Не съм съгласен с подобно твърдение без да е подкрепено със съответните тягови изчисления. Като пример мога да дам ситуацията с лок. 46 000 и 46 200. При 10%о нагорнище лок. 46 000 с предавателно отношение на колоосните редуктори 3.65 има норма 2130т. При същите условия лок. 46 200 със същото предателно отношение има норма 1960т. Разликата е 170т.lok45111 написа: На 44 001/002 нормите са си нормални като за 130 км/час "Р"-ка. Преводното число на редуктора си е запазено.
Според мен нормите на 44 001/002 трябва да са по малки от 44 000.
Пак повтарям, че в настоящият момент липсва нормативен документ указващ нормите на 44 001/002. А без такъв можещ да откажеш да обслужиш влак с тонаж близък до нормите с 44 000 серия и успешно да се защитиш при евентуално "контролно". А такова едва ли ще ти пуснат, защото машинните диспечери са в същата патова ситуация. Пълен смях.
