
Е нали с 0 бяха УБВите влакове, сега с 0 няма.

Добре тогава защо им смениха номерата от 2601/02 на 2610/11 например?

Администратор

Чл. 14. (1) При номериране на високоскоростни Интер-сити влакове първата цифра показва категорията на влака и се определя по следния начин:
1. "5" и "6" - за ежедневно и целогодишно движещите се влакове;
2. "7" - за движещи се в определени дни на седмицата влакове;
3. "8" - за движещи се в определени сезони влакове.
(2) Втората цифра в номера на високоскоростните Интер-сити влакове показва номера на главната железопътна линия, а третата цифра - поредния номер и посоката на движение.
(3) За непредвидени в графика за движение влакове се използват номерата от 910 до 999.
Чл. 15. (1) При номериране на експресни пътнически влакове, движещи се по главна железопътна линия, първата цифра показва номера на главната железопътна линия, по която се движи влакът.
(2) При номериране на експресни пътнически влакове, движещи се по отклонение от главна железопътна линия, първата цифра показва номера на главната линия, към която се отнася отклонението.
(3) Втората цифра в номера на експресните пътнически влакове показва категорията на влака и е "5", а третата цифра е:
1. от "0" до "6" включително - за ежедневно и целогодишно движещи се влакове;
2. "7" - за движещи се в определени дни на седмицата влакове;
3. "8" - за движещи се в определени сезони влакове;
4. "9" - за непредвидени в графика за движение влакове.
(4) Четвъртата цифра определя поредния номер и посоката на движение.
Чл. 16. (1) При номериране на бързи пътнически влакове, движещи се по главна железопътна линия, първата цифра определя номера на главната железопътна линия.
(2) При номериране на бързи пътнически влакове, движещи се по отклонение от главна железопътна линия, първата цифра показва номера на главната линия, към която се отнася отклонението.
(3) Втората цифра определя категорията и е "6".
(4) Третата цифра показва характера на движение и се определя по следния начин:
1. от "0" до "6" включително - за ежедневно и целогодишно движещите се влакове;
2. "7" - за движещите се в определени дни на седмицата влакове;
3. "8" - за движещите се в определени сезони влакове;
4. "9" - за непредвидени в графика за движение влакове.
(5) Четвъртата цифра определя поредния номер и посоката на движение.
(6) При изчерпване на номерата като втора цифра, определяща тази категория, може да се използват цифрите "7", "8" и "9".

Администратор
Номерата им си бяха за обикновени бръзи влакове, сега също са такива.lok45111 написа:Защото номерата им бяха за категория "експресен" влак, каквато у нас няма.
Експресите станаха първо Х5ХХ, когато и бързите станаха Х6ХХ, т. е. когато влезе в сила сегашната Наредба 45.lok45111 написа:Едно време ЕКСПРЕСНИТЕ ВЛАКОВЕ бяха с номера например 201/202, 301/302 и така на татък, после това остана, като сложиха една "6"-ца като за БЪРЗ ВЛАК.
Преди това експресите бяха трицифрени, бързите също бяха с три цифри, международните - с 2 цифри, пътническите по главните линии - с 4, а всички останали - с 5.

Благодаря за отговора и търпениетоПравилата за номериране на влаковете и на линиите са правени за 9 главни линии.
Ако приемем, че има 10 главни линии, номерата на линиите щяха да са други, номерата на влаковете щяха да се образуват по друг начин и няма как да знаем какъв би било той.
Най-вероятно пак щяха да са с 5 цифри.
Правила, правени за 9 линии не могат да се приложат за 10 и да се получи адекватен резултат.


И как се е познавал кой е бърз и кой експресенс трицифрена номерация?
И защо "Синия Дунав" е бил с 2 вместо 4
И защо "Синия Дунав" е бил с 2 вместо 4
Обаче в новия график стана едно изключение по 9 та. 90102 тръгващ преди от Каспичан , а сега от Самуил би следвало да бъде 90202 т.е КПВ, а той не е. Чорт такой возмит
при положение че разстоянието е под 100 км.

А най-куриозен е 20131, който вече 4 години е ПВ, а разстоянието от ЧБ до ПЛ е далеч под 100 км. 

Един вагон, ама пълен! (4627)

Мнения: 295
Регистриран на: Съб Юни 28, 2008 9:16 pm
Информация
Модератори