У нас познати като серия 14.00.KRAKOMOBILA написа:Серия 50
Пътнически парни локомотиви с колоосна формула 1'E h2 или 1-5-0.
Започнали производство през 1939 година и са произведени 3164 броя за максимална скорост 80 км/ч с тендери 2'2' T 26 и 2'2' T 30
През 1941г докарана една машина за проба, през 1942 купени още 29бр. През 1959 купени на старо от CSD още 20, с което цялата серия става 50 машини. Произведени са в най-различни заводи: Henschel, Schwarzkopf, Krauss-Maffei, Borsig, Schichau, Krupp,Eslinger, AWR-Jung - Германия, WLF - Австрия и Skoda - Чехия.
14.01 през 1952г е изпратен в Германия и преустроен за изгаряне на въглищен прах по система "Wendler". Изпитанията продължават 4 години, но се оказва, че въглищата у нас са крайно неподходящи за прахообразно горене и през 1956г машината е преустроена за смесено мазутно-въглищно горене, както впрочем и всички останали от серията.
Повечето от живота им минава в депо Пловдив, където по стара пловдивска традиция им са свалени димоповдигащите щитове Wagner. Имат много спокоен ход, много лесни за обслужване и ремонт, въобще супер машинки. Имал съм удоволствието да пътувам с тях. Тендерът е най-нова конструкция с талиги с двойно ресорно окачване и вози по-меко от пътнишки вагон. "Чехкините" (14.31-14.50) бяха оборудвани с разни допълнителни и много полезни екстри, които нашенци постепенно съсипаха и махнаха. Работят до средата на 80-те години, макар че бяха в много добро състояние и можеха да работят и досега.
Машина 14.25 като най-запазена и с най-малко кражби е закарана от база Калояновец в депо Стара Загора и започна подготовката за възстановяване и пускане в движение. Взета е "биопсия" (изрязване на парче) от цилиндричния котел за дефектоскопски анализ с цел установяване на якостта на стоманата.
Състоянието на машината е сравнително добро заради съхранението й в халето на базата. Естествено не може без липси, но те не са фатални и могат да се попълнят от други машини:
1. Липсват димоповдигащите щитове Wagner защото машината е работила в депо Пловдив както повечето от 14-та серия, а там отвратителната традиция повелява на всяка постъпила машина, дори и временно, да се свалят димоповдигащите щитове независимо дали са Wagner или Witte. Могат да се вземат щитове от 14.41
2. Липсват двата инжектора.
3. Липсва плугът на машината.
Липсват още част от котелната арматура и други дребни детайли, но те са лесно възстановими. Бандажите на сцепните колооси са последна стружка. Тендерните също, но по преценка може да се вземе целия тендер на 14.05, който е с нови бандажи.
Машината е произведена през 1940г от WLF-Виена.
За съжаление в депо СЗ машината е оставена безпризорна и на 24-часово разположение на циганорите.



Ето мястото, откъдето е взето парче от котела за металографски анализ, който показа отлично състояние на котелната стомана. Лошото е, че мястото на изрязване е в противоречие с изискванията на наредбата и на заварчиците ще им се отели вола докато го закърпят:
