

Гледах този клип http://youtu.be/x8ERra52IH4 и забелязах, че помощника закача само едните спирачни маркучи и въпросамие защо?
Втория въпрос ми е защо машиниста притиска локомотива толкова силно към вагона?
Благодаря ви предварително
Втория въпрос ми е защо машиниста притиска локомотива толкова силно към вагона?
Благодаря ви предварително

Това не е помощник. Прикачването и откачването се извъшва от маневрист, а помощник обикновено няма.
Все едно е кой от двата ръкава ще закачиш, те са паралелни. У нас е задължително за пътнически влак да се закачат и двата, защото е имало случаи на замръзнал конденз в ръкава или затворени кранове от размятащ се изскубнат кабел за влаково отопление. Ръкавите с жълти кранове са за захранване на неспирачните пневматични устройства на вагоните (вакуумни тоалетни, автоматични врати и др.) и са с по-високо налягане (8-10 bar).
Локомотива се притиска, защото иначе при опъване, когато пружините на куките се разтегнат, се получава луфт, който след това води до неприятни удари. При товарни влакове само локомотивът се притиска към първия вагон, но между вагоните се оставя минимално разстояние, защото притиснатите буфери оказват допълнително съпротивление при движение. От друга страна по-голям луфт води до тласъци и ударно опъване на спряговете, което може да доведе до скъсване.
Все едно е кой от двата ръкава ще закачиш, те са паралелни. У нас е задължително за пътнически влак да се закачат и двата, защото е имало случаи на замръзнал конденз в ръкава или затворени кранове от размятащ се изскубнат кабел за влаково отопление. Ръкавите с жълти кранове са за захранване на неспирачните пневматични устройства на вагоните (вакуумни тоалетни, автоматични врати и др.) и са с по-високо налягане (8-10 bar).
Локомотива се притиска, защото иначе при опъване, когато пружините на куките се разтегнат, се получава луфт, който след това води до неприятни удари. При товарни влакове само локомотивът се притиска към първия вагон, но между вагоните се оставя минимално разстояние, защото притиснатите буфери оказват допълнително съпротивление при движение. От друга страна по-голям луфт води до тласъци и ударно опъване на спряговете, което може да доведе до скъсване.


От какви съображения е наложено това задължително правило?disell написа:В България съгласно правилниците е задължително скачването между първия вагон и локомотива да се извършва с куплата на локомотива .

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Информация
Модератори