Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
137 души напускат БДЖ доброволно
На служителите, които са приели да се разделят с постовете си, ще бъдат изплатени шест брутни заплати
Общо 137 служители са приели до 10 ноември предложението на ръководството на БДЖ да бъдат освободени от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда (КТ).
Трудовите възнаграждения в размер на шест брутни заплати на приелите предложението служители ще бъдат изплатени веднага след тяхното освобождаване от длъжност.
Това съобщиха за БТА от пресслужбата на БДЖ.
Освобождаването от длъжност по чл. 331 от КТ е една от допълнителните мерки, които ръководството на "Холдинг БДЖ" ЕАД предприе за ускоряване на реформите в дружеството.
Ефектът от прилагането на тази мярка ще бъде в размер на около 23-24 млн. лв. годишно.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
Европейската комисия разследва БДЖ
3|777609.11.2011
На 4 ноември ръководството на БДЖ обяви, че ще съкрати 2000 служители, ще вдигне цените на билетите и ще спре 150 влака.
В отговор синдикатите на железниците обявиха ефективна стачка, която ще започне на 24 ноември.
Преди два дни пък стана ясно, че Европейската комисия е започнала разследване на плана за помощ за преструктуриране на БДЖ.
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4292551
На служителите, които са приели да се разделят с постовете си, ще бъдат изплатени шест брутни заплати
Общо 137 служители са приели до 10 ноември предложението на ръководството на БДЖ да бъдат освободени от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда (КТ).
Трудовите възнаграждения в размер на шест брутни заплати на приелите предложението служители ще бъдат изплатени веднага след тяхното освобождаване от длъжност.
Това съобщиха за БТА от пресслужбата на БДЖ.
Освобождаването от длъжност по чл. 331 от КТ е една от допълнителните мерки, които ръководството на "Холдинг БДЖ" ЕАД предприе за ускоряване на реформите в дружеството.
Ефектът от прилагането на тази мярка ще бъде в размер на около 23-24 млн. лв. годишно.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
Европейската комисия разследва БДЖ
3|777609.11.2011
На 4 ноември ръководството на БДЖ обяви, че ще съкрати 2000 служители, ще вдигне цените на билетите и ще спре 150 влака.
В отговор синдикатите на железниците обявиха ефективна стачка, която ще започне на 24 ноември.
Преди два дни пък стана ясно, че Европейската комисия е започнала разследване на плана за помощ за преструктуриране на БДЖ.
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4292551
Претъпкан влак на БДЖ от Пловдив за Свиленград на 11.11.2011, в 14:10 часа
http://www.btv.bg/id/12/usernews/773330 ... chasa.html
http://www.btv.bg/id/12/usernews/773330 ... chasa.html
На десетки пътници с билети бе отказано да се качат на влак
Близо 40 пътници с билети останаха на гара Велико Търново. Причината – местата във влака Русе-Стара Загора се оказали недостатъчни.
В най-натоварения ден - петък, влакът, свързващ Северна с Южна България пристига на гарата само с два вагона.
„Няма места, не можете да се качите, имаме арестанти във влака... Доколкото после разбрах, това не е някакъв голям проблем, тъй като са заети две купета”, разказа Велислав Казаков.
„Има много хора, които чакат за тоя влак всеки път, обаче винаги пращат по два вагона и много трудно се качват и тоя път просто останаха хората”, Димитър Цанев
На неуспелите да се качат пътници за близо вагон, касиерката презаверяваше билетите за следващия влак по същото направление, но без логично обяснение за случващото се.
На касата признаха, че проблемът не е от днес. Обясниха, че информацията колко са пътниците, хванали влака от предходните гари, не достига до тях.
„Ние продаваме билети само, нашите билети са без ограничение – това, че има малко вагони, не е наша грижа”, оправда се Донка Иванова, касиер.
Служители на БДЖ разкриха, че с по-малкото вагони се гонят икономии. На „Железопътна инфраструктура" се плащало според броя на вагоните, които се движат по жп линията.
Подобна история имаше и в Пловдив.
Зрител на bTV изпрати кадри, заснети в ранния следобед на гарата в града.
Той пише, че влакът бил претъпкан, но от железниците не искали да закачат още една мотриса, защото било скъпо за тях.
Началник-влакът звънял на всички свои шефове, но без успех.
В крайна сметка пътниците се качили "един върху друг" и влакът потеглил, пише зрителят в рубриката “Аз, репортерът” на сайта на bTV.
http://www.btv.bg/news/bulgaria/story/7 ... _vlak.html
Близо 40 пътници с билети останаха на гара Велико Търново. Причината – местата във влака Русе-Стара Загора се оказали недостатъчни.
В най-натоварения ден - петък, влакът, свързващ Северна с Южна България пристига на гарата само с два вагона.
„Няма места, не можете да се качите, имаме арестанти във влака... Доколкото после разбрах, това не е някакъв голям проблем, тъй като са заети две купета”, разказа Велислав Казаков.
„Има много хора, които чакат за тоя влак всеки път, обаче винаги пращат по два вагона и много трудно се качват и тоя път просто останаха хората”, Димитър Цанев
На неуспелите да се качат пътници за близо вагон, касиерката презаверяваше билетите за следващия влак по същото направление, но без логично обяснение за случващото се.
На касата признаха, че проблемът не е от днес. Обясниха, че информацията колко са пътниците, хванали влака от предходните гари, не достига до тях.
„Ние продаваме билети само, нашите билети са без ограничение – това, че има малко вагони, не е наша грижа”, оправда се Донка Иванова, касиер.
Служители на БДЖ разкриха, че с по-малкото вагони се гонят икономии. На „Железопътна инфраструктура" се плащало според броя на вагоните, които се движат по жп линията.
Подобна история имаше и в Пловдив.
Зрител на bTV изпрати кадри, заснети в ранния следобед на гарата в града.
Той пише, че влакът бил претъпкан, но от железниците не искали да закачат още една мотриса, защото било скъпо за тях.
Началник-влакът звънял на всички свои шефове, но без успех.
В крайна сметка пътниците се качили "един върху друг" и влакът потеглил, пише зрителят в рубриката “Аз, репортерът” на сайта на bTV.
http://www.btv.bg/news/bulgaria/story/7 ... _vlak.html

Модератор
Толкова сложно да се сетят "херцовете" да пускат електричките на горските влакове, а двата прочути вагона на чифтовете 20135/20150/20152/20153/20154. Ще кажеш страшно много мисловна енергия се изисква да направят едно просто преобразование. На всичкото отгоре и резервните вагони на "Янтрата" бездействат по цял ден в депото.

Това и аз съм си го мислел, така поне влаковете по 2-ра ще са за над 80. А и ще има достатъчно място във влаковете по 4-та. Но как точно да се направи обвръзката, като са обвързани 4-та с 9-та.
Много просто! 40103 и 40104 в у-ка Русе - Горна да бъдат с композиции, а в Балкана ще ги поема електричката. 20153/20154/20138 и 20135/20152 пък с електровоз и два вагона, които ще бъдат напълно достатъчни. Предимствата на промяната са повече от големи:
- Осигуряват се двойно повече седящи места в най-пълните влакове 40103 и 40104, най-вече 40103 !
- По-оптимално използване на подвижния състав, съобразявайки с допустимата му максимална скорости на движение и техническото състояние на железния (максимални допустими скорости на движение по КР). Електричката, която и без това е ограничена до 80 км/ч спокойно ще вие и лангърка с 65 км/ч в Балкана, а пък по 2-ра линия ще се вдигнат скоростите на пътническите влакове, което ще доведе до намаляване на времепътуванията. А сега какво правим ? Пускаме машини за 130 км/ч и вагони за 140 км/ч по линия за 65 км/ч и в същото време търкаляме електричките с 80 км/ч по линия за 100-130 км/ч? Не е ли безумие?

- Осигуряват се двойно повече седящи места в най-пълните влакове 40103 и 40104, най-вече 40103 !
- По-оптимално използване на подвижния състав, съобразявайки с допустимата му максимална скорости на движение и техническото състояние на железния (максимални допустими скорости на движение по КР). Електричката, която и без това е ограничена до 80 км/ч спокойно ще вие и лангърка с 65 км/ч в Балкана, а пък по 2-ра линия ще се вдигнат скоростите на пътническите влакове, което ще доведе до намаляване на времепътуванията. А сега какво правим ? Пускаме машини за 130 км/ч и вагони за 140 км/ч по линия за 65 км/ч и в същото време търкаляме електричките с 80 км/ч по линия за 100-130 км/ч? Не е ли безумие?



Един вагон, ама пълен! (4627)

Нали идеята е и да няма прекачвания на ГО, може да се натъкми, но няма да е много лесно.

Модератор
Има доста неща за оптимизиране. Висящата цял ден в Плевен електричка (20131/20139 от 6:35 до 17:10), по този начин се губи през натоварената част на деня един оптимален състав. При 40131/40114 може да се опита варианта да се прикачва единия вагон в Плачковци към преминаващия 40104 като временно решение поне до Горна Оряховица.