Миналата година 41-09 навърши 50 години. Тази година на 13 април се навършват 50 години от доставката на първите ел. локомотиви в България. Някой дали помни - и дали ще бъде почетен по някакъв начин този юбилей ?
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Kолкото беше почетена на 07.11.2011г. 145 годишнината от откриването на първата жп.линия в България между Русе и Варна толкова и за това ще се сетят , най-много да излезе някоя статия в сп.Ж.П.Траспорт и толкова.А и доколкото знам първите електровози влизат в България на 08.03.1963г. (тр.да проверя в книгите на Деянов)

Айде 145 години как да е, ами 100 години Габрово - Царева Ливада!?
Първите локомотиви от серия 41 са произведени през 1961 година и пристигат (E41-01-06) в България на 13 април 1962 година.disell написа:Kолкото беше почетена на 07.11.2011г. 145 годишнината от откриването на първата жп.линия в България между Русе и Варна толкова и за това ще се сетят , най-много да излезе някоя статия в сп.Ж.П.Траспорт и толкова.А и доколкото знам първите електровози влизат в България на 08.03.1963г. (тр.да проверя в книгите на Деянов)
Част от вината е и на община Габрово , ето виж как отпразнуваха 100 годишнината на гара Вълчи дол :Saruman написа:Айде 145 години как да е, ами 100 години Габрово - Царева Ливада!?
http://izbori.bg/galleries/100-godini-j ... l.172.html
Поздравления за Красен за чудесния възпоменателен плакат. Наистина това е една забележителна годишнина, за която никой не се досети. Електрически локомотиви 41 са първите, произведени в SKODA за напрежение 27kV 50 Hz и българските специалисти изнесоха товара на опитното производство и всичките проблеми, свързани с него. В SKODA би трябвало да има паметник на Георги Стайков (трагично загинал в Румъния при изпитанията на 46.001) и неговите колеги, благодарение на които в SKODA разбраха и отстраниха многобройните проблеми на първите локомотиви 41.
Помня старите 41 предимно като обслужващи товарни влакове по 3 линия. През 1987-1988 г ги наблюдавах начело на обеден влак от Видин до Мездра. Прилагам още две снимки от времето на тяхната експлоатация
http://railwaymodeling.com/gallery/disp ... -26-7.html
http://railwaymodeling.com/gallery/disp ... -26-8.html
Помня старите 41 предимно като обслужващи товарни влакове по 3 линия. През 1987-1988 г ги наблюдавах начело на обеден влак от Видин до Мездра. Прилагам още две снимки от времето на тяхната експлоатация
http://railwaymodeling.com/gallery/disp ... -26-7.html
http://railwaymodeling.com/gallery/disp ... -26-8.html

Администратор

Администратор
Тя е била прототипа на заводската модернизация след игнитронния провал - тип 42Ем мисля, че се водеше, оригинала е 42Е. В последствие след десетки проби и промени, тази модернизация минават всички 41. А 41.09 пък е единствената модернизирана машина, която след деигнитронизацията запазва реостатната си спирачка с мощност 1800 kW.KRAKOMOBILA написа:Интересно ми е с какво 41-09 е била по-специална от останалите - тъй като се вижда, че има метални емблеми на Шкода отпред - както и по-различна ливрея.
64.19
Информация
Модератори