
Стана ми интересно дали някой друг си пази билетите от изминало пътуване. Аз лично през тази година съм си запазил всичките и мисля по-късно да си направя статистика колко пъти съм пътувал през 2011, колко кm съм изминал върху жп линия и колко съм платил. Пазя си и билети от минали години до далечните за мен 2002,2003. Събирам си тазгодишните в едно портмоне и на когото покажа големия стек с билети ме гледат така 


Аз имам едно тлъсто тесте, но на Сашо кошницата в нея има какви ли не билети. Пазя и международни билети, билети от Румъния и Англия.
До преди да получа карта, бях запазил всички билети, включително чужди такива, намерени тук-там и ги бях описал в една тетрадка в хронологичен ред.
Тетрадката отдавна я няма, но билетите са налице. Над 200 бр бланки общо.
Купуваните места, добавки и т. н. след това обаче не съм пазил.
Само един имах намерение да запазя - място от Виена до Нюрнберг за ICE26, ама изчезна безследно в суматохата.
Тетрадката отдавна я няма, но билетите са налице. Над 200 бр бланки общо.
Купуваните места, добавки и т. н. след това обаче не съм пазил.
Само един имах намерение да запазя - място от Виена до Нюрнберг за ICE26, ама изчезна безследно в суматохата.
В моята кошница са всички билети (изключая някои София-Костинброд) от есента 2009 г насам. Не съм ги броил, но сигурно са над 500 бройки. 

Един вагон, ама пълен! (4627)

Уникален билет ще е да видя: Кондофрей - Палилула. 


Искрено съжалявам, че не пазя картонените билети, с които пътувахме преди 20 и повече години. Билетите бяха червени за втора класа и зелени за първа. С един билет можеше да се пътува до няколко места с приблизително еднакви километри - ясно помня комбинацията "Пловдив-Михайловград (сега Монтана)-Габровница". На билета имаше само датата на пътуването, т.е можеше да се пътува с влак по избор в рамките на деня.
За последно съм пътувал с такъв билет от Челопеч до София през 1995 г. Тогава Челопеч беше все още гара и се издаваха билети от стария тип.
За последно съм пътувал с такъв билет от Челопеч до София през 1995 г. Тогава Челопеч беше все още гара и се издаваха билети от стария тип.
Явно по теснолинейката използването на картонените билети е продължило доста по-дълго. Сега се сещам, че през 2002 или 2003 пътувах от Якоруда до Септември и София също с картонен билет.bdz46 написа:Аз пътувал от Добринище до Банско с картонен билет през 2002 г.
Пак от тогава имам и бланков билет от Оряхово до София. Пазя и един София - Искър за ТСВ за Кремиковци.
Изключително интересна ми се струваше машината за издаване на такива билети. Беше огромна, със заредени билети в нея и с движещ напред-назад механизъм за маркиране на билетите. Дано някъде да се е запазила такава.


Администратор
"Машината" всъщност е датен компостьор - бие щампа с дадата на издаване на билета. Онова с заредените в него билети се казва билетно казие и по конструкция представлява метален заключващ се шкаф с клетки за билети, разделени по класове и дестинации. Такива има още запазени по някои гари от 3-та линия. Компостьорът е отделен и се закрепва неподвижно на плота до гишето, а казието - на стената в близост до компостьора.Petko Ivanov написа:...Изключително интересна ми се струваше машината за издаване на такива билети. Беше огромна, със заредени билети в нея и с движещ напред-назад механизъм за маркиране на билетите. Дано някъде да се е запазила такава.
64.19
Информация
Модератори