Мнения: 73
Регистриран на: Пон Дек 18, 2006 8:40 am
Местоположение: Пловдив

Мнение от lz1tee »

43.309 написа:По този начин сте набутали и 8637 :)
А 8637 дали не е подпрял на Сл-разпред. и 2637 за Кардам :? :lol:


Интересно е колко ли ще е избил 8637 до Ва..
VESO написа:На Ст.Загора закъснението бе стопено на 40 минути,ето и доказателството...
май ми изглежда, че с 4646 сте си влезнали в Стара Загора с 60 минути закъснение.. а на заминаване са били 40, т.к. престоя по график на влака е от 0:22 до 0:58 - 36 минути.. как се избиват закъснения само :lol:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Ами като намалят престоя на гарата,ще избият поне част от закъснението.Това според мен е разумно решение.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Сега ще опиша проведеното от мен пътуване до Петрич с цел да видя стринка ми и братовчеда ми,които са си дошли от Испания за 1 седмица.
Част 1:Червен бряг-Петрич
Реших да тръгна с по-ранен влак(2626)за да мога да стигна до обяд.БВ2626 пристигна на гара Червен бряг навреме теглен от горнооряховската 44 111.3 влакът пристигна в гара София 2 мин преди време.Ето снимка на 44 111.3 след като се е оттеглила от 2626:
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201857531562500.jpg
БВ7621 чакаше да замине за Видин начело с 43 523.0
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201856374843750.jpg
БВ5621 с който аз щях да пътувам се теглеше от локомотив 45 164.1
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201856230312500.jpg
44 066.9 се е оттеглила от влак 3636 и ще поеме 2611
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201857120625000.jpg
42 184.2 в стрелките на гара София
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201857389843750.jpg
44 130.3 преминава по 5-ти коловоз на гара София.2 мин по-късно по същия коловоз премина и 45 157.5
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201856971250000.jpg
КПВ50202 на Захарна фабрика теглен от локомотив 45 149.2
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201857674843750.jpg
МБВ460 на Перник начело с локомотив 44 072.7 със 70 минути закъснение
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201857927187500.jpg
42 141.2 на Дупница
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201858748281250.jpg
Поглед към депо ДУПНИЦА
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201858897343750.jpg
44078.4 на Благоевград с МБВ360
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201859063281250.jpg
61003.0 на Генерал Тодоров чака да направи маневрата и да се закачи за 4 вагона от БВ5621 и да потегли за Петрич като КПВ52209
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201860715468750.jpg
Гара Петрич
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201861022812500.jpg
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Част 2:Петрич-Червен бряг
КПВ52210 начело с 61012.1 на гара Петрич
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201861296875000.jpg
БВ5623 на Перник теглен от локомотив 45 149.2
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201862729687500.jpg
КПВ60204 на Перник начело с 45 156.7
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201862864375000.jpg
БВ6625 на Драгичево се обслужва от 2 ДМВ-та 10029.0 + 10030.8 и 10037.3 + 10038.1
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201863020937500.jpg
44 087.5 на опашката на товарен влак на гара София.Начело на влака беше 45 151.8
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201863619218750.jpg
43 523.0 и 45 162.5 на гара Мездра
http://bgphoto.net/photos/27280/o633201863784375000.jpg
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Вчера с Рекскос бяхме на посещение в гр. Русе, където целта ни бе заснемане на дизелови локомотиви серия 51, запознаване с моментното състояние на ЕЛ 44 091.7, който е в депо Русе, както и посещения в ЛВЗ-Русе и "ЕКСПРЕС-Сервиз" Русе. Пътуването започна на 18.07 с БВ 4627, който се теглеше от русенската 44 067 и беше в състав 3Б, 1Д вагони. Много лошо впечатление ни направи липсата на кушет или спален вагон в състава на нощен влак, както и малкият брой вагони като цяло. Пътуването премина гладко, като влака се движеше на време до Русе. Там ни посрещна Николай Пиргозлиев(Railroader), който също изяви желание да посетиме локомотивно депо Русе и да се запознаеме със състоянието и числеността на действащите локомотиви серия 51.

В депото бяхме към 06:30, където веднага отидох да поискам разрешение от деж. деломайстор за заснемане на локомотиви серия 51, както отвън, така и от вътре. Въпреки заетостта на деломайстора и ранния час, бе ни оказано пълно съдействие и на разположение бяха следните локомотиви:

51 052, 51 009 и 51 010

Пулта за управление на 51 010

51 049 очаква да се включи в работа

След като направихме още някои детайлни снимки и поговорихме с персонала в депото, с Николай и rexkos се упътихме към цеха на фирма "ЕКСПРЕС-Сервиз" ООД. Тамошния персонал много се зарадва на нашето посещение. След работна закуска в цеха, придружавани от Директора на фирмата г-н Колев посетихме новостроящата се база за производство и ремонт на локомотиви, намираща се непосредствено до гара Образцов Чифлик. Разгледахме строителните работи и ни бяха разяснени особеностите при проектирането на новия завод.

С rexkos решихме да посетим самата гара Образцов Чифлик, където бяхме посрещнати от началник - гарата и след кратка беседа, придружена с инструктаж по безопасност и здраве при работа бяхме допуснати да направиме снимки на самата гара.

Таблото на РУКЗ на гара Образцов Чифлик

Дрезина за ремонт на КМ

Командно табло на дрезината

След това посещение вече беше време да се върнеме и с кола на "Експрес сервиз" бяхме закарани до следващата точка на нашето посещение - ЛВЗ-АД гр. Русе.

Пристигнахме там около 10:50 и след оформяне на особеностите по пропускателния режим в предприятието влязохме и се упътихме към основната цел на визитата - ЕМВ 32 119/120 и ЕМВ 32 145/146, на които се извършва капитален ремонт. Любезния персонал там ни разказа какво основно се извършва по ЕМВ, както и някои основни положения при ремонта на ЕМВ. Разбрахме, че 32 145/146 е готова и е излязла на проби, докато 32 119/120 беше в начален стадий на ремонта си.

ЕМВ 32 119/120 в ремонтния цех на ЛВЗ-Русе

Заснехме ЕМВ 32 119/120 и се отправихме отново към Локомотивно депо - Русе за последната цел на нашето посещение в Русе.

В депото пристигнахме към 11:20 и поискахме разрешение от Начлник депо за заснемане на локомотиви. Същото бе ни дадено и отново се насочих към "дядо Ганчо"(51-ва серия).

51 049 маневрира моторен вагон на ЕМВ

Пулта на 51 049

С нескрито задоволство установих, че разкачения ЕМВ, с който се извършваше маневра е именно една от нашите цели. Това беше 32 145/146, която след теглово уравновесяване се подготвяше за скоростна проба. Направих някои снимки на ЕМВ.

Моторен вагон 32 145

Пулт за управление на 32 145

След това се отправихме към ел. цеха, където заснехме и последната наша цел - 44 091.7, която преди година претърпя пожар и в момента се възстановява в депо Русе.

Поглед към машината

След като свършихме официалната работа и изпълнихме всички поставени за това пътуване задачи, заедно с дошлите да се видиме помощник - машинисти от Русе Венцислав Маринов и Даниел Неделчев, отидохме в механа "Къщата", където времето бързо се топеше сред сладки приказки, ледено студена бира, шкембе - чорба, пържена цаца и дробчета.

Когато работата е свършена, време е за НАЗДРАВЕ!

Погостувахме на колегата Неделчев, където се изпи солидно количество бира и вече беше време да се приготвяме за предстоящото връщане към София с МБВ 383. Когато с rexkos отидохме на гарата, с почуда установихме, че влакът ни закъснява със 120 мин. В последствие, закъснението достигна 180 минути. От гара Русе замина в 02:17, а в София пристигнахме в 09:07. Пътуването към София премина нормално, бяха изпити 2 литра "Кока-Кола" за спасяване от жегите, а част от пътуването прекарахме в сън.
64.19
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Снимки от пътуването ми с теснолинейката до Велинград.

Влак 16103 се готви да замине за Добринище с лок. 77 009.
Изображение

Няколко пейзажни снимки
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

75 004 начело на влак 16102 на гара Костандово
Изображение

77 009 на сп. Велинград-юг
Изображение
Изображение

Влакчето
Изображение
Изображение

77 002 начело на влак 16104 пристига на сп. Велинград-юг
Изображение

Влак 1622 на гара Септември
Изображение
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Сега ще опиша пътуването ми до Варна извършено на 30 юли:
Реших да пътувам с нощния влак (2627) заради горещините през деня.Дядо ми ми беше обещал да ме заведе след което да отида при майка ми.БВ 2627 пристигна на гара Червен бряг с 3 мин закъснение и замина с толкова.До Повеляново всичко вървеше по план.На излизане от гарата влака рязко спря.Повече от час не мръдна от стрелките и понеже беше на единствения коловоз преди да се разклонят за двата пътя влак 2602 беше блокиран на Белослав и направи около 50 минути закъснение.На Варна БВ 2627 пристигна с 85 минути закъснение теглен от 44 103.0 който се оказа,че е бил счупил задния пантограф,а на съседния коловоз на Повеляново е била скъсана КМ.Ето снимка на счупения пантограф:
http://bgphoto.net/photos/27280/o633220861465468750.jpg
ето и снимка на 44 103.0
http://bgphoto.net/photos/27280/o633220858651406250.jpg
след като снимах локомотива и счупения пантограф аз видях майка ми и понеже след 1 час и 30 мин дядо ми щеше да се връща с 2610 на Червен бряг решихме да отседнем в някое заведение преди да го изпратим на влака.БВ 2610 беше композиран на 4-ти коловоз на гара Варна теглен от злополучната 44 103.0 която на Повеляново счупи задният си пантограф посока Варна докато теглеше влак 2627.
ето снимка на машината
http://bgphoto.net/photos/27280/o633220858342343750.jpg
ето още една на пантографа който се пада преден посока София
http://bgphoto.net/photos/27280/o633220861597187500.jpg
след като влака замина аз и майка ми се отправихме към плажа.

**********************************************************
Ето и описание на пътуването ми до Червен бряг на 6 август:
Пътуването щеше да бъде осъществено с БВ 2610.Когато пристигнах на гара Варна първият влак,който ми се наби в очите беше 9620.Отидох и снимах теглещата го машина-44088.3
http://bgphoto.net/photos/27280/o633220860783750000.jpg
снимах и табелата на влака
http://bgphoto.net/photos/27280/o633220861881250000.jpg
БВ 2610 отново беше композиран на 4-ти коловоз и теглен от 44 125.3
http://bgphoto.net/photos/27280/o633220860350937500.jpg
От 5-ти коловоз чакаше да замине БВ 8614 теглен от 44 134.5
http://bgphoto.net/photos/27280/o633220860479062500.jpg
снимка на 44 125.3 и 44 134.5
http://bgphoto.net/photos/27280/o633220860193593750.jpg
за съжаление не можех да правя повече снимки от влака понеже след Търговище до Червен бряг все валеше.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

В сряда, на 8 август, съвместно с lok45111 решихме да направим едно пътуване до Берковица. Тъкмо исках да се запозная с местния клон, тъй като до Берковица изобщо не ми беше познат. И така, до Бойчиновци пътувахме с влак 7621. Машината начело бе 45 160. Композицията беше съставена от 6 вагона. За Видин бяха 4 вагона серия 63, а за Лом 2 броя серия 74 в окаяно състояние. В Бойчиновци бяхме 3 минути преди време. Снимка оттам:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633223643533750000.jpg

На съседния първи коловоз вече стоеше електричката за Берковица, която след минути замина като влак 71207. ЕМВ-то е 32 099/100. А ето и няколко снимки от гара Бойчиновци:
Приемното здание на гара Бойчиновци
Влакът за Мездра
На гара Монтана бяхме навреме. Изненадаме едно нещо. На един от глухите коловози имаше 3 вагона, но какво търсеха там, не мога да кажа точно. След секунди деж. ръководител даде готово и влакът потегли. Няколко снимки при излизането на секцията от Монтана:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633223644019843750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633223644048906250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633223644087187500.jpg
От Монтана до Берковица профилът на линията е предимно хълмист и на места влакът минава покрай китни горички. Първата спирка след Монтана е Благово. Малко след нея линията минава покрай язовир Огоста". След преодоляване през шубраците стигаме до спирка Боровци. Все още си личи, че някоя е била гара с 4 коловоза. Сега релсите и скрепленията са извадени. Само траверсите са останали. 3-ти и 4-ти коловоз на някогашната гара Боровци.
От Бойчиновци до сп. Боровци теренът е що годе равен, но предобладават и хълмисти райони. В участъка има не малко остри криви (с малък радиус). Скоростта там е 65 km/h. От сп. Боровци до гара Берковица скоростта по КР е 40 km/h. Обаче! Има едно много дълго намаление започващо малко след сп. Боровци и продължава чааак до Кантон 12. Накратко: Фронтът на намалението 25 km/h е дълъг 6,5 km с обход около 22-23 минути. Причината за намалението е напълно оправдана. На места липсват скрепления, много от траверсите отдавна за изгнили. Природата наоколо е красива. Профилът е предимно хълмист и се минава покрай китни горички. Ето снимки от въпросния участък (сп. Боровци-Берковица):
http://bgphoto.net/photos/17386/o633223645115937500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633223645202500000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633223645202500000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633223645236562500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633223645284843750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633223645324062500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633223645442656250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633223645559843750.jpg
Това е Кантон 12 и малко след него свършва намалението 25 km/h и то Берковица скоростта е по КР (40 km/h, около 3 km).
В Берковица влакът пристигна 1 минута преди време.
Снимка на мотрисата
Приемното здание на гара Берковица
Коловозното развитие на гарата
До София пътувахме с нормално. До Враца си бяхме с влак 71208, който след Бойчиновци се движи под номер 70206. Във Враца се прехвърлихме на влак 1601, който се теглеше от пловдивската 44 130. До София нямаше нищо особено като изключим следните две неща:
1. 55 131 на гара Монтана
2. 45 147 и 43 523 начело на товарен влак на гара Криводол

Е това е от мен! Надявам се снимковият материал да ви е харесал. :)
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

В понеделник,на 13 август направих пътуване до Русе,понеже никога не бях ходил там.Реших да отида с влак 460,ОБАЧЕ когато позвъних на гара София да попитам с колко закъснение се движи до момента беше с 200 минути закъснение.Реших да отида до Г.оряховица с 2611 и оттам да направя връзка с 40104 до Русе.Когато отидох на гарата в 12:00 разбрах,че влак 460 е направил закъснение 240 минути (4 часа).Влак 2611 се теглеше от 44 066.9 като пристигна с 5 мин закъснение,а на Г.оряховица пристигна 2 мин преди време.Влака беше приет на 5-ти коловоз в Г.оряховица,а на 4-ти седеше ПВ 40103 теглен от 44 114.7
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228108299291250.jpg
На 1-ви коловоз в 14:20 пристигна БВ 2610 теглен от 45 201.1
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228109770541250.jpg
след като машината се оттегли 44 127.9 дойде на нейно място
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228109237728750.jpg
ПВ 40104 се теглеше от 61011.3 като замина с 15 мин закъснение от ГО,а на Русе беше само с 10 мин закъснение
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228111077572500.jpg
На Янтра 43 546.1 чакаше изход за да замине с товарачка посока ГО
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228107632416250.jpg
На Русе 44 121.2 чакаше да замине с МБВ 499
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228108430541250.jpg



На 15 август,в сряда реших да се прибера с влак 40103 до Го и с 2610 до Чб
Влак 40103 се теглеше от 44 127.9 като имаше няколко непредвидени спирания за около 5 минути всяко.На Полски Тръмбеш влака беше с 15 минути закъснение,а до Го станаха само 10.
Снимка на 44 127.9 на Го
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228109372885000.jpg
спирка Божичен
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228115800385000.jpg
гара Янтра
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228116256322500.jpg
Табачка
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228115966947500.jpg
На Табачка е останал само 1 коловоз като по него преминават влаковете.До този коловоз е имало друг,но сега от него са останали само траверсите като на места и те липсват,иначе коловоза е електрифициран
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228112435541250.jpg
снимка на приемното здание на гара Полски Тръмбеш
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228115520072500.jpg
гара Моруница
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228115367260000.jpg
Две могили
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228114960228750.jpg
Иваново
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228113974291250.jpg
гара Бяла (и самата гара е бяла на цвят :D )
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228113792572500.jpg
преди Борово скоростта е 40 км/ч
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228115662103750.jpg
приемното здание на Борово
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228113493041250.jpg
55 209 1 беше на Янтра
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228110811635000.jpg
44 106.3 беше на влак 498
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228108015697500.jpg
На Червен бряг 43 523.0 беше готова да потегли с КПВ 20234
http://bgphoto.net/photos/27280/o633228107345541250.jpg

Това е от мен засега!
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Сега ще споделя вчерашното ми пътуване в "Дивия запад", направено съвместно с lok45111. Линията, за която говоря, е Кюстендил-Гюешево.
Как протече всичко? Понеже бяхме рано на гарата, за да не чакаме решихме да хванем влак 5621 до Радомир. Машината беше дупнишката 45 164. Влакът беше препълнен и успяхме да си намерим места само в първа класа. На гара Радомир влакът беше навреме. 460 естествено пак беше закъснял и с него се разминахме едва в междугарието Батановци-Радомир. Влак 5620 на Радомир пристигна с 5 минути закъснение начело с 45 157. В същото време пристигна влак 6621. Мотрисите бяха 10 023/024 и 10 039/040. С Марио се качихме във втората мотриса. Установихме, че и този влак е пълен. Във втората класа почти никъде нямаше свободни места и ние се настанихме в първата класа. Кондукторът се направи на тарикат като ни каза: "Това е първа класа, отивайте във втора" още преди да се настаним. Ние му дадохме 10лв., а той ни върна 5 (вместо 4 - разликата първа-втора класа е 3лв. на човек). Веднага след това ни поиска билетите за проверка. Тогава той видя, че Марио е с железничарска карта и се оказа че за 1-вата класа не трябва да плаща разлика. Е, кондукторът тогава трябваше да ни върне оше 3лв., но той ЗАБРАВИ че тогава ни е върнал 5лв. и ни е върнал 7лв. вместо 3. Малко звучи заплетено, но ще обясня накратко. Целия резултат. На кондуктора дадохме 10лв., а трябваше да ни върне 7. Преди да разбере че Марио е с карта ни върна 5лв, за което е забравил. Резултатът от тази добавка за първа класа е: на кондуктора дадохме 10 лв., а той ни върна 12. :lol: :D
На гара Земен натрупахме 8 минути закъснение, защото изчаквахме закъснелия влак 60210, който се теглеше от 55 054. За наша изненада фургонът липсваше. Вагоните бяха четири - 1 серия 50 второкласен, 1 серия 40 първокласен, и 2 серия 47 второкласни. Населеността във влака беше изключително ниска. Във вагоните имаше не повече от 5 човека, а в последния имаше най-много трима.
В Кюстендил пристигнахме с 4 минути закъснение. На 1-ви коловоз вече стоеше влак 60273 за Гюешево, който беше начело с пернишката 55 057. Влаковете за Гюешево се движат четири пъти седмично - във вторник, четвъртък, събота и неделя. Във всеки от тези дни има по два чифта влакове. Научих, че във вторник и четвъртък са с един вагон, а в събота и неделя с два. За наша радост в композицията, с която пътувахме имаше вагон 50 серия.
И така. Часът вече беше 12:10. Деж. ръководител даде готово и бавничко със скорост 25 km/h заминахме от гара Кюстендил. След Кюстендил профилът на линията е предимно хълмист. Първата спирка след Кюстендил e Соволяно. Оттам започва интересната част. Започва изкачването на планината. Съчетанието на ниската скорост с уникалната природа наоколо ти дава усещането, че се намираш в "Дивия Запад". Снимки от участъка сп. Соволяно - сп. Мазарачево:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231214879687500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231214915937500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231214915937500.jpg
Втората спирка по линията е Мазарачево. Спирката е разположена в едно сравнително високо място в планината. Снимка на линията между Мазарачево и Кършалево:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231215545000000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231215664375000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231215704218750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231215728281250.jpg

Третата спирка е Кършалево. Според мен това е най-уникалното място от тази линия. Не се сдържах и изтичах да направя една снимка на машината. Снимка и на вагоните.
След секунди потеглихме и продължихме с бавна скорост да изкачваме планината. Бяхме удивени от уникалните планински пейзажи. В по-голямата си част, линията върви по поречието на река Бистрица. Състоянието на линията е плачевно. Траверсите са изгнили, линията е ръждасяла и покрай нея са възникнали треволяци... За повишаване на скоростта, е необходимо пълно подновяване на цялата линия. Сега е тя е в повече от плачевно състояние, защото не й е правен ремонт откакто е построена. От построяването й до 1998г. скоростта по КР е била 60 km/h, заради острите криви. След това поради нерентабилно състояние на железния път, скороктта веднага се свали на 25 km/h. Има немалко намаления 15 km/h. Всички прелези са с изолирано АПУ е задължително се преминават със скорост 15 km/h.
Населеността във влака беше ниска. Кондукторът ни каза, че влаковете за Гюешево са пълни само в събота сутрин и в неделя следобяд. И въпреки ниската скорост има хора, които пътуват по линията, защото почти до всички села по нея единственият транспорт е влакът.
Снимки в движение в участъка Кършалево-Долно село:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231216305312500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231216374843750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231216408281250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231216642656250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231217018593750.jpg
По линията има общо 9 спирки. Това са Соволяно, Мазарачево, Кършалево, Дождевица, Церовица, Леска, Кутугерци, Долно село и Преколница. Някои от спирките някога са били гари. Това най-много личи на Долно село. Гарата е било само с 2 коловоза. След същата спирка профилът вече е предимно хълмист и се наблюдават красиви панорамни гледка. Така е чак до Гюешево. Снимки от участъка Долно село - Гюешево:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231217742343750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231217814531250.jpg
Направих снимка и на предупредителния светофор на гара Гюешево.
По линията има общо 8 тунела. С удоволствие снимах няколко от тях:
Тунел №12
Тунел №16
Тунел №17

В Гюешево влакът ни пристигна 5 минути по-рано. Естествено направих и снимки на гарата:
На входните стрелки
Влакът
Приемното здание на гарата
Последният ремонт на приемното здание на гара Гюешево е направено през 1999г. и да бъде гранична гара за бъдещата линия за Скопие. Даже има и митница, която никога не е и работела и няма да работи докато не се завърши линията София-Скопие. 8 години след ремонта на зданието, то все още изглежда като ново и в пълен контраст с ужасяващото състояние на линията. След откачането на машината от влака, направих й няколко снимки:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231218024531250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633231218060156250.jpg
Веднага машината беше завъртяна и закачена към влака.
Навръщане нямаше нищо особено. До Кюстендил влакът се движеше навреме. Пак на спирка Кършалево изтичах да снимам 55 057. До София пътувахме с влак 6624 и се движеше навреме.

Това е от мен! Надявам се описанието и снимките да са ви е харесали! :D Всичките ми снимки от пътуването ще намерите ТУК. :) lok45111, можеш да споделиш и своите впечатления.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Пътуването премина изключително приятно. В гара Гюешево се запознах с дежурния ръководител и особеностите на гаровата инсталация, която заснех за да покажа на форума. Пак в Гюешево имахме време за почивка и заедно с превозната бригада отидохме на кафе, където споделихме и някои железничарски лакърдии. На връщане се направиха също достатъчно снимки, за което любезно ни съдействаха както превозната, така и локомотивната бригада. Общото впечатление за линията е, че макар и с 25 км/час, местността, през която преминава я прави привлекателна за туристите.

Ето и снимките:

55 057.4 на спирка Леска
Изображение

Гара Гюешево
Изображение

Таблото за управление на светофорите в гара Гюешево
Изображение

Пътуване сред красивата природа
Изображение
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Ще споделя тук впечатления от пътуването до Бобов дол,съвместно с Bdz_bg на 26-ти август.
Хладният вятър на гара Дупница започва все повече да се усилва,докато ние с Наско се придвижим от електричката на 50111 до композицията на 51201.Вагоните бяха два - един син и червен от серия 47,купейни,минута след заминаването на мотрисата,начело на влака,с който щяхме да пътуваме застана софийската 61007-1.Снимка преди заминаване.
Веднага след това бе подаден сигнала на дежурния рък.движение и влакът потегли.
За моя голяма изненада "патето" теглеше влака с голяма скорост,направихме снимка малко след напускане на гара Дупница.Докато хапнем по един сандвич,неусетно композицията намали своя ход и навлезе в гара Голямо село,снимка на приемното сдание и една от другата страна на гарата.
Качиха се няколко работници със сини гащеризони и влакът потегли,снимка при излизане от района на гарата.
Впечатления от населеността - като цяло по линията се качват малко хора - главно миньори от Голямо село,в нашия вагон имаше около 10-тина души,в съседния се наблюдаваше малко по - голяма населеност,но спокойно пътниците можеха да бъдат събрани в един вагон.Като цяло ми направи впечатление чистотата - нямаше нито една хартиийка,нито празни шишета,купетата бяха в доста прилично състояние,никъде не забелязохме незатварящ се или пукнат прозорец,явно вагоните на влаковете до Бобов дол се поддържат чисти.
Забелязах,че отново сме спрели,но докато се подам на прозореца,вече потегляхме.Все пак успях да снимам мястото - това е спирка Мало село,на която никой не слезе.Тъкмо да направя и отчет на гаричките по пътя - някои от приемните сдания са изтърбушени,билети се издават само в началната гара,от другите места кондукторът таксува като от необслужвани спирки,но дава задължително билети.Тук не забелязах типичното "даване на пари в ръка",така обичайно за родните ни влакове.
Влакът намали скоростта,а един мъж и 2 жени от нашия вагон се приготвиха за слизане.Само за по - малко от минута пристигнахме на спирка Мламолово,ето и снимка.
Чешмата одавна е пресъхнала,порутеното приемно сдание навява чувство за несигурност,а шумящите клони на близките дървета,люляни от вятъра издаваха един злокобен шепот и тръпки побиват човек,който никога не е стъпвал тук.Въздъхнаме от облекчение,едва когато влакът продължи.
Докато пътувахме напред,нека разкажа малко за тази отсечка.
Железопътното отклонение Дупница - Бобов дол първоначално е построено като теснопътно след завършване на участъка Радомир - Левуново по разпореждане на щаба на армията за осигуряване извозването на каменни въглища,необходими за експлоатацията на ж.п. линията по долината на р. Струма и за местните индустриални предприятия.От гара Дупница до рудниците,линията преодолява голяма разлика във височината от 91.68 м на разстояние 3 км.Строителството на линията се извършва от Втора строителна рота от 11.12.1916 г. до 01.07.1917 г.Порастналите нужди на страната от каменни въглища налагат да се увеличи производството от мини Бобов дол и за да се осигури извозването им е наредено да се построи нормална ж.п. линия от Станке Димитров (Дупница),като голяма част от трасето минава по набелязана ж.п магистрала Костенец - Самоков - Дупница - Кюстендил.Строителството започва на 10-ти февруари 1941г.,но е преустановено,поради липса на средства.
Малко да прекъсна,понеже влакът отново намали скоростта.Наско се подаде на прозореца и забеляза няколко души,чакащи на перона.Снимка на спирка Банковица,по околните блокове направихме извод,че това се води квартал на Бобов дол,така че до крайната гара оставаше малко.Секунди след горната снимка,влакът потегли.
Да продължа разказа - трасето е завършено през 1949 г.,а на 1-ви февруари 1950 г. линията официално влиза в експлоатация.Дълга е 19,087 км,с минимален радиус на хоризонталните криви 300м и максимален наклон 23,5 промила.Участъкът след елетрификацията се обслужва както от софийски,така и от дупнишки Тр.П.С.,като понякога нашата композиция се замества от електричка.
След един прелез започна коловозно развитие.Останалите пътници се приготвиха за слизане,аз се показах на прозореца и фотографирах 42141-2,начело на тов.влак.Минута по - късно,влакът закова и пътниците слязоха.Ние също.
Снимки от гара Бобов дол.Пред табелата:
http://foto.bg/data/1847/P8230035.JPG
http://foto.bg/data/1847/P8230036.JPG
на самото приемно сдание;
състава на пристигналия 51201;
61007-1,прегарираща се,за да закачи отзад вагоните и след закачането;
поглед към гарата от другата страна.
Снимки в минутите преди потегляне:
http://foto.bg/data/1847/P8230042.JPG
http://foto.bg/data/1847/P8230043.JPG
и една пред табелата на вагона.
Докато дежурния рък.движение въртеше в ръката си сигналния диск,ние се качихме във втория вагон и си извадихме сандвичи за хапване.

От мен е това,надявам се описанието да се хареса на форума. :D
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

bgphoto.net отново работи и вече е възможно да се разглеждат снимките, които са качени на този сървър. :)

Поздрави!
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Благодаря ,че направихте снимки от Кюстендил до Гюешево,за да видя и аз неща ,които като машинист не можах.В Софийско управление не можах да ида и до Кошава,Петрич и Берковица и ако до първите две гари има някой да е снимал ,нека качи снимки да видим и натам какво е.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
shotik написа:В Софийско управление не можах да ида и до Кошава,Петрич и Берковица и ако до първите две гари има някой да е снимал ,нека качи снимки да видим и натам какво е.
От Кошава снимки за съжаление няма никъде, но от Петрич имам, които направих преди 2 месеца.
http://bgphoto.net/photos/17386/o633190096909062500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633190096989375000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633190097185000000.jpg
А ето и няколко снимки от линията Генерал Тодоров - Петрич:
http://bgphoto.net/photos/17386/o633190096380625000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o633190096650312500.jpg
Заключено

Обратно към “Архив "Трейнспотинг, ГДВ, мероприятия и общи теми"”

Информация