Ще споделя тук впечатления от пътуването до Бобов дол,съвместно с Bdz_bg на 26-ти август.
Хладният вятър на гара Дупница започва все повече да се усилва,докато ние с Наско се придвижим от електричката на 50111 до композицията на 51201.Вагоните бяха два - един син и червен от серия 47,купейни,минута след заминаването на мотрисата,начело на влака,с който щяхме да пътуваме застана софийската 61007-1.
Снимка преди заминаване.
Веднага след това бе подаден сигнала на дежурния рък.движение и влакът потегли.
За моя голяма изненада "патето" теглеше влака с голяма скорост,направихме
снимка малко след напускане на гара Дупница.Докато хапнем по един сандвич,неусетно композицията намали своя ход и навлезе в гара Голямо село,
снимка на приемното сдание и
една от другата страна на гарата.
Качиха се няколко работници със сини гащеризони и влакът потегли,
снимка при излизане от района на гарата.
Впечатления от населеността - като цяло по линията се качват малко хора - главно миньори от Голямо село,в нашия вагон имаше около 10-тина души,в съседния се наблюдаваше малко по - голяма населеност,но спокойно пътниците можеха да бъдат събрани в един вагон.Като цяло ми направи впечатление чистотата - нямаше нито една хартиийка,нито празни шишета,купетата бяха в доста прилично състояние,никъде не забелязохме незатварящ се или пукнат прозорец,явно вагоните на влаковете до Бобов дол се поддържат чисти.
Забелязах,че отново сме спрели,но докато се подам на прозореца,вече потегляхме.Все пак успях да снимам мястото - това е
спирка Мало село,на която никой не слезе.Тъкмо да направя и отчет на гаричките по пътя - някои от приемните сдания са изтърбушени,билети се издават само в началната гара,от другите места кондукторът таксува като от необслужвани спирки,но дава задължително билети.Тук не забелязах типичното "даване на пари в ръка",така обичайно за родните ни влакове.
Влакът намали скоростта,а един мъж и 2 жени от нашия вагон се приготвиха за слизане.Само за по - малко от минута пристигнахме на спирка Мламолово,ето и
снимка.
Чешмата одавна е пресъхнала,порутеното приемно сдание навява чувство за несигурност,а шумящите клони на близките дървета,люляни от вятъра издаваха един злокобен шепот и тръпки побиват човек,който никога не е стъпвал тук.Въздъхнаме от облекчение,едва когато влакът продължи.
Докато пътувахме напред,нека разкажа малко за тази отсечка.
Железопътното отклонение Дупница - Бобов дол първоначално е построено като теснопътно след завършване на участъка Радомир - Левуново по разпореждане на щаба на армията за осигуряване извозването на каменни въглища,необходими за експлоатацията на ж.п. линията по долината на р. Струма и за местните индустриални предприятия.От гара Дупница до рудниците,линията преодолява голяма разлика във височината от 91.68 м на разстояние 3 км.Строителството на линията се извършва от Втора строителна рота от 11.12.1916 г. до 01.07.1917 г.Порастналите нужди на страната от каменни въглища налагат да се увеличи производството от мини Бобов дол и за да се осигури извозването им е наредено да се построи нормална ж.п. линия от Станке Димитров (Дупница),като голяма част от трасето минава по набелязана ж.п магистрала Костенец - Самоков - Дупница - Кюстендил.Строителството започва на 10-ти февруари 1941г.,но е преустановено,поради липса на средства.
Малко да прекъсна,понеже влакът отново намали скоростта.Наско се подаде на прозореца и забеляза няколко души,чакащи на перона.
Снимка на спирка Банковица,по околните блокове направихме извод,че това се води квартал на Бобов дол,така че до крайната гара оставаше малко.Секунди след горната снимка,влакът потегли.
Да продължа разказа - трасето е завършено през 1949 г.,а на 1-ви февруари 1950 г. линията официално влиза в експлоатация.Дълга е 19,087 км,с минимален радиус на хоризонталните криви 300м и максимален наклон 23,5 промила.Участъкът след елетрификацията се обслужва както от софийски,така и от дупнишки Тр.П.С.,като понякога нашата композиция се замества от електричка.
След един прелез започна коловозно развитие.Останалите пътници се приготвиха за слизане,аз се показах на прозореца и фотографирах
42141-2,начело на тов.влак.Минута по - късно,влакът закова и пътниците слязоха.Ние също.
Снимки от гара Бобов дол.Пред табелата:
http://foto.bg/data/1847/P8230035.JPG
http://foto.bg/data/1847/P8230036.JPG
на самото
приемно сдание;
състава на пристигналия 51201;
61007-1,прегарираща се,за да закачи отзад вагоните и
след закачането;
поглед към гарата от другата страна.
Снимки в минутите преди потегляне:
http://foto.bg/data/1847/P8230042.JPG
http://foto.bg/data/1847/P8230043.JPG
и
една пред табелата на вагона.
Докато дежурния рък.движение въртеше в ръката си сигналния диск,ние се качихме във втория вагон и си извадихме сандвичи за хапване.
От мен е това,надявам се описанието да се хареса на форума.
