
Администратор

Днес двигателите на ДМВ 10031.6 + 10032.4 която обслужи ПВ23102 прегряха и изключиха като влака седя в междугарието Одърне-Пордим 15 мин.Единият от двигателите се беше нагрял до 120 градуса по C,а другия до 109 градуса.След като се поохладиха мотрисата потегли по маршрута си като пристигна на Плевен с 20 мин закъснение,след което продължи по пътя си за Черквица.
ДД на ДМВ изключват от висока температура при 105 градуса като обикновенно изключва 1-ния двигател но мотрисата не разрешава движението на 1 ДДNikss написа:Днес двигателите на ДМВ 10031.6 + 10032.4 която обслужи ПВ23102 Единият от двигателите се беше нагрял до 120 градуса по C,а другия до 109 градуса.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.

Е знам, че не може само с 1 двигател, обаче единия беше се нагрял до 120 градуса, апа другия беше на 109 и изключи. Точно в тоя момент аз бях зад машиниста и видях как изключиха.
Последно промяна от Nikss на Пон Апр 25, 2011 12:51 pm, променено общо 1 път.

Глобален модератор
Не познавам добре тези Сименси, но техен машинист от депо Сф ми обясни, че имало възможност да се избере авариен режим, който допуска мотрисата да се превози с един двигател при ниска скорост и ограничена мощност до първата гара, в случай че закъса на открит път.44-134 написа:ДД на ДМВ изключват от висока температура при 105 градуса като обикновенно изключва 1-ния двигател но мотрисата не разрешава движението на 1 ДД
В тази връзка моля който е запознат с тези мотриси да изнесе кратка лекция. Мерси предварително.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Днес поразпитах малко и ми казаха че мотрисите задължително трябва да работят и двата ДД като само единия може да тегли но и двата трябва да работят също така критичната температура за ДД на сименсите е 102 градуса което е доста висока температура за ДВГ. нормалната температура на работа е 86-87 градуса което за дизел е нормално но при температура от 120 градуса смятам че двигателят би блокирал
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.

То навън температурата беше поне 40 градуса. В мотрисата като спря климатика направо втасахме вътре. Видях с очите си температурата на двигателите. И изключиха. 15 мин седяхме на междугарие.
Последно промяна от Nikss на Пон Апр 25, 2011 12:50 pm, променено общо 1 път.

Съвсем загаснаха. Точно бях зад машиниста, а при него бяха и кондукторката и началник-влака, понеже започна по едно време да спира климатика. А мотрисата пъплеше с 30 км/ч по баира и не можа да го изкара. Спря на КЛМ 208+700
Последно промяна от Nikss на Пон Апр 25, 2011 12:49 pm, променено общо 1 път.
Това е една от глупостите които са направили сименс че при прегряване на ДД те гаснат а не разтоварват за да може на празен ход да се върти охлаждащата течност и да може да се охлади по-бързо докато всеки знае че когато един двигател бъде огасен то той повишава температурата си защото циркулацията на охлаждащата течност спира
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.

Глобален модератор
Аз си мисля и друго: охлаждащите системи на тези мотриси са проектирани за средноевропейски климат, такъв какъвто е бил преди 10 години. При него стойности над 30°С са извънредно събитие. Обаче при тенденцията за глобално затопляне научих, че след 10 години у нас летните температури трайно ще се установят над 40°С. Оттук следва, че отсега нататък Сименсите ще стават все по-негодни за експлоатация през лятото. Имайки предвив и факта, че с промяната на климата пролетта и есента постепенно се скъсяват до пълно изчезване, Дезирата ще вървят само по Коледа и Нова година...
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Има вярни неща в думите ти. Заради високите темпертури двигателите се нагряват до повече градуси. Спомняте си във вторник (26 юни)какви жеги бяха, че чак влаковете закъсняваха с по 40-50 мин.
Последно промяна от Nikss на Пон Апр 25, 2011 12:50 pm, променено общо 1 път.

Глобален модератор
Не е въпрос до оправяне. Конструкцията и капацитетът на охладителната система се проектират така, че да осигурява оптимален температурен режим на двигателя при определени външни условия. Поставен при доста по-различни условия, двигателят или прегрява, или се преохлажда. Конструкцията обаче не може да се промени тъй лесно. Ако въобще е възможно преустройство, то би струвало страшно много пари, каквито няма кой да даде. Особено сложно е разширяването на температурния диапазон а не само транслирането му нагоре или надолу.VESO написа:Ами в такъв случай какво пречи мотрисите да се върнат в завода - производител и да им се оправят охлаждащите системи?
Мой познат преди няколко години си докара от Дубай едно Волво S60 - страхотна кола. Обаче се оказа че е правена за тамошния климат и тук двигателят не можеше да вдигне повече от 40°С, съответно нямаше мощност и разходът беше убийствен. Закара я в представителен сервиз на Волво, от там го пратиха във Виена, и накрая му дадоха такава космическа цена за преработката, че той тутакси продаде колата (разбира се през лятото за да не се усети номера).
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Информация
Модератори