Страница 2 от 2
Благодаря за ичерпателния отговор
Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 5:53 pm
от stogesto
благораря много за изчерпателния отговор и весели празници
Публикувано на: Чет Яну 21, 2010 8:25 pm
от Heruvim
Прочетох и разбрах за вагоните, но искам да питам друго.
На много места в прочетох, че локомотивите серия 46, се вписват трудно в криви, износват реборди и даже чупят колооси. Предполагам това се дължи на триосните талиги и голямата дължина на локомотива, но защо никой не казва същото за 7ма серия, които също са дълги и тежки и със 6 оси, както и за 6-та серия.
Има ли нещо конструктивно, което да ограничава маневреността на 46-ците.
Публикувано на: Пет Яну 22, 2010 3:15 pm
от 42 072.9
46-та
широчина (на коша) 3 100 mm
височина (при свален токоснемател) 4 600 mm
дължина (между буферите) 19 800 mm
база на талигата 4 350 mm
07-ма
широчина (на коша) 2 950 mm
височина 4 600 mm
дължина (между буферите) 20 620 mm
база на талигата 3 700 mm
За 07-ма серия - коша ляга на 8броя ролкови опори (по 4броя на талига), които позволяват напречно изместване на талигата спрямо коша и в съвместната си работа с пружинното устройство монтирано към централния болт, създават необходимата възвръщаща сила. Централният лагер също позволява напречно изместване на кош-талига.
За 46-та серия можеш да си направиш справка
viewtopic.php?t=1265 и сам ще откриеш разликите. Надявам се и колегите с опит да се включат.
Публикувано на: Пет Яну 22, 2010 6:03 pm
от Heruvim
Благодаря за отговора.
Значи проблема е в устройството на самата талига и затова навсякъде във форума се казва, че имат по-начало объркана ходова част.
Публикувано на: Пет Яну 22, 2010 11:00 pm
от 42 072.9
"Чупенето" на колоосите както се изрази се състои в нарушаване или буквално разрушаване на пресовата сглобка на главината на оста и колелото.