Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнение от 46 242 »

Точно това мислех да попитам: предсигналното разстояние. От 140 до 0 km/h влак 500 тона в наклон 17/1000 е доста смело...А какво правим при мокри релси ? Тези таблици не бива да се разглеждат в абсолютните им стойности понеже играещите фактори са много.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

В таблиците са включени всички фактори и допуски, а масата на влака не е от значение.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

6 страници има чешене на пръсти по клавиатури , сега нещо конкретно по темата. Днес , 16-ти септември повече от успешно бе осъществен проект за посещение във ВЗ "ИНТЕРКОМ" - Дряново и една от задачите за разглеждане на дряновския тип вагоностроене бе изпълнена блестящо.Главна заслуга за това имат работещите в завода , които ни оказаха необходимото съдействие , компетентност и разбиране , за да могат снимките и описанието да се пренесат тук във форума.

Започвам от един обикновен второкласен вагон серия 40 (може и кушет) , който чака своя звезден час да се превърне в лъскава 63-ка (Още сега да направя уточнение - серията предварително е променена и от 65 , както беше уточнено , е решено да си остане 63 , както досега , въпреки че скоростта е различна).Вагонът влиза в цеха и веднага по него една бригада започва своята работа - обезкостява се изцяло , за да се сведе до положението от снимката (вагонът вляво).Вагонът вдясно е следващата фаза на трансформацията , но тъй като всичко това се прави в едно и също хале , цялата процедура се обозначава като първи етап на модернизация.

След като приключи първият етап , вагонът посредством един от 3-те големи транспортьора , бива прекарван в следващия цех , бутан от маневрената 52-00-ка , собственост на завода.Цехът е известен сред работниците с галеното име "бояджийницата" и ние имахме късмета да видим готов екземпляр.След китосването се чака известно време и се нанася синята боя , като вагонът по същата процедура (чрез транспортьора и 52-00-ката) бива предвижван по - нататък.

Третият етап започва с окончателното оформяне на параметрите за отворите на прозорци и врати , както и тяхното поставяне.Работници проверяват на място вагона и оформят изолацията.Ето една такава 63-ка , преминала през първите два етапа и чакаща започването на третия. Той се явява като възлов , повратен момент в модернизирането на вагоните.От съседния по - малък цех биват придвижвани талигите , които преминават съответните тестове и биват монтирани на вагона едва след като работата по прокарването на кабелите и инсталирането на ел. таблото приключи.Малко фотографии:
От снимка 1 се виждат два вагона - този вляво чака замерването и кабелите , а този вдясно чака своите талиги.
Снимки на самите талиги - отстрани и отгоре , които само след броени часове ще бъдат монтирани на вагона.
Това представлява ел.таблото.
Накрая един общ изглед към цеха.
Този етап , както казах по - горе е изключително важен , тъй като в същия цех се случват още две неща:
1.монтирането на климатиците - сложен процес , свързан с много изпитания и проверки , снимка на вагон с току що инсталиран климатик и още една , от която се вижда малката машина за зареждане на климатика с фреон (зад ел.таблото).Накрая ето и една обозначителна табелка.
2. монтирането на седалките в салона.Точно това е нещото , отличаващо дряновския от септемврийския тип вагони.Вече снимки на вторите са ви показани , ето така обаче изглеждат първите и както забелязвате са идентични на седалките от гръцките вагони тип "салон" на международните влакове 360/-1/-2/-3.Единственият им недостатък е , че са доста тесни и на форумец като Rexkos ще му е удобно да пътува в такъв вагон само в рамките на час - два.Малко за интериора - под масичките на сепаретата има обозначени контакти за 220 V , следователно без проблем ще може пътуващите да си зареждат преносим компютър или мобилен телефон.Лампите над седалките , които добре са ни познати като продълговати , палещи се с бутон , сега са кръгли с ергономични крушки.Луминисцентното осветление при движение на влака в тъмните часове на денонощието придава особен колорит.

Четвъртият етап е довършителен и с него практически приключва процедурата по модернизацията на вагона.Нанасят се съответните обозначения за серия и скорост , дължина , маса , гара на домуване и т.н.Поставянето на табели на степенките под вратите засега е спряно , но се обмислят различни варианти. Седалките се минават с прахосмукачка една по една и се покриват с найлони.Ето снимки на единственият засега вагон , преминал през всички фази:
отблизо;
вагонът в "цял ръст";
номера;
интериор.


От мен е това , не претендирам за изчерпателност , още повече че умишлено съм пропуснал някои не толкова основни операции и подготвителни дейности , но съм дал обещание да не разкривам заводски тайни.
Приятно четене!
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Септемврийските ми харесват повече...
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

NiGhtPiSH написа:Септемврийските ми харесват повече...
Аз мисля, че на дряновските също има какво да се види и да не кажа, че са по - добри. Все пак италианците и унгарците също правят вагони!

п.п.: Вратите също са с метални носещи елементи!
64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Интересен е избора на серия...Май беше по-добре да бъдат серия, различна от 63.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Климатиците чие производство са :?:
Както и подозирах, има разлика между вагоните рецеклирани в Сараньово и тия в Дряново.
А всички консумативи по вагоните (визирам на двата завода) на едни и същи фирми ли са? Или и тук има разлики.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

http://bgphoto.net/photos/1565/o633887336463587925.jpg
Това не е ли стара 63ка със нов салон? До колкото разбрах щели да се рециклират стари кушети и 40ки?
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Не , това е 40-ка , рециклирана и модернизирана в 63-ка.Доколкото видяхме , нямаше стари 63-ки , всички бяха или седящи 40-ки , или кушети.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

VESO написа:Не , това е 40-ка , рециклирана и модернизирана в 63-ка.Доколкото видяхме , нямаше стари 63-ки , всички бяха или седящи 40-ки , или кушети.
Е да де ама старите са до номер 45, а този тука е 41, или има празни номера.............
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

07 написа: Е да де ама старите са до номер 45, а този тука е 41, или има празни номера.............
Ами не знам как стои въпроса с номерата , дори този - единственият в готов вид е бил преди кушет.

Labros написа:....
А всички консумативи по вагоните (визирам на двата завода) на едни и същи фирми ли са? Или и тук има разлики.
Коренно различни са - тук се използват предимно италиански елементи , а унгарски специалисти обучават персонала.
Нека и Марио се изкаже , аз не съм видял септемврийския тип (какъв парадокс само , при положение че живея на 16 км , а до Дряново са 247) , но както седалки , така и консумативи са турски.
Мнения: 83
Регистриран на: Пон Окт 01, 2007 9:12 pm
Местоположение: VIDIN

Мнение от rosko0172 »

07 написа:http://bgphoto.net/photos/1565/o633887336463587925.jpg
Това не е ли стара 63ка със нов салон? До колкото разбрах щели да се рециклират стари кушети и 40ки?
Тя не е ли за 160,поне това разбирам от номера и другите цифри?НЕ ТРЯБВА ЛИ ДА ПРЕМИНЕ В ДРУГА СЕРИЯ?
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

според номера - трябва да е за 140.... според шаблона е за 160, пак според номера е със парно отопление :twisted:
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Ихаа, никак не са лоши и двата типа. 8) Само да ми паднат те... :twisted:
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

lok45111 написа:
NiGhtPiSH написа:Септемврийските ми харесват повече...
Аз мисля, че на дряновските също има какво да се види и да не кажа, че са по - добри. Все пак италианците и унгарците също правят вагони!

п.п.: Вратите също са с метални носещи елементи!
Щом е така добре :)
Публикувай отговор

Обратно към “Дискусии | Discussions here”

Информация