Nikss написа:Виж, на мен 97-ците ми харесват повече от 45-ците и 43-ките. Класирам ги (специално тези 3 вида) така: 1. 97; 2. 45; 3. 43; От 97-ците купихме 12 броя от които 9 са в движение. Проблемът им е, че са с 2 метра по-дълги от нашите (стандартната дължина на нашите е 24,5 м, на тях е 26,4) и при вписване в остри криви (като например между Пбк и Вк) се изострят ребордите. Те са правени за скоростни участъци където кривите са с голям радиус и не се усеща толкова "стърженето".
Глупости на търкалета. Преди да се измислят велики сентенции и да се публикуват изказвания като последна инстанция е добре да са вземе да са прочете някой учебник по вагони, или най-малкото да се пита. Тук има достатъчно хора, които са учили ПЖПС и поназнайват туй-онуй по железници.
1. Няма такова понятие като стандартна дължина. Ако става въпрос за най-популярна дължина, 80% от всички пътнишки вагони с нормално междурелсие в Европа са с дължина 26400мм, и се движат по всякакви линии.
2. Минималният радиус на вписване НЕ зависи от дължината на железопътното возило, а от много други фактори (във всички учебници има поне по една цяла глава на таз тема).
3. Звуците, които са чуват по кривите към Вк, както и по 2-ра по дефилето, не са от стържене на реборди, а от вълнообразно износване на работната повърхност на ГР.
4. Минималният радиус на вписване на коментираните вагони е 120 м, а при скорост до 10 км/ч 100м. Такива радиуси даже и по депата няма.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.