Тази документация струва скъпо, но се изплаща. Както винаги БДЖ са скъпи на триците и евтини на брашното - Ремонтната документация можеше да бъде основа и за обучението на родни специалисти и след време да си правим сами модернизациите... Ама няма келепир за някои хора от тая работа...........lok45111 написа:Липсата на документация за ремонтния персонал е основната причина в депо Подуяне да не успяват да се справят и да усвоят ремонта на 46 200 и 44 001/002. Политиката на "Кончар" е такава, че да си стиска папките и да ни държи зависими.

Администратор
Според мен, много по - евтино щеше да бъде ако БДЖ бяха си закупили документацията, бяха усвоили ремонта и бяха си правили сами плановите и случайни ремонти на тези машини. А и доколкото знам е редно, когато се прави подобна модернизация, цябата конструктивна документация да се предаде на възложителя заедно с машините. Такова нещо обаче не е направено до сега. Сърбите при модернизацията на 441 и конвертирането им в 444 си получиха всичко, дори чертежите на най - елементарни и прости планки, ключ - специален и какви ли не бяха още глупости. Когато се рових през 2005 г. в техническия отдел на ЖТП-Београд попаднах на куп неща, които в този си вид могат ад послужат за изработване на резервни детайли. Тоест нямаше нищо скрито покрито.
64.19
Това зависи от договора, има си различни цени - ако ти се предаде цялата документация за ремонт и производство, ако към това получиш и спец. оборудване, както и ако само вземеш машините и подпишеш анекс че еди колко си години ще ги подържаш в сервиз на производителя - тогава ги получаваш най-евтино, но послееееееее....... Обикновено при нашите географски ширини такава поръчка се работи и по некачествено, че по често да ти падат на кнора после.... Съответно ако има инвеститорски контрол на ниво такива шемекерии няма да минават, но не просто сме на Балканите, ами сме България и което е най-зле - става дума за държавна фирма.... "Чуждото прави човека щедър" - се подтвърждава......lok45111 написа: А и доколкото знам е редно, когато се прави подобна модернизация, цябата конструктивна документация да се предаде на възложителя заедно с машините.

един далечен събрат на 46
http://www.postimage.org/aVRT7qJ-375fcb ... 444c36.jpg
http://www.postimage.org/aVRT7qJ-375fcb ... 444c36.jpg

Администратор
Имаше някъде тема за тази машина - със сигурност подобна модернизация е по - добра от направената на нашите машини в "Кончар".DarkLok написа:един далечен събрат на 46
http://www.postimage.org/aVRT7qJ-375fcb ... 444c36.jpg
64.19

Администратор
Оказа се, че тази радостна новина е и 27 000-то мнение във форумаGhost написа:Скоро има надежда 46 235 да се пусне в експлоатация след ПР в "БДЖ-КОНЧАР" АД. За сагата с този ПР може книга да се напише, но вече се вижда края. Донор за липсващия двигател на компресора ще бъде 44 001, който влиза в ПР.

ЗА 46 235, да разбрах, че са решили да вземат двигател на компресор от 44 001, която после ще чака да вземат от друга машина пък за нея. За сагата с подемния ремонт също доста се изговори из депото - от това, че БДЖ не искала да плаща, през това, че "Кончар" нещо ни "мятали по върбите" с цената на ремонта, та до прословутия двигател на компресора. Интересно е да каже какво стана точно, та толкова време машината седя в депото.
64.19

Мнения: 507
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 5:58 pm


Администратор


Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Администратор

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Информация
Модератори