Това че работната температура на охлаждащата течност на ДВГ трябва да е 86-87 градуса по целзий е остаряло схващане донякъде е вярно за двигатели с охладителна система открит тип (свързана с атмосферата) работеща с вода (такива са автомобилните двигатели на 99% от соц. возилата и този въпрос е присъствал някога в листовките на КАТ)! При двигатели с закрит тип охладителна система ( там връзката с околната среда се осъществява със специален клапан) нормалната работна температура може да надхвърли 100 градуса ( зависи от характеристиките на охлаждащата течност и от работното налягане на системата)44-134 написа:Днес поразпитах малко и ми казаха че мотрисите задължително трябва да работят и двата ДД като само единия може да тегли но и двата трябва да работят също така критичната температура за ДД на сименсите е 102 градуса което е доста висока температура за ДВГ. нормалната температура на работа е 86-87 градуса което за дизел е нормално но при температура от 120 градуса смятам че двигателят би блокирал
Проблемът на дезирото може и да е заради ниските скорости - топлообменниците (радиаторите) не се обдухват достатъчно (Преди 30 години е имало подобни проблеми с камионите VOLVO на СО МАТ)! Двигател който е достигнал температура на охл. течност 120 градуса по Целзии не би блокирал (освен ако не е работил дълго под товар при тези условия) Но бързото му охлаждане чрез поливане със студена вода гарантира почти 100% бракуването му!