Мнения: 212
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 7:33 pm
Местоположение: Sofia
Миналата година 41-09 навърши 50 години. Тази година на 13 април се навършват 50 години от доставката на първите ел. локомотиви в България. Някой дали помни - и дали ще бъде почетен по някакъв начин този юбилей ?
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Не пречи на 13-ти април да се съберат малко хора на първи коловоз на ЦГ.
Мнения: 334
Регистриран на: Вто Дек 01, 2009 10:47 am
Местоположение: София

Мнение от turboto »

42 072.9 написа:Не пречи на 13-ти април да се съберат малко хора на първи коловоз на ЦГ.
По-скоро при Депо Подуене при единствения оцелял кош :(
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Kолкото беше почетена на 07.11.2011г. 145 годишнината от откриването на първата жп.линия в България между Русе и Варна толкова и за това ще се сетят , най-много да излезе някоя статия в сп.Ж.П.Траспорт и толкова.А и доколкото знам първите електровози влизат в България на 08.03.1963г. (тр.да проверя в книгите на Деянов)
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Айде 145 години как да е, ами 100 години Габрово - Царева Ливада!?
Мнения: 212
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 7:33 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от KRAKOMOBILA »

disell написа:Kолкото беше почетена на 07.11.2011г. 145 годишнината от откриването на първата жп.линия в България между Русе и Варна толкова и за това ще се сетят , най-много да излезе някоя статия в сп.Ж.П.Траспорт и толкова.А и доколкото знам първите електровози влизат в България на 08.03.1963г. (тр.да проверя в книгите на Деянов)
Първите локомотиви от серия 41 са произведени през 1961 година и пристигат (E41-01-06) в България на 13 април 1962 година.
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

disell написа:.А и доколкото знам първите електровози влизат в България на 08.03.1963г. (тр.да проверя в книгите на Деянов)
На тази дата в депо София пристига дизелов локомотив 04.01, тогава Дх1-01. Същата вечер той обслужва нощният влак за Варна
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Saruman написа:Айде 145 години как да е, ами 100 години Габрово - Царева Ливада!?
Част от вината е и на община Габрово , ето виж как отпразнуваха 100 годишнината на гара Вълчи дол :
http://izbori.bg/galleries/100-godini-j ... l.172.html
Мнения: 212
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 7:33 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от KRAKOMOBILA »

Днес се навършват 50 години от доставката на първите 6 електрически локомотива в България (E41-01-06). Ако живеехме в истинска държава денят щеше да се почете като по-добава... Но не сме.
Мнения: 212
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 7:33 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от KRAKOMOBILA »

Изображение
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

Поздравления за Красен за чудесния възпоменателен плакат. Наистина това е една забележителна годишнина, за която никой не се досети. Електрически локомотиви 41 са първите, произведени в SKODA за напрежение 27kV 50 Hz и българските специалисти изнесоха товара на опитното производство и всичките проблеми, свързани с него. В SKODA би трябвало да има паметник на Георги Стайков (трагично загинал в Румъния при изпитанията на 46.001) и неговите колеги, благодарение на които в SKODA разбраха и отстраниха многобройните проблеми на първите локомотиви 41.
Помня старите 41 предимно като обслужващи товарни влакове по 3 линия. През 1987-1988 г ги наблюдавах начело на обеден влак от Видин до Мездра. Прилагам още две снимки от времето на тяхната експлоатация
http://railwaymodeling.com/gallery/disp ... -26-7.html
http://railwaymodeling.com/gallery/disp ... -26-8.html
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Аз също се включвам към адмирациите за Красен и бих го помолил да направи същия очерк за УНИЩОЖАВАНЕТО на серии 64 и 66 от страна на миндилите, управлявали БДЖ от 1973 г. насам! Ех, затвори, затвори...
64.19
Мнения: 212
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 7:33 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от KRAKOMOBILA »

Интересно ми е с какво 41-09 е била по-специална от останалите - тъй като се вижда, че има метални емблеми на Шкода отпред - както и по-различна ливрея.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

KRAKOMOBILA написа:Интересно ми е с какво 41-09 е била по-специална от останалите - тъй като се вижда, че има метални емблеми на Шкода отпред - както и по-различна ливрея.
Тя е била прототипа на заводската модернизация след игнитронния провал - тип 42Ем мисля, че се водеше, оригинала е 42Е. В последствие след десетки проби и промени, тази модернизация минават всички 41. А 41.09 пък е единствената модернизирана машина, която след деигнитронизацията запазва реостатната си спирачка с мощност 1800 kW.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

41103-3 е имал най - интересен въшен вид.
Публикувай отговор

Обратно към “Електрически локомотиви серии 41 и 41М | Electric locomotives series 41 and 41M”

Информация