Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Искам да провокирам една дискусия относно 5-та линия в рамките на новия ГДВ , а именно:
- 1) нужно и необходимо ли е бързите влакове в посока Дупница , Благоевград и Кулата / Петрич да спират на гарите Долни Раковец , Гълъбник , Бобошево , Мурсалево , Кочериново и Струмяни?
- 2) нужно и необходимо ли е същите влакове да спират на Владая , Драгичево и Батановци?
- 3) същият въпрос за бързите влакове в посока Кюстендил относно гарите от - 2) .
- 4) същият въпрос за бързите влакове в посока Кюстендил относно Ал. Димитров , Калища и Шишковци.

Тук да наблегна на един нюанс - нека да игнорираме случая ако даден БВ изчаква разминаване с друг - ще си спира задължително , ако е изчакващ.При по - голяма гъвкавост от страна на графистите , би могло съответният ПВ да изчаква бързия , но ако са два бързи , все някой трябва да стои.Мисълта ми е , ако има възможност влакът да бъде пуснат транзит през съответната станция (гара , РП , спирка) , а населеността , генерирана там е ниска , защо да има престой.

Чакам вашите мнения.Те са ми необходими във връзка с примерен график за 5-та и 6-та линии , който разработвам от месец и половина.
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

Весо, според мен бързият влак трябва наистина да е бърз. В моето детство бързите влакове по 5 линия спираха на следните гари след София - Захарна фабрика, Горна баня, Владая (само ако има разминаване), Перник, Радомир, Дупница (тогава Станке Димитров),Благоевград, Сандански, Генерал Тодоров за разкачане вагоните за Петрич и накрая Кулата. Това е. За малките гари и спирки си има пътнически влакове. Ако искаме хората да предпочетат влака пред автобуса за големите градове трябва да се осигури бързо, качествено и удобно пътуване. Иначе битката е загубена.
Мнения: 46
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 10:59 am
Местоположение: София

Мнение от kikiface »

За 6та линия съм съгласен с идеята, не стига че участъка Земен- РП Копиловци- Кюстендил е 40 км/ч. Но Калища трябва да си остане. От времето на парните се спира на това място. За 5та линия както и 6та относно Драгичево и Батановци по-добре влаковете да не спират. За Владая няма как да стане заради специфичното положение на гарата. Да не забравяме че преходна и профилна. Все пак така или иначе на Владая е задължително спирачни проби най-вече за влаковете от 5та линия. Но имам и една идея да се увеличи с малко престоя на гара Раждавица, ако няма да спира на Шишковци.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Нищо задължително няма в спирането на "специфичната" Владая.
На пътническите влакове се прави проба само ако спират по друга причина. На ЕМВ 30/31 и ДМВ, проби не се правят.
Мнения: 46
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 10:59 am
Местоположение: София

Мнение от kikiface »

Знам за това така за влаковете от 6та Владая може да се пише транзит само ако няма разминавания.
Мнения: 113
Регистриран на: Нед Авг 15, 2010 10:25 pm
Местоположение: Vratza

Мнение от semafor4o »

Понеже пет години пътувах често по дестинацията София - Благоевград и съм пробвал почти всички възможни влакове ето и моето мнение.
Между София и Перник:
1.Няма да е никак лошо ако се спира само на Горна баня и при нужда от разминаване на Владая.Да,понякога има доста хора,които се качват на някои влакове от Захарна фабрика,но какво им пречи да отидат до Централна гара?Да не би да няма обществен транспорт дотам?Автобусите за Благоевград също не минават през този район така,че дори и да се откажат от влака те пак ще трябва да ползват градски транспорт,за да стигнат до ЦАг,а ЦГ е по-близо и билетът за влак е значително по-евтин :wink:
2.Няма никакъв смисъл от спирането на Владая и Драгичево - влакчетата между София и Перник са на достатъчно равномерни интервали и никога не съм виждал смисъл от спирането там освен ако не се разминаваме с друг влак.
3.Същото важи и за Перник-Разпределителна!!!
Между Перник и Дупница:
1.Спиране на Батановци - ЗА! След Перник мисля,че влаковете добре си спират на Батановци.Все пак това е малък град пък да отидеш от там до Перник или Радомир,за да хванеш даден влак е неудобно и не е като да хванеш градския транспорт и да идеш от Захарна фабрика до ЦГ.Освен това тук трябва да се отчете,че (поне доколкото аз знам) жп транспортът е единствената алтернатива (с изключение на личните автомобили разбира се) за достигане от Перник,Батановци и Радомир до Благоевград и Сандански.Имах колежка от Перник с която сме говорили преди време на тази тема и от нея знам за това положение.
2.Никакъв смисъл от спиране на Долни Раковец,Гълъбник,Делян и Дяково освен ако няма разминаване.
Между Дупница и Благоевград:
1.След Дупница също мисля,че няма смисъл от спиране на Бобошево и Кочериново.Гарите са далече от градовете,няма много хора които да се качват или да слизат (говоря за бързите влакове) и дори и да има спиране и/или разминаване по-добре да е на Бобошево тъй-като то все пак отстой на по-голямо разстояние от Благоевград от колкото Кочериново.
След Благоевград си признавам,че не мога да коментирам тъй-като не съм вещ поради факта,че не съм пътувал за Кулата или Петрич. Искам също така да подчертая,че моята гледна точка за спиранията е съобразена с моите наблюдения и възможностите за по-бързо и приятно придвижване на основната група пътуващи с тези БВ по маршрута София - Благоевград - София,а именно студентите.По мое наблюдение те обикновено представляват между 60 и 80 % от пътуващите във всички влакове по 5-та линия и доста пъти се е случвало с някой да обсъждаме повдигнатата тема като според мен ако се намалят спиранията и се намали времепътуването с 30 минути (за мен е напълно постижимо) пътникопотока в тези влакове ще се увеличи с поне 20 % - 30 %, че и повече поради ниската цена на билета спрямо цената при автобусите и една разлика във времепътуването автобус/влак не по-голяма от половин час е търпима 8)
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Сеп 29, 2010 7:49 pm
Местоположение: Русе/Плевен

Мнение от gugu_134 »

По 4-та линия БВ определено не трябва да спират на Иваново или Моруница/Петко Каравелово. Според мен поне 4611 трябва от Русе директно в Бяла да спира и после Полски Тръмбеш и ГО. А по 9-та около 60% от гарите са села без пътници. Даже на Ветово и Сеново няма никой. :roll: :?:
Модератор
Мнения: 390
Регистриран на: Нед Ное 25, 2007 1:35 pm
Местоположение: Shoumen
Модератор

Мнение от todor plamenov »

Включвам се в дискусията с отношението, което винаги съм имал към пътническия трафик по пета,шеста и седма линия. За никого не е тайна, че графистите от години залагат на изпитаната практика да спират бързите влакове по малките населени места с оглед икономии на ПВ и КПВ. Принципът е прост и ефективен - защо да пускаме вечерен влак Дупница - Кулата след 18:00 ч, след като можем да поемем пътникопотока с бързия влак. Необходима е радикална промяна в изготвянето на ГДВ за тези линии, но тази промяна е свързана с наличието на свободен и резервен подвижен състав, какъвто май не се очертава да има скоро. От години не мога да разбера и защо 50131 стои цял ден в Кулата вместо да направи един тигел до Дупница обратно сутринта и да запълни кошмарната дупка между 5622 и 5624.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Графистите нищо такова не залагат, защото те се занимават със съвсем други неща.
Модератор
Мнения: 390
Регистриран на: Нед Ное 25, 2007 1:35 pm
Местоположение: Shoumen
Модератор

Мнение от todor plamenov »

Не знам с какво се занимават,но преките резултати от работата им са равни на нула.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Как оценяваш свършеното от някой, без да знаеш каква му е работата?
Влаковете се орязват много преди до стигнат да графистите. Те даже са в друго предприятие.
Хулиш грешни хора.
Модератор
Мнения: 390
Регистриран на: Нед Ное 25, 2007 1:35 pm
Местоположение: Shoumen
Модератор

Мнение от todor plamenov »

Тошко, приемам че не познавам целия технологичен процес на оформяне на продукта наречен ГДВ. Няма да коментирам очевидните и ясни факти : липса на ТПС, което е станало дежурно оправдание. Да оставим и състоянието на инфраструктурата, което е на нездоволително равнище и не позволява високи скорости. Да се съсредоточим само и единствено върху изготвянето на разписание на един най-обикновен пътнически влак. Ще ти дам един прост и банален пример. ПВ 40162 Подкова - Димитровград. Въпросният влак заминава в 6:20 и пристига в крайната си гара в 9:35. Имах възможността да пътувам с него един единствен път, който ще ми бъде и последен. Местната общинска администрация в Момчилград и Кърджали са сезирали няколко пъти представители на "БДЖ-ПЪтнически Превози",че влака заминава прекалено късно и пристига по никое време в Димитровград, когато няма никаква създадена удобна връзка, нито за Пловдив, нито за Стара Загора, респективно останалата част на страната. Значи според елементарния пазарен принцип пътници има налице, при това очевидно имащи желание и готовност да пътуват за далечни направления, от отсрещната страна, обаче не срещат разбиране. Може би е добре да напомня,че рано сутрин по това направление имаше БВ 1640 Момчилград - Пловдив, а по едно време имаше и директни вагони за София. Хората искат едно просто нещо- 40162 да пристига за връзка с 40250, за да могат да стигат до Михайлово, а оттам с 80113 до Стара Загора и после да хващат "Слънчев Бряг". Кажи ми какво толкова сложно има да бутнат един влак по-рано, от което на всичкото отгоре ще спечелят.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Дискусията малко измести центъра на тежестта си , затова да обобщя резултатите.Благодаря на всички , които се включиха! Взеха се становища главно по 5-та линия , за кюстендилските влакове все още инфото , което видях е твърде оскъдно , искаше ми се да се разсъждава и за тях.
В разписанието , което изготвям , съм предвидил спиране на бързите влакове по 5-та линия на следните гари: Захарна фабрика (поставям я все още под въпрос , тъй като мнението на semafor4o ме разколеба) , Горна баня , Метал (никой не се произнесе за тази спирка , но това е разбираемо , тъй като не съм я споменал) , Перник , (ще трябва да вмъквам и Батановци , тъй като в първоначалния вариант не бях предвидил спиране там) Радомир , Дупница , Бобошево (за Мурсалево никой не взе отношение) , Благоевград , Симитли , Кресна , Сандански , Ген. Тодоров и Кулата / Петрич.

Относно кюстендиските влакове: Захарна фабрика (пак под въпрос , главно поради тактовия график на "трамваите" за Перник) , Горна баня , Метал (отново под въпрос) , Перник , Батановци , Радомир , Ал.Димитров / Калища (достатъчно е на една от двете) , Земен , Раждавица , Копиловци (за нея също още се чудя) , Кюстендил.

Смятам , че пътниците имат нужда от действително бързи влакове , а не както е сега - на хария са БВ , но спиращи на всяка керемидка , са съпоставими на места с ПВ , което отблъсква хората.И ако погледнем назад във времето , ще попаднем на две интересни разписания , които споделям във форума , понеже ми направиха впечатление:
ЕВ 206 (Плевен - 6:10 , София- 9:02) София - 9:20 , Перник - 9:53-9:55 , Радомир - 10:11-10:12, Дупница - 10:50-10:52 , Благоевград - 11:20.
ЕВ 205 Благоевград - 13:50 , Дупница - 14:18-14:20 , Радомир - 15:00-15:01 , Перник - 15:15-15:17 , София - 15:52 (София - 16:16 , Плевен - 19:02)

БВ 621 София - 7:40 , Захарна фабрика - 7:45 , Горна баня - 7:53 , Перник - 8:20-8:36 , Радомир - 8:52-8:54 , Земен - 9:22 , Раждавица - 9:42 , Кюстендил - 9:59.
БВ 622 Кюстендил - 11:30 , Раждавица - 11:44 , Земен - 12:01 , Радомир - 12:28-12:30 , Перник - 12:45-12:57 , Горна баня - 13:19 , Захарна фабрика - 13:26 , София - 13:31.

Посочил съм станциите , на които са спирали.Кюстендилският е имал такъв престой на Перник поради смяната на тягата.Примери , будещи възхищение......
Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm

Мнение от БДЖ »

Не знам за коя година става въпрос, но два часа за София - Благоевград е повече от добро време за ЕВ 206 ! Което съответно говори за това, че пътуването между Благоевград и София може да бъде сведено само до 2 часа.

Към спирките на един потенциален БВ София - Кулата ще направя лека редакция на списъка на Veso. Според мен би трябвало той да изглежда така:

София, Захарна Фабрика, Горна Баня, Перник (само и единствено на Перник, БЕЗ Метал, разпределителна и пр.), Радомир, Дупница, Кочериново (тъй като е с ранг "община" с население на общината приблизително ~6000 души. Не е изключена и възможността "Мурсалево" вместо Кочериново, тъй като и там има по-голям брой на населението), Благоевград, Симитли, Кресна, Струмяни, Сандански, ген. Тодоров - Кулата / Петрич.

ЕВ 206 не е лош, както казах, но аз бих предложил по-удачно предложение - МБВ 460 когато пътуваше от Солун за Букурещ създаваше удобна връзка около 05:10 на Благоевград за Русе (по спомен май пристигаше 15:35), а на ГО беше в 11:05 (доколкото помня), така че да прави удобна връзка с 40213 за балкана. Аналогично може да се пусне отново влак, но с маршрут Кулата - Горна Оряховица или Петрич - Горна Оряховица, която да свързва Югозападна България със Северна България рано сутрин.

Също така няма да е лошо да се направи корекция на ПВ в участъка Дупница - Кулата, като се обособят такива влакове, които да са в полза както на учащите в региона, така и на работещите. Например ПВ, който да пристига в Благоевград около 07:10/13:10 от Кулата, и ПВ, който да заминава от Благоевград за Кулата в 13:35/19:35. Друга възможност е корекция в часовете на тръгване на 5623 (15:45 или 15:50 от София) и 5622 (05:25 от Кулата), така че да бъде обхванат по-голям пътникопоток.

@@ПП - Как така традиция всичко да спира на Метал-сп. ? При положение, че са налице толкова много влакове в участъка Перник - София е престъпление всеки бърз влак да спира на тази спирка. По същата логика ако ще спира на Метал-сп., логично е и всеки бърз влак да спира на Благоевград-сп., за да може жителите на града да го ползват като тромвай, нали така?
Мнения: 46
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 10:59 am
Местоположение: София

Мнение от kikiface »

За разписанието, което се предлага съм съгласен почти се връщаме на парните времена и лютите дизели. За относно Перник разпределителна съм съгласен да не спира, но за сп. Метал НЯМА как да стане защото има традиция всичко живо да спира ТАМ! Същото се отнася и за 7ма линия гарите Медковец и Мърчево. За тях знаем че са правителствени. Извинете ме, че сега давам становище за Перник Разпределителна и Метал. Не се сетих за тях.
Публикувай отговор

Обратно към “График за движение на влаковете | Trains schedule”

Информация