Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

turboto написа:2. Прикачена е парна машина към редовен влак с цел стаж на курсистите за парна тракция.
Това го знаем ти и аз. БДЖ обаче обяви за населението, че пуска атракция.
Като за първи опит за пускане на свободно достъпен атракционен влак бяха допуснати грешки.
Редно е следващия път (ако има такъв) те да бъдат взети предвид.
Мнения: 8
Регистриран на: Чет Юни 10, 2010 11:54 am
Местоположение: софия

Мнение от zazo »

Отдавна чета форума, но едва наскоро се регистрирах. Съжалявам, че първото ми мнение ще има негативен отенък, защото знам че много хора тук са професионално ангажирани с БДЖ. Според мен модела е този (музейни локомотиви обслужващи редовни влакове) и инициативата е добра. Проблемите в събота са си характерни за БДЖ изобщо, а не за конкретното пътуване и по-конкретно допускането на пренаселени влакове. Билети се продават до последно, без оглед на това какъв е капацитета, просто продажбата на билети трябва да бъде прекратявана своевременно. Истината е, че за семейството ми и децата, които се возиха на влак за първи, прибирането с мотрисата беше далеч по-приятно.
Мнения: 148
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 3:51 pm
Местоположение: София

Мнение от pach »

turboto написа:Пак почваме да се изкривяваме...
1. Това не е атракционен влак
2. Прикачена е парна машина към редовен влак с цел стаж на курсистите за парна тракция. Все някъде и някак трябва да си изкарат стажа в реални условия.

...Иначе за писанията на журналята е ясно. Професията им се изкриви до неузнаваемост. С други думи повечето и за тор не стават.
Абсолютно вярно!
При това точно този вестник явно има някаква задача (освен промивка мозъците на народа) защото, аз бях там по същото време, и служителите на БДЖ, към които се обърнах бяха изключително любезни. ПРитеснени от получилата се ситуация, но все пак излезли бързо с решение.
Решението е било оповестявано както на самия перон на централна гара, така в последствие и за хората слезли от първия влак, и на гаровия площад в Банкя.
Който попита или се поинтересува - му бе отговорено точно и ясно.
Аз дори пък и не попитах, но го чух на три пъти с ушите си.
Тези от 24 часа най-вероятно не са били въобще във влака и Банкя, но са чули от някой недоволни (тип Илиян) и са раздухали "новината" до сензационни размери.

Вагоните не лъщяха (изключая иранката) но си бяха сравнително чисти. Служителите въпреки тълпата неадекватни пътници (някой стигнаха на перона в 12,08 часа) запазиха присъствие на духа, усмихнати упътваха всеки който ПОПИТА нормално.

Вярно, че час и половина преди времето, на касата коментираха следното между две касиерки:
"- Какво ще ги правим цели шест вагона?
- Ами аз вече съм продала цели два и ето сега пак купуват!
- Лелее, а аз само три билета от сутринта..."
Та имаше и незнаещи за какво става въпрос.
Пък във влака една жена слизайки на спирка Волуяк, спомена че не е очаквала редовен влак така да се напълни, щото не знаеше дори че парен локомотив го тегли.

Лично аз също бях малко притеснен от тълпата във вагона, но кой да предполага, че очакванията на БДЖ за липса на интерес, ще се окажат неоправдани!?!!!

Впрочем за втория извънреден влак, научих едва в Банкя, съответно нашата компания остана за него и се прибра с него обратно в София по абсолютно нормален начин. Нямаше правостоящи (изключая иранката която си дойде отново натъпкана и никой не слезна, да не би мястото му да истине) при все че влака дойде пълен, и се качихме достата хора останали да го изчакат на Банкя.

В крайна сметка ако всеки бе предвидил, че това е БДЖ, а не DB например, щеше да си изкара превъзходно, както го направихме ние.

Другото са пълни глупости..и явно тенденциозни интерпретации на журналисти и тем подобни "оплаквачи".

Пак повтарям ...
нека БДЖ да почне да печели от редовните си влакове,
пък тогава да обсъждаме "персонален стаж за парен локомотив" и "атракционен влак в България" как точно тези "екстри" да печелят пари за железниците.
Мнения: 57
Регистриран на: Нед Ное 28, 2010 2:19 pm
Местоположение: София

Мнение от misan_71 »

Найстина 24 часа силно са очернили нещата,защото по принцип е много по актуално да напишеш нещо лошо,а не нещо хубаво. БДЖ можеше да си проведе стажа за парните машинисти,като разкарва локомотива на някои празен коловоз на гарата. И хиляди хора нямаше да изпитат едно незабравимо преживяване. Найстина много неща в БДЖ не са в ред,но нека като веднъж се направи нещо найстина хубаво ,и то за широката общественост ,да не го оплюваме.
Още повече,че найстина никой не е очаквал огромния наплив от хора.
И найстина учудващо бързо се стигна до пускането на извънредния влак.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Проблема не е в БДЖ, а в типичния за България стаден принцип. Една сюрия народ, въпреки, че няма места се натъпка в 6-те вагона и направи луда тарапан Отделно по гарата и спирките към Бн имаше още поне един влак народ, а това няма как да е очаквано от БДЖ - все пак влаковете за Банкя всички знаят с каква населеност са - рядко достигат 90%, за над 100% да не говорим - беше едно време.

"24 часа" може да си пише каквото иска, истината е, че никой не очакваше напълването на принципно редовен влак до такава степен. Ясно показателен е и момента с ресторант "Брезите" в Банкя, където буквално беше щурм от клиенти и имаше такива, които не бяха обслужени до времето на тръгване на обратния чифт, но за претъпкания ресторант, чакането по 1 час за обслужване и донасяне на поръчка никой вестник не пише, пише се само за влака... Явно лобито в този псевдовестник е против железницата.

А, че БДЖ трябва да организира редовна атракция с парни машини, обявена по надлежния ред да речем в съботни и еделни дни, това е от ясно по-ясно и се надявам тези горе на "Вазов 3" да го разберат и разгледат варианти. Но атракцията да се проведе наистина като такава, да се продават билети според броя седящи места, като на всеки билет да е указано мястото на даден пътник. Така хем няма да има бутаници, хем БДЖ ще реализира приход, достатъчен за оправдаване на разходите ако не за печалба. Но силно се съмнявам при настоящия интерес да не се реализира печалба.
64.19
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

lok45111 написа:.......
А, че БДЖ трябва да организира редовна атракция с парни машини, обявена по надлежния ред да речем в съботни и еделни дни, това е от ясно по-ясно и се надявам тези горе на "Вазов 3" да го разберат и разгледат варианти. Но атракцията да се проведе наистина като такава, да се продават билети според броя седящи места, като на всеки билет да е указано мястото на даден пътник. Така хем няма да има бутаници, хем БДЖ ще реализира приход, достатъчен за оправдаване на разходите ако не за печалба. Но силно се съмнявам при настоящия интерес да не се реализира печалба.
Разбрали са и по високите коридори вече разглеждат варианти от типа: хванали си били белята с тез влакове и за напред не трябвало въобще да са правят такива изпълнения с парни машини и други подобни глупости. И пак влезе в обръщение познатата от преди няколко години реплика "Да ги бяха нарязали навремето, че да не ни създават работа сега!".
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

КАто не им се работи на тези големци, да си заминат бре, вместо да се занимават с глупости и коридорни шумотевици. Ако БДЖ само не си помогне, няма кой да му помогне, а от мнението ти излиза, че то не иска да си помогне или поне високопоставени лентяи подлагат крак на всяка прохождаща добра идея. Започва да ми става ясно и защо 42 077.8 още гние на долапите въпреки купищата обещания и практически поднесената на готово документация...
64.19
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

Tramway написа:Разбрали са и по високите коридори вече разглеждат варианти от типа: хванали си били белята с тез влакове и за напред не трябвало въобще да са правят такива изпълнения с парни машини и други подобни глупости. И пак влезе в обръщение познатата от преди няколко години реплика "Да ги бяха нарязали навремето, че да не ни създават работа сега!".
Е това е то чиновническото мислене - има парни локомотиви - има проблеми, няма локомотиви - няма проблеми. Нищо, че няма пари - важното е да не си напрегнем изсъхналите от скука и мързел мозъчета за нещо. За да се оправят нещата, 90% от чиновниците в БДЖ трябва да бъдат съкратени.
Мнения: 81
Регистриран на: Пон Авг 24, 2009 6:15 pm
Местоположение: sofia
Обратна връзка:

Мнение от muri83 »

Petko Ivanov написа:
Tramway написа:Разбрали са и по високите коридори вече разглеждат варианти от типа: хванали си били белята с тез влакове и за напред не трябвало въобще да са правят такива изпълнения с парни машини и други подобни глупости. И пак влезе в обръщение познатата от преди няколко години реплика "Да ги бяха нарязали навремето, че да не ни създават работа сега!".
Е това е то чиновническото мислене - има парни локомотиви - има проблеми, няма локомотиви - няма проблеми. Нищо, че няма пари - важното е да не си напрегнем изсъхналите от скука и мързел мозъчета за нещо. За да се оправят нещата, 90% от чиновниците в БДЖ трябва да бъдат съкратени.
:thumbleft: =D> подкрепям напълно
Мнения: 17
Регистриран на: Пет Фев 04, 2011 1:32 pm
Местоположение: София

Мнение от kassy »

Тревожно е обаче, че страната ви загуби 80 млн. евро от ИСПА заради забавянето на строежа на жп линията Пловдив- Свиленград", каза Расмунсен. Той посъветва министрите да подхождат към крайните срокове много сериозно, за да не загубим още от финансирането. "Брюксел застава на 100% зад реформирането на българския железопътен оператор. Ако това не се случи, няма смисъл да се инвестира в сектора, защото операторът ви е най-лошият в Европа", подчерта Расмунсен.
Petko Ivanov написа:За да се оправят нещата, 90% от чиновниците в БДЖ трябва да бъдат съкратени.

Ми то нещо такова каза и Карстен Расмунсен, зам.-шеф на отдел "България" в главна дирекция "Регионална политика"Цитата е от вестник Стандарт
Мнения: 148
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 3:51 pm
Местоположение: София

Мнение от pach »

За тази събота и неделя (02/03 април) пускат два нови влака :
София-Банкя тръгва в 10,00 часа и се връща в София на 11,48.
Сложено е съобщение на касите...
За другите - не ми е ясно с каква тяга ще са...
Мнения: 24
Регистриран на: Сря Май 13, 2009 12:27 pm
Местоположение: България, София, ж.к. Дружба, бл.43
:? Може ли да кажете кога до края влака ще се тегли от 01.23 и кога 05.01 и евентуално и с двата локомотива.
Мнения: 24
Регистриран на: Сря Май 13, 2009 12:27 pm
Местоположение: България, София, ж.к. Дружба, бл.43
:? Дали влака тръгващ от 10 часа сутринта в събота и неделя също е с парна тяга и ако да кой локомотив го тегли
Мнения: 148
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 3:51 pm
Местоположение: София

Мнение от pach »

Изображение

Но не е ясно, редовните 13208/13207 дали също ще са парна тяга!?
БДЖ-05.01 ще пътува до утре, а за събота и неделя запознатите твърдят, че отново на линия ще е БДЖ-01.23
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Теодор Христов Лулчев написа::? Дали влака тръгващ от 10 часа сутринта в събота и неделя също е с парна тяга и ако да кой локомотив го тегли
Четирите влака - редовните 13208 и 13207, и извънредните 13292 и 13291 ще са с парна машина.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Заключено

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация