Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

10 037/038 е изтипосана във в-к "Лична драма" от днес. Снимката май е в завода - строител и отпред стои юбилейния номер на 500-на мотриса.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Днес двигателите на ДМВ 10031.6 + 10032.4 която обслужи ПВ23102 прегряха и изключиха като влака седя в междугарието Одърне-Пордим 15 мин.Единият от двигателите се беше нагрял до 120 градуса по C,а другия до 109 градуса.След като се поохладиха мотрисата потегли по маршрута си като пристигна на Плевен с 20 мин закъснение,след което продължи по пътя си за Черквица.
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Nikss написа:Днес двигателите на ДМВ 10031.6 + 10032.4 която обслужи ПВ23102 Единият от двигателите се беше нагрял до 120 градуса по C,а другия до 109 градуса.
ДД на ДМВ изключват от висока температура при 105 градуса като обикновенно изключва 1-ния двигател но мотрисата не разрешава движението на 1 ДД
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Е знам, че не може само с 1 двигател, обаче единия беше се нагрял до 120 градуса, апа другия беше на 109 и изключи. Точно в тоя момент аз бях зад машиниста и видях как изключиха.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

44-134 написа:ДД на ДМВ изключват от висока температура при 105 градуса като обикновенно изключва 1-ния двигател но мотрисата не разрешава движението на 1 ДД
Не познавам добре тези Сименси, но техен машинист от депо Сф ми обясни, че имало възможност да се избере авариен режим, който допуска мотрисата да се превози с един двигател при ниска скорост и ограничена мощност до първата гара, в случай че закъса на открит път.
В тази връзка моля който е запознат с тези мотриси да изнесе кратка лекция. Мерси предварително.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Днес поразпитах малко и ми казаха че мотрисите задължително трябва да работят и двата ДД като само единия може да тегли но и двата трябва да работят също така критичната температура за ДД на сименсите е 102 градуса което е доста висока температура за ДВГ. нормалната температура на работа е 86-87 градуса което за дизел е нормално но при температура от 120 градуса смятам че двигателят би блокирал
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

То навън температурата беше поне 40 градуса. В мотрисата като спря климатика направо втасахме вътре. Видях с очите си температурата на двигателите. И изключиха. 15 мин седяхме на междугарие.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Съвсем загаснаха или само разтовариха?
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Съвсем загаснаха. Точно бях зад машиниста, а при него бяха и кондукторката и началник-влака, понеже започна по едно време да спира климатика. А мотрисата пъплеше с 30 км/ч по баира и не можа да го изкара. Спря на КЛМ 208+700
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Това е една от глупостите които са направили сименс че при прегряване на ДД те гаснат а не разтоварват за да може на празен ход да се върти охлаждащата течност и да може да се охлади по-бързо докато всеки знае че когато един двигател бъде огасен то той повишава температурата си защото циркулацията на охлаждащата течност спира
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Аз си мисля и друго: охлаждащите системи на тези мотриси са проектирани за средноевропейски климат, такъв какъвто е бил преди 10 години. При него стойности над 30°С са извънредно събитие. Обаче при тенденцията за глобално затопляне научих, че след 10 години у нас летните температури трайно ще се установят над 40°С. Оттук следва, че отсега нататък Сименсите ще стават все по-негодни за експлоатация през лятото. Имайки предвив и факта, че с промяната на климата пролетта и есента постепенно се скъсяват до пълно изчезване, Дезирата ще вървят само по Коледа и Нова година...
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Има вярни неща в думите ти. Заради високите темпертури двигателите се нагряват до повече градуси. Спомняте си във вторник (26 юни)какви жеги бяха, че чак влаковете закъсняваха с по 40-50 мин.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Ами в такъв случай какво пречи мотрисите да се върнат в завода - производител и да им се оправят охлаждащите системи?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Знаеш ли колко ще струва? Гаранцията им е изтекла.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

VESO написа:Ами в такъв случай какво пречи мотрисите да се върнат в завода - производител и да им се оправят охлаждащите системи?
Не е въпрос до оправяне. Конструкцията и капацитетът на охладителната система се проектират така, че да осигурява оптимален температурен режим на двигателя при определени външни условия. Поставен при доста по-различни условия, двигателят или прегрява, или се преохлажда. Конструкцията обаче не може да се промени тъй лесно. Ако въобще е възможно преустройство, то би струвало страшно много пари, каквито няма кой да даде. Особено сложно е разширяването на температурния диапазон а не само транслирането му нагоре или надолу.
Мой познат преди няколко години си докара от Дубай едно Волво S60 - страхотна кола. Обаче се оказа че е правена за тамошния климат и тук двигателят не можеше да вдигне повече от 40°С, съответно нямаше мощност и разходът беше убийствен. Закара я в представителен сервиз на Волво, от там го пратиха във Виена, и накрая му дадоха такава космическа цена за преработката, че той тутакси продаде колата (разбира се през лятото за да не се усети номера).
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Публикувай отговор

Обратно към “Дизелови мотриси и мотрисни влакове | Diesel Multiple Units and railcars ”

Информация