Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Тази класация би била много дълга, но ще се опитам да дам като примери следните електровози:

1. Съветският ВЛ-85; Това е можеби най - мощният електрически локомотив дори в света. Този двусекционен звяр с мощност от 9360 kW, той води класацията:
Изображение

2. Шведският товарен електровоз IORE на минното предприятие MTAB е по -мощен от ВЛ-85, но е твърде специализиран и за това го слагам на второ място, но иначе мощността му е колосална - 10 800kW.
Изображение

3. Швейцарският четириосен локомотив Re465 е най - мощният при четириосните - 6270 kW. Ето го и него:
Изображение

4. Немският "Таурус", той е също четириосен и мощността му от 6400 kW също се нарежда сред първенците.
Изображение

5. Отново немски - BR 189 с мощност също 6400 kW, четириосен локомотив. Малък звяр.
Изображение
64.19
Мнения: 52
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 7:08 pm
Местоположение: Димитровград
Обратна връзка:
Да, това са наистина мощни локомотиви, но ако трябва да се прави класация по мощност тя трябва да бъде в ред в който локомотивите са подредени по системи на захранване и колоосна формула иначе сравненията не биха били нереални.
Локомотивите ВЛ-85 са 12-осни с обща мошност 9360 кW или 780 кW на една ос. Следващият в тази класация е IORE, който е подобен на ВЛ-85 но с по-голяма мощност - 10800 кW или 900 кW на една ос. На трета позиция е поставен Швеицарският Re465 експлоатиран от BLS. Той е първият произведен в света най-мощен четириосен електрически локомотив. Максималната му мощност от 7000 kW разделена на четирите му оси показва 1750 kW на една ос - сами виждате колко голяма е разликата в тяговите му двигатели.

Изображение

Следващият локомотив е този производство на Siemens от фамилията Dispolok серия ES 64 U 2 който е двусистемен - за 15 kV 16 2/3 Hz и за 25 kV 50 Hz, като мощноста му съответно е 6400 kW и 7000 kW.

Изображение

Ако този локомотив бъде включен в система много единици с още два като него или общо 12 колооси ще получим обща мощност от 19200 kW при 15 kV и 21000 kW при 25 kV напрежение в контактната мрежа. Може би в това съчетание се получава изключително голяма теглителна сила.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Да, прав си, благодаря за уточнението.
не бях преценил, че в класацията трябва да се отчита мощността на ос, а не общата мощност на даден локомотив.

Посипвам си главата с пепел :oops:
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

В класацията липсва важен параметър.
От голямо значение са трайната и часовата скорост, при които може да се реализират трайната и часовата мощност. Общо взето при повечето локомотиви мощността на ос при ниски скорости е приблизително еднаква и се ограничава от сцеплението. Максималната мощност на електрическия локомотив (обикновено 5 - 10 минутна) се реализира при определена скорост, над която мощността започва да намалява. Тъй като тяговия ток (функция от който е теглителната сила) се ограничава от сцеплението единствения начин да се повиши мощността е да се увеличи максималното напрежение върху двигателите. Това е възможно само при по-висока скорост. Така големите мощности на ос са постижими само при локомотиви със значителна максимална скорост.
Локомотиви с голяма теглителна сила за тежки влакове могат да се направят само с много оси или с увеличаване на сцепната маса.

Така например при локомотивите серия 45 на БДЖ максималната 5-минутна мощност (към 4000kW) се реализира при около 55км/ч и тягов ток 1500А. При всякакви по-високи скорости двигателите се разтоварват и мощността на локомотива (както и теглителната сила) намалява. При максималната конструктивна скорост на локомотива (110км/ч за серия 45) максималната мощност, която може да се реализира е 1985kW.
Така ускорението на влак с локомотив серия 45 може да се поддържа равномерно с максималната стойност (в зависимост от масата на влака) до 55км/ч след което започва да намалява докато стане нула при достигане на равновесна скорост. Предимството което дава голямата мощност на локомотив за 230км/ч е запазване на равномерното ускорение до значително по-голяма скорост, но при по-ниските скорости мощността и теглителната сила не се различават съществено от по-нискоскоростни локомотиви.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Едно допълнение.
Възоснова на гореспоменатото стигам до извода, че локомотив при който голямата мощност се ползва най-ефективно е този, при който часовата и трайната скорост са най-големи по отношение на максималната скорост. Т. е. локомотив за 160км/ч с часова скорост примерно 60км/ч няма да постига задоволително ускорение с влакове по-големи от 3-4 вагона, а с големи бързи влакове изобщо няма да може да доближи максималната си скорост. Това явление се наблюдава при нашите локомотиви серия 45 с влакове по-тежки от 700-800т. С такъв влак на равен участък локомотива няма да успее да достигне повече от 100км/ч, като тази максимална равновесна скорост намалява с увеличаване на масата на влака.
Оптимален вариант е часовата скорост на един локомотив да е над 45-50% от максималната.
Мнения: 255
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 2:23 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от vesko7 »

Абсолютно съм съгласен с това, което казва bdz46, това е и идеята на съвременното локомотивостроене, но все пак в тази класация е редно да споменем и прототипа ВЛ86Ф построен в една единствена бройка през 1985г. Производство на Новочеркаския електрозостроителен завод съвместно с финладската компания Кюми-Стрёмберг. Локомотова е изпълнение с трифазни асинхронни двигатели на горепосочената финладска компания, тиристорно регулиране на напрежението и честотата аналогично на локомотивитите на DB 120 000, рекуперативно спиране, система много единици. В технологично отношение не е отстъпвал по нищо на западните локомотиви за него време.
Ето и основните му параметри:
Осова формула - 2(В'о-В'о-В'о)
Работно напрежение - ~25kV/50Hz
Род служба - Товарен
Сцепна маса 2х150 000 kg.
Максимална скорост - 110 km/h
Трайна скорост - 50 km/h
Часова мощност - 11400 kW/h ! (12x950 kW/h)
Трайна мощност - 10800 kW/h ! (12x900 kW/h)
Часова теглителна сила - 804 kN !!!
Трайна теглителна сила - 765 kN !!!
Теглителна сила при Vmax - 343 kN

Ето и малко снимки:
http://parovoz.com/gallery/RU77/vl86.jpg
http://valerijshitov.narod.ru/photo369.jpg
http://www.railinform.net/data/media/56 ... 7_12_3.jpg
http://parovoz.com/gallery/RU77/20081014_163656.jpg
Мнения: 255
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 2:23 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от vesko7 »

Искам само да направя едно малко уточнение за bdz46:
При около 1500А локомотивите серия 45 000 са в 10 минутен режим и тогава скороста е около 45 км/h защото трайна им скорост при 1087А е 53,3 км/h a часовата им скорост при 1125А е 52,0 км/h. Друг е въпроса дали по сцепление може да се поддържа този режим.
Мнения: 15
Регистриран на: Вто Юни 29, 2010 10:24 am
Местоположение: София

Мнение от cronos »

Пропускате ето този

Изображение

Трайна мощност 7440 kW (или 1240 kW на ос), часова мощност 10400 kW.
Сравнително доскоро това беше и най-бързия локомотив.
Мнения: 81
Регистриран на: Пон Юни 30, 2008 8:27 pm
Местоположение: НЕСЕБЪР

Мнение от марковІ »

Не забравяйте руската техника и сега ще ви представя най-мощния газотурбинен локомотив в света:http://youtu.be/gXH_pbv08E0
Мнения: 81
Регистриран на: Пон Юни 30, 2008 8:27 pm
Местоположение: НЕСЕБЪР

Мнение от марковІ »

И един електровоз ,който е разработен съвместно със "СИМЕНС" :http://youtu.be/XMNE4CeCmUU
Мнения: 255
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 2:23 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от vesko7 »

Колега @cronos Точно в ДесЕтката - Това е детронираният Крал на на DB - локомотивът на Siemens & Krauss Maffei - E03 в последствие 103. Постепенното му детрониране започва с постепенното навлизането на първате небезпроблемна генерация ICE (BR 401) с първият локомотивен бордови комютър "DAVID" :) - която е базирана на BR 120 (бащата на Евроспринтер) и баткото на ЕА 3000 (86 000).

Сега няколко думи по същество:
Локомтивите са произведени на две партиди:
През 1965 е пусната нулева серия от четери локомотива със следните параметри:
Номинално напрежение 15kV/16 2/3Hz
Колоосна формула Co'-Co'
Максимална скорост - 200 км/ч
Дължина между буферите 19 500 (20 200) мм
Степна маса 112 (117) т
Мощност на електродинамичната(реостатна) спирачка кратковременно - 9800 kW (15 мин)
Мощност на електродинамичната(реостатна) спирачка трайно - 4800 kW
Използват се тягови двигатели - променливотокови! - колекторни! с последователно възбуждане! (липсват токоизправители) с опорно-раменно окачване.

Часова мощност - 5940 kW
Трайна мощност - 6440 kW
10мин. мощност - 9050 kW

След отстраняване на нялой конструктивни недостатъци и оказваща недостатъчна мощност за возене на тежки бързи влаковес 200 км/ч, увеличаване базата на на коша и поставянето на ново тягово оборудване от 1970 до 1974 са произведени 145 локомотива със следните мощности:

Часова мощност - 7080 kW
Трайна мощност - 7780 kW
10мин. мощност - 10400 kW


Въпрос с НЕ повишена трудност - Да намирате прилика с някой локомотив макар и с по-скромни възможности от него време и за Голямо Съжаление останал една единствена бройка ?!
Колегата @Diesell да си трае :)
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2

Изображение
Мнения: 589
Регистриран на: Вто Ное 17, 2009 3:51 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от plastikat »

За ламинатка ли имаш в предвид ?
Най-обичам боба ,леба и да ................ се возя във влак :)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

42081-0. :D
Мнения: 255
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 2:23 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от vesko7 »

Колега @марковІ - Электорвоз 2ЭС10У на "Уральские локомотивы" е доста скромен като парамерти изключайки IGBT изправителите, асинхронните двигатели, хубавата кабина(много важна разбирасе за локомотивната бригада) и бордовия комютър (доста ефектно представен на клипа).
Флагмана на РЖД, който трябва да се появи в "Достатъчно количество" за Олимпийските игри в Сочи през 2014г. е ЭП20 на "Новочеркасский электровозостроительный завод" съвместна разработка с "ALSTOM" - писано е: viewtopic.php?t=2035&postdays=0&postorder=asc&start=0 :)
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2

Изображение
Мнения: 255
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 2:23 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от vesko7 »

Отличниците веднага се включиха - кой точно е това ?!
Напоследък Ви намеквам за Чехия. Следващият брой на Вестника на ФОРУМА пак ще говори за Чехия.

Очаквам поне две изречения за Локомотива от горния линк Моля Ви се. :)
Даже си има страница във Фейса а аз даже не мога да се регистрирам там :)
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2

Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “Чуждите железници | Foreign railway administrations”

Информация