Мнения: 148
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 3:51 pm
Местоположение: София

Мнение от pach »

Имало е по соц. време завод в ГДР, който се е занимавал с възстановяването на такива локомотиви...включително и V18,
съдейки по снимките в един от броевете на "der Modelleisenbahner" от 80-те години...
Ще издиря точното му име и ще се опитам да намеря в мрежата
дали още съществува.
Ако има нещо като възможност, ще ви предам материалите, да се опитате да осъществите връзка с тях - може да имат и техническа документация за V18.
Но само ако има такава вероятност. :roll:
По-късно ще се опитам да кача статията тук със снимките (на немски).
Поздрави!
напуснал Сдружение "Клуб Железопътен Моделизъм - България"
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Във връзка с проекта са ни нужни ключета тип "це-ка", изглеждащи по ТОЗИ НАЧИН. За тях знам, че широко приложение са намирали в съветска и ГДР техника(произвеждани са и от ГДР), като у нас доста ги има при военните по разни тяхни стари техники, в авиацията - всього руски самолети и тук там в индустрията.

Нужни са ни:
16 бр двупозиционни - вкл/изкл
2 бр трипозиционни - 1-0-2

Ако някой може да помогне, ще бъдем благодарни.
64.19
Мнения: 589
Регистриран на: Вто Ное 17, 2009 3:51 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от plastikat »

Такива се продават във всеки магазин за електроника и са на някакви символични цени от порядъка на 1-2 лева.А ако искате оригинални стари такива се обърнете или към Министерство на отбраната или към някое летище.
Най-обичам боба ,леба и да ................ се возя във влак :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

plastikat написа:Такива се продават във всеки магазин за електроника и са на някакви символични цени от порядъка на 1-2 лева...
Това, което се продава по тея магазини не става за нищо друго, освен за украса, в някои случаи и за това не става. Що се касае до Министерството на отбраната - на тях им е само до нашите 40 амперови ключове, да знаеш :lol:
64.19
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Но пък действително само при тях може да се намерят, точно 40-сет,амперови са си проблем да ги намериш...
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

В дивата техника на соца се е допускало ЦК ключе за управление да комутира 40А. :lol: В нормалната техника, в нормалните държави ЦК ключе е малко компактно ключенце, което комутира тока на някоя бобина на контактор или в по-добрия случай електронно реле. \:D/ Направете си един панел с изпълнителни контактори от тези малките и си сложете малки ЦК ключета от по 2-4А и не се занимавайте с глупости.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

dido73 написа:...ЦК ключе е малко компактно ключенце, което комутира тока на някоя бобина на контактор или в по-добрия случай електронно реле...
И е компактно и е малко :lol:
Изображение

Иначе при нас токове от порядъка на 40А също няма, но незнайно защо са слагани такива ключета. Но пък са елегантни, на връхчетата на ръкохватките им има фосфорна капса и вечер светят. Въпреки, че са руски не са лоши :wink:

Ето ги първите ми 9 бр.:
Изображение

И качени на пулта:
Изображение

И пулта отзад - преди да кача кабелтиите...
Изображение
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Те са правени за руска техника, за това са 40 А.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

ГДР-ските оригинални също са били за 40А, но отдавна са сменени с по-маломощните камионски руски ключета, които в началото на ремонта изхвърлих безцеремонно в най-близката кофа за боклук, тъй като половината или се бяха разшлякали или не включваха. Обаче, сега ще имаме доста проблеми с това, че трябват още 7 бр от тея. А се намират трудно.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Е, благодарение на родните ВВС, ключовете се намериха. Благодарност към съдействалите лица. :wink:
64.19
Мнения: 589
Регистриран на: Вто Ное 17, 2009 3:51 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от plastikat »

Аз ти казах ,че "Министерство на отбраната",ще ти свършат работа :lol:
Най-обичам боба ,леба и да ................ се возя във влак :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

НЕ се стигна до писане на големи депеши до ГЩ на ВВС, мина се на регионално ниво чрез "Терем". Въпроса бе, че и в София и в Пловдив бях приет и разбран добре и нещата се намериха. Вече са качени на панела.
64.19
Мнения: 148
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 3:51 pm
Местоположение: София

Мнение от pach »

И Терем и ВВС на тези нива са абсолютно точни!!!
Браво Марио!!!
(за щабове и тъй наречените "горни етажи" си е друга приказка...)
Поздравления за таблото - очаквам(е) снимки!
:lol:
напуснал Сдружение "Клуб Железопътен Моделизъм - България"
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ето снимки на напълно оборудвания команден панел от пулта на локомотив 64.19. Сглобих го само за снимка, тъй като утре го зове бояджийския пищов :wink:

Изображение

Изображение
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

И да видим какво се случи с командния панел от пулта днес :wink:
Изображение
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация