Общо описание на електрически магистрален локомотив серия 46
Публикувано на: Пон Фев 23, 2009 7:30 pm
Локомотивите серия 46 на БДЖ са производство на завод "Електропутера" гр. Крайова, построени по лиценз на шведската фирма "ASEA". Доставките у нас са започнали през 1986-та година.
Представляват универсални магистрални електрически локомотиви за система еднофазен променлив ток (25kV, 50Hz) със статични неуправляеми токоизправители.
Локомотивите са за нормално междурелсие (1435mm) с часова мощност от 5400 kW.
Основни характеристики:
Колоосна формула - Co - Co (две триосови талиги свързани по между си с междуталигов съединител)
Сцепна маса - 126 t
Коефициент на използване на сцепното тегло - 0,92
Осово натоварване - 21 t
Височина при свален токоснемател - 4600 mm
Обща дължина с буферите - 19 800 mm
Разстояние между фиктивните цетрални лагери на талигите - 10 300 mm
Минимален радиус за вписване в криви - 110 m
Предавателно число на колоосния редуктор - 3,65
Диаметър на окръжността на търкаляне:
-при нови бандажи 1250 mm
-при напълно износени 1175 mm
Скорост:
-максимална 130 km/h (Заб. не важи за цялата серия БДЖ 46).
-конструктивна 200 km/h
-продължителна (трайна) 69,5 km/h
Мощност:
-часова 5400 kW
-продължителна (трайна) 5100 kW
-на електро-динамичната спирачка 3410 kW
Теглителна сила:
-часова 285 kN
-продължителна (трайна) 260 kN
Напрежение на контактната мрежа:
-номинално 25 kV
-максимално 29 kV
-минимално 19 kV
Основни размери на локомотива:
http://media.snimka.bg/2237/010729944-big.jpg
===============================================
Литературен източник Електрически магистрален локомотив серия 46 на БДЖ. Механична част.
Автори:
инж. Панто Филипов Пантев
инж. Димитър Стоименов Тонкаров
Представляват универсални магистрални електрически локомотиви за система еднофазен променлив ток (25kV, 50Hz) със статични неуправляеми токоизправители.
Локомотивите са за нормално междурелсие (1435mm) с часова мощност от 5400 kW.
Основни характеристики:
Колоосна формула - Co - Co (две триосови талиги свързани по между си с междуталигов съединител)
Сцепна маса - 126 t
Коефициент на използване на сцепното тегло - 0,92
Осово натоварване - 21 t
Височина при свален токоснемател - 4600 mm
Обща дължина с буферите - 19 800 mm
Разстояние между фиктивните цетрални лагери на талигите - 10 300 mm
Минимален радиус за вписване в криви - 110 m
Предавателно число на колоосния редуктор - 3,65
Диаметър на окръжността на търкаляне:
-при нови бандажи 1250 mm
-при напълно износени 1175 mm
Скорост:
-максимална 130 km/h (Заб. не важи за цялата серия БДЖ 46).
-конструктивна 200 km/h
-продължителна (трайна) 69,5 km/h
Мощност:
-часова 5400 kW
-продължителна (трайна) 5100 kW
-на електро-динамичната спирачка 3410 kW
Теглителна сила:
-часова 285 kN
-продължителна (трайна) 260 kN
Напрежение на контактната мрежа:
-номинално 25 kV
-максимално 29 kV
-минимално 19 kV
Основни размери на локомотива:
http://media.snimka.bg/2237/010729944-big.jpg
===============================================
Литературен източник Електрически магистрален локомотив серия 46 на БДЖ. Механична част.
Автори:
инж. Панто Филипов Пантев
инж. Димитър Стоименов Тонкаров