А кой е казал, че ще има и 63-киdesiro_94 написа:Да! Това ще бъде черешката на тортата. Чайката с 74-ки + 63-ки с ограничение до 100км/ч + обикаляне през Пловдив.Nikss написа:На него не му трябват повече от 3 вагона. Имах в предвид на влакове като ЧайкЯта примернУ.
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Нали трябва да се вмъкнат някъде. Пък и за сега си имаме БВЗР Пловдив и Родопи.Nikss написа:А кой е казал, че ще има и 63-киdesiro_94 написа:Да! Това ще бъде черешката на тортата. Чайката с 74-ки + 63-ки с ограничение до 100км/ч + обикаляне през Пловдив.Nikss написа:На него не му трябват повече от 3 вагона. Имах в предвид на влакове като ЧайкЯта примернУ.![]()
![]()
![]()
По принцип си прав, но всъщност не си
,защото тези вагони са конструирани /рециклирани/
да обслужват експресни влакове заради по големия комфорт, който предлагат
Читвави 74 ки /изобщо 74 ки/ доста поизчезнаха
Иначе аз лично нямам нищо против например и по 9 та да се пуснат, защото там няма скорости над 100. Въпроса е обаче, че нито Русе, нито Варна вече разполагат с достатъчен брой 74 да скалъпят два състава на БВ и затова или състава по девета е от 4640/4641, или някакви гадни 40 ки на ГОлямото депо, или пък 74 + 47 на Варна, че дори и 74 на Плевен.... С една дума мешаната скара не е само при лок ами и при вагоните
И ще става все по зле и по зле. Догодина като останем само със 74 до 130 /те пък и те при тия вибрации дето правят повечето са само за 130 ама айде/....
Почти винаги съм прав, дори и в този случай, колкото и да не ти се ще. 63 са конструирани някога, когато създателите им са били неуки (събрани от кол и въже), а комфорт е силна дума и не мога да се съглася, в Янтрата има някакъв комфорт, но ако имаше пътеки и килимчета щеше да е по-голям както е в Белия кон. Да не говорим за слабите климатици тъй, че няма какво да коментираме. 74-ки има, а и всяка година забелязвам, че поне по 5 вагона /софийски/ се връщат от ревизии в Дряново, Русе също изкарват по толкова, от Варна не се забелязва такъв наплив. Яд ме е, че в ГО няма 74-ки, инак щяха да светят във всяко едно отношение. Относно вибрациите на 74, вероятно е от калпавия на места път, но фактът, че съм пътувал по 1 и същи участък със 130 км/ч в 2 различни влака със 74-ки и при единия друсаше яко, а при другия не се усещаше грам, говори, че и във вагоноремонтните цехове не си вършат работата както трябва. Лятото имах случай с 2612 пердашейки от Рм към Мит със 130 бях на джама понеже беше адска жега и бях във 2-ро купе и както се кефя на скоростта чувам някакъв силен удар от талигата (вибрации естествено не липсваха особено на правите) и погледнах, но не можах да видя много добре, но ми се стори, че се отчупи парче от болт или нещо друго, та здравата се изплаших да не дерайлира, че при тъз скорост... нямам думи какво можеше да стане, слава Богу стигнахме живи до София. 
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
На мен лично са ми много неудобни тия 63 ки и само Плевен Горна се схващам, климатика работеше, но само дотам. Иначе не знам друго логично обяснение на факта, че след като са ограничени до 100 63 ктие си кретата на БВ ЗР. А пък и на 74 им куцат уплътненията и тече при дъжд, докато на конските 47 ци
и на 63 са идентични и са доста добри. Не знам, това лично е мое мнение, не пречи да се пускат 63 таман и по други линии да се зарадваме, ама .... не зависи от нас 
Виж, на мен 97-ците ми харесват повече от 45-ците и 43-ките. Класирам ги (специално тези 3 вида) така: 1. 97; 2. 45; 3. 43; От 97-ците купихме 12 броя от които 9 са в движение. Проблемът им е, че са с 2 метра по-дълги от нашите (стандартната дължина на нашите е 24,5 м, на тях е 26,4) и при вписване в остри криви (като например между Пбк и Вк) се изострят ребордите. Те са правени за скоростни участъци където кривите са с голям радиус и не се усеща толкова "стърженето". Иначе да, щом пуснат 1-ва от По надолу ще отидат там, дано до тогава изкарат още рециклати от Дряново и по-сполучливи от Сараньово, че с 63-ки на Слънчевия ще е ад (като знам на Златните, Чайката и Дианата какви са и ми прилошава). А освен до Димитроград може и до Свиленград да ходят 97-те. БВ Сви-Сф ще е добре да има, само с 2 чифта ПВ и 1 МБВ не става. Онзи ден си играх да правя проектно разписание на Белия кон ако тръгва от Сви и ходи до Вн за колко време може да стига ако се кара здраво и установих, че спокойно може да стига за точно 7 ч 25 мин. 05:45-13:10 и се връща на 14:35 от Вн и във Сви е на 22:10. Преди това пък го правих до Плевен, резултатът е 4 ч 05 мин. А инак що се отнася до 97-ците, няма да е зле за купят още 10-тина парчета, но да има и 3-4 първокласни. Това е пропуск при първата доставка, защото само с бистра и ресторанти не става. 
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Глобален модератор
Глупости на търкалета. Преди да се измислят велики сентенции и да се публикуват изказвания като последна инстанция е добре да са вземе да са прочете някой учебник по вагони, или най-малкото да се пита. Тук има достатъчно хора, които са учили ПЖПС и поназнайват туй-онуй по железници.Nikss написа:Виж, на мен 97-ците ми харесват повече от 45-ците и 43-ките. Класирам ги (специално тези 3 вида) така: 1. 97; 2. 45; 3. 43; От 97-ците купихме 12 броя от които 9 са в движение. Проблемът им е, че са с 2 метра по-дълги от нашите (стандартната дължина на нашите е 24,5 м, на тях е 26,4) и при вписване в остри криви (като например между Пбк и Вк) се изострят ребордите. Те са правени за скоростни участъци където кривите са с голям радиус и не се усеща толкова "стърженето".
1. Няма такова понятие като стандартна дължина. Ако става въпрос за най-популярна дължина, 80% от всички пътнишки вагони с нормално междурелсие в Европа са с дължина 26400мм, и се движат по всякакви линии.
2. Минималният радиус на вписване НЕ зависи от дължината на железопътното возило, а от много други фактори (във всички учебници има поне по една цяла глава на таз тема).
3. Звуците, които са чуват по кривите към Вк, както и по 2-ра по дефилето, не са от стържене на реборди, а от вълнообразно износване на работната повърхност на ГР.
4. Минималният радиус на вписване на коментираните вагони е 120 м, а при скорост до 10 км/ч 100м. Такива радиуси даже и по депата няма.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Щом са глупости на търкалета и велики сентенции г-н професоре, обясни тогаз на несведующите от форума защо специално коментираните вагони серия 22 97 износиха по 1 чифт колооси за няколко месеца след сертифицирането и пускането си, докато другите вървят по година и малко отгоре
Също така обясни защо локомотивите и вагоните, които работят по 4-та и 2-ра линия /дефилето/ износват по-бързо своите колооси от останалите техни събратя, които се движат по не толкова "начупени" линии.
Целият съм в слух 
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Информация
Модератори