Приятно четене!
Започвам от един обикновен второкласен вагон серия 40 (може и кушет) , който чака своя звезден час да се превърне в лъскава 63-ка (Още сега да направя уточнение - серията предварително е променена и от 65 , както беше уточнено , е решено да си остане 63 , както досега , въпреки че скоростта е различна).Вагонът влиза в цеха и веднага по него една бригада започва своята работа - обезкостява се изцяло , за да се сведе до положението от снимката (вагонът вляво).Вагонът вдясно е следващата фаза на трансформацията , но тъй като всичко това се прави в едно и също хале , цялата процедура се обозначава като първи етап на модернизация.
След като приключи първият етап , вагонът посредством един от 3-те големи транспортьора , бива прекарван в следващия цех , бутан от маневрената 52-00-ка , собственост на завода.Цехът е известен сред работниците с галеното име "бояджийницата" и ние имахме късмета да видим готов екземпляр.След китосването се чака известно време и се нанася синята боя , като вагонът по същата процедура (чрез транспортьора и 52-00-ката) бива предвижван по - нататък.
Третият етап започва с окончателното оформяне на параметрите за отворите на прозорци и врати , както и тяхното поставяне.Работници проверяват на място вагона и оформят изолацията.Ето една такава 63-ка , преминала през първите два етапа и чакаща започването на третия. Той се явява като възлов , повратен момент в модернизирането на вагоните.От съседния по - малък цех биват придвижвани талигите , които преминават съответните тестове и биват монтирани на вагона едва след като работата по прокарването на кабелите и инсталирането на ел. таблото приключи.Малко фотографии:
От снимка 1 се виждат два вагона - този вляво чака замерването и кабелите , а този вдясно чака своите талиги.
Снимки на самите талиги - отстрани и отгоре , които само след броени часове ще бъдат монтирани на вагона.
Това представлява ел.таблото.
Накрая един общ изглед към цеха.
Този етап , както казах по - горе е изключително важен , тъй като в същия цех се случват още две неща:
1.монтирането на климатиците - сложен процес , свързан с много изпитания и проверки , снимка на вагон с току що инсталиран климатик и още една , от която се вижда малката машина за зареждане на климатика с фреон (зад ел.таблото).Накрая ето и една обозначителна табелка.
2. монтирането на седалките в салона.Точно това е нещото , отличаващо дряновския от септемврийския тип вагони.Вече снимки на вторите са ви показани , ето така обаче изглеждат първите и както забелязвате са идентични на седалките от гръцките вагони тип "салон" на международните влакове 360/-1/-2/-3.Единственият им недостатък е , че са доста тесни и на форумец като Rexkos ще му е удобно да пътува в такъв вагон само в рамките на час - два.Малко за интериора - под масичките на сепаретата има обозначени контакти за 220 V , следователно без проблем ще може пътуващите да си зареждат преносим компютър или мобилен телефон.Лампите над седалките , които добре са ни познати като продълговати , палещи се с бутон , сега са кръгли с ергономични крушки.Луминисцентното осветление при движение на влака в тъмните часове на денонощието придава особен колорит.
Четвъртият етап е довършителен и с него практически приключва процедурата по модернизацията на вагона.Нанасят се съответните обозначения за серия и скорост , дължина , маса , гара на домуване и т.н.Поставянето на табели на степенките под вратите засега е спряно , но се обмислят различни варианти. Седалките се минават с прахосмукачка една по една и се покриват с найлони.Ето снимки на единственият засега вагон , преминал през всички фази:
отблизо;
вагонът в "цял ръст";
номера;
интериор.
От мен е това , не претендирам за изчерпателност , още повече че умишлено съм пропуснал някои не толкова основни операции и подготвителни дейности , но съм дал обещание да не разкривам заводски тайни.
Приятно четене!
Последно промяна от VESO на Нед Сеп 20, 2009 1:16 am, променено общо 1 път.

Администратор
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Климатиците чие производство са
Както и подозирах, има разлика между вагоните рецеклирани в Сараньово и тия в Дряново.
А всички консумативи по вагоните (визирам на двата завода) на едни и същи фирми ли са? Или и тук има разлики.

Както и подозирах, има разлика между вагоните рецеклирани в Сараньово и тия в Дряново.
А всички консумативи по вагоните (визирам на двата завода) на едни и същи фирми ли са? Или и тук има разлики.
Последно промяна от Labros на Сря Сеп 16, 2009 10:52 pm, променено общо 1 път.
http://bgphoto.net/photos/1565/o633887336463587925.jpg
Това не е ли стара 63ка със нов салон? До колкото разбрах щели да се рециклират стари кушети и 40ки?
Това не е ли стара 63ка със нов салон? До колкото разбрах щели да се рециклират стари кушети и 40ки?
Ами не знам как стои въпроса с номерата , дори този - единственият в готов вид е бил преди кушет.07 написа: Е да де ама старите са до номер 45, а този тука е 41, или има празни номера.............
Коренно различни са - тук се използват предимно италиански елементи , а унгарски специалисти обучават персонала.Labros написа:....
А всички консумативи по вагоните (визирам на двата завода) на едни и същи фирми ли са? Или и тук има разлики.
Нека и Марио се изкаже , аз не съм видял септемврийския тип (какъв парадокс само , при положение че живея на 16 км , а до Дряново са 247) , но както седалки , така и консумативи са турски.


Информация
Модератори