Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Ако откаже вентилатор 091 или 093 и контактите на въздухоструйно реле 493 или 494 са шунтирани поради някаква причина (повредена реглета или умишлена интервенция или просто изваден маркуч(маркучи) от вакумния капак) или контакти на 781 са шунтирани (много обичат да огъват и кривят перлите) или просто 781 се прецака и контактите му останат шунтирани при обезточено положение, няма да се контролира вече този вентилатор, няма да изключи 406 и вероятно ще се запалят спирачните съпротивления охлаждани от отказалия вентилатор при ток над 100А и продължително време под реостат.
Това разбира се важи и за всеки друг вентилатор, но за разлика от другите спирачните не могат да се пробват когато локомотива е неподвижен и работоспособността им може да се установи едва при наличие на спирачен(котвен) ток, а контрола на спирачните вентилатори започва при над 100А спирачен(котвен) :)
Това явно стресира машинистите и те избягват да го ползват.
Има и нещо друго, което ги стресира - вероятността при рязко поставяне на реостатния контролер от висока позиция при висок възбудителен/спирачен(котвен) ток на положение "0" поради неправилно функционираща (повредена) релейна и електронна с-ма за управление на реостатната спирачка да се отворят мигновено спирачните контактори, преди регулатора 021 да свали възбудителния ток до 0А.
Това може да доведе до стопяване на контактите на спирачен(ни) контактор(и) и дори до невъзможност за отварянето му(им). Това разбира се може да се избегне, като предварително се даде реостатния контролер на положение "Т", изчака се регулатора 021 да свали възбудителния ток до 0А и чак тогава да се постави на положение "0". :)
Не се сещам за други основателни причини да не се ползва работещ реостат

ПП. Обективно погледнато, само при от ГПР нагоре може да се гарантира, че всичко по реостата е фърси поради това, че машината минава спирачна и товарна проби. При тези проби наистина може да се установи както работоспособността на вентилаторите, така и техния контрол. При плановите ТП и МПР пробата на реостата се свежда единствено до установяване наличието на възбудителен ток в определените граници при 15-та позиция на 392(393).
Както казах останалите вентилатори могат да се пробват при неподвижен локомотив за работоспособност и контрол.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Защо спирачните вентилатори се свързват на извод Е2. При лок 44001 и 002 са свързани на извод Е3. Може и на червените лок спирачните вентилатори да се свържат на извод Е3. Вмомента се подготвя лок 44098 от ПР. Спомням си, че на този лок пред да влезне ремонт термичките на спирачните резистори бяха с ниска температурна точка на задействане. При режим на реостатно спиране с този лок винаги задействаше термичка, а пък корпуса на спирачните резистори си и студен дори и в горните крайща където се предполага, че ще е най нагрято. Дано сега от ПР да са ги сменили.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

За първия въпрос ще трябва да попиташ някои от елмонтьорите от ГПР-то. Не зная защо така. За втория въпрос предполагам говориш за т.н. "аспирини". Дали са ги сменили.... справки елмонтьорите на ГПР-то. :?
Те си знаят дали са ги сменили. Ама и да питаш .... знаеш че всичко е сменено 8) Само не знам как ще се сдава 89 като ги нема пенсиите. :lol: Симо разложковци, деньовци и т.н. :roll: The Show Must Go ON :D
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Основно не се ползва именно поради възможността някой спирачен контактор да остане залепнал и лошо...така се запали 45-178 след спускането от Асеново , при някой случаи при " хубав " ремонт като дадеш на положение "Т" и локомотива реверсива , може да си представите последствията ....
Иначе когато всичко е наред ползването на реостта помага много на машиниста особено при големи надолнища , аз съм го ползвал при спускане от Кръстец до Дъбово с 45 цистерни , задържаш 0,4 атм ( на L-чето) с автоматичната спирачка и от там го контролираш само с реостата , и при пътнически и бързи влакове също е много лесно обслужването им с ел.спирачка при продължителни надолнища , а и с тези състави от по 5 вагона , е даже задължително да се ползва реостта ако го има съгласно една заповед за работа с автоматичната спирачка .
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Случай на запалваня има много. Аз стигам до извода, че това се стига поради налсояване с мръсотия на предпазната решетка която е на рамата на коша. По този начин се намалява и охлаждането. 44089 е с малко слабичък реостат след СР в ЛВЗ-то но е добър. За 44098 аспирините 491 и 492 са си добре. При тях няма средно положение. Говоря за термичките който са в двата горни края на спирачните резистори. На мен до сега само веднъж ми се е случвало да ми залепне рогов контакт на 45156.
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Аз от време на време ползвам реостат когато съм сигурен в локомотива и досега имам само две нередности така да се каже :единия път ми се случи да изключи от максимален ток и то още на положение "1"-явно нещо не беше регулиран както трябва защото като преместих спирачния контролер от "Т" на "1" амперметрите направо се обърнаха на другата страна и ГВП изключи , а втория път след достатъчно дълго ползване през лятото светна лампа "ПОЖАР" , но след известно време угасна и нямаше никакви други проблеми.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

44142 написа:За 44098 аспирините 491 и 492 са си добре. При тях няма средно положение. Говоря за термичките който са в двата горни края на спирачните резистори.
Ааа....термичките за пожароизвестителната сигнализация. Да, те не се сменят, а се настройват в лабораторията на стенд с маслено нагряване за 80 °C, при бай ти Пешо-термичката. Ако има готови ревизирани и настроени се сменят, а тези свалените се ревизират, настройват и стават оборотни. :)
ГПР-ейците правиха некви преустройства на пожароизвестителната сигнализация. Премахваха автоматичното сезонно регулиране на оборотите на вентилаторите, чрез премахване на 1K1(2) от схемата за сезонно регулиране и поставянето им в схемата за пожароизвестителната сигнализация. Така ще се известява за висока температура и на изправителните групи.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

И тази глупост я правят при голямите ремонти. Обикновенно след това непекъснато си свети термичка на изправител. 45156 е ГПР. Дано бригадата от ГПР-тата да проверят спирачните резистори и контактори на 2-ра група, че не са в час.
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

Каквото трябва да се провери на ГПР е проверено и на 98 и на 156.
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

44142 написа:Дано бригадата от ГПР-тата да проверят спирачните резистори и контактори на 2-ра група, че не са в час.
Кво не им е в час?
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Не включва 098.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Отделно кабелите там нещо са обгоряли и не са свързани правилно.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

44142 написа:Не включва 098. Отделно кабелите там нещо са обгоряли и не са свързани правилно.
Предполагам говориш за оперативните кабели за бобините и оперативни контакти на 096 и 098. В моите архиви тази повреда е с дата 08.03.2007г. :) Имам перверзния навик да си записвам всички повреди за които са ме викали да ПОМАГАМ, и си спомням, че тогава по нощите в края на работно време ни викнаха с колегата ми да спасяваме положението и да помогнем на един колега от ТП-то. Естествено само констатирахме проблема (у тъмницата в 19:00 вериги не могат да се прозвъняват). От тогава до сега съдбата на реостата не мога да коментирам. Мисля, че сега всичко ще е ОК - след като тръгне 98 (АКО ТРЪГНЕ), 156 ще има спирачни и товарни проби. А и ГПР не е ТП. 8) Така че, нема как да не стане. Споко! :)

п.п. Еххх, къде е сега Йордан Василев та да мирясат с тия реостати. Една заповед за забрана на ползването на реостат и всичко се решава елегантно. :wink:
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 507
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 5:58 pm

Мнение от lok43r »

Toчно такива заповеди не са в стила на Йордан Василев.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Положението в депо СФ няма да се оправи докато на Вазов има един началник Драгомир Димитров. Тоз началник ебава депото от всякъде. Вече се спряха 44087 за ПР, 44095 за СР и 44101 за КР. Същевременно депото пак ще закъса за маш а тоз началник бил наредил само 44087 да се вкара за ПР в депо ПД. Обаче в същото време е наредил на депо М да изпрати лок в Русе и лок вече е изпратен. Просто целта му е да даде 2613 и 2637 на ГО.
Заключено

Обратно към “Архив "Електрически локомотиви"”

Информация