Защо някои от влаковете носят номерация като 9620/9621 и 9622/9623; 3620/3621 и 3622/3623, а други са 4611/4612 2610/2611, по 5 та има и с 1 и 2 като трета цифра. При положение че по 9 та няма други бързи през деня

Въпросът ми е защо при едните трета цифра е 1 а при другите е 2? при положение че няма дневен влак с номерация 9610 -1, -2, -3? или и при тях презумпцията е че по най дългите рамена се дава 1 като трета цифра, а при покъси рамена цифра 2 а пък при още по къси рамена 6 както е 3660/3661
Би трябвало да са 9610/-1/-2/-3.
Аз съм се чудил на друго нещо при нощните влакове: 8627 е София - Бургас , 8637 - Пловдив - Варна , в Северна България 2627 е София - Варна , а 2637 София - Кардам.Защо по 3-та влакът София - Варна е 3637 , а не 3627.Ако се спазват правилата , подадени от горните два примера , 3-тата цифра не трябва да е "3" , а "2".
Защо по 5-та линия номерата на бързите влакове са такива? Би следвало да са: сутрешния от София до Кулата да е 5611 , обедния - 5613 , привечерния - 5615.На обратно: 5610 , 5612 и 5614 , ако се спазва принципа.
И още един куп примери , за които съм се чудил , гледайки разписанието.
Аз съм се чудил на друго нещо при нощните влакове: 8627 е София - Бургас , 8637 - Пловдив - Варна , в Северна България 2627 е София - Варна , а 2637 София - Кардам.Защо по 3-та влакът София - Варна е 3637 , а не 3627.Ако се спазват правилата , подадени от горните два примера , 3-тата цифра не трябва да е "3" , а "2".
Защо по 5-та линия номерата на бързите влакове са такива? Би следвало да са: сутрешния от София до Кулата да е 5611 , обедния - 5613 , привечерния - 5615.На обратно: 5610 , 5612 и 5614 , ако се спазва принципа.
И още един куп примери , за които съм се чудил , гледайки разписанието.
Търсете Наредба № 45 в Google.VESO написа:Тодоре , я пусни тук правилата за номериране на влаковете на територията на България от твоя сайт.
Последно промяна от bdz46 на Нед Окт 23, 2011 10:09 am, променено общо 1 път.
Това е тя - Наредба № 45 от 30-ти ноември 2001 Г. за правилата за номериране на международните и на вътрешните пътнически и товарни влакове.В сила от 01.01.2002 г.
Издадена от МТС, обн. ДВ. бр.107 от 11-ти декември 2001г., изм. ДВ. бр.36 от 4-ти май 2007г.
Сваляйте и четете.
Издадена от МТС, обн. ДВ. бр.107 от 11-ти декември 2001г., изм. ДВ. бр.36 от 4-ти май 2007г.
Сваляйте и четете.

Последно промяна от VESO на Нед Окт 23, 2011 10:10 am, променено общо 1 път.
Последните 2 цифри от номера освен пореден номер, се ползват и за оформяне на групи по направления и часове, подобно на подсериите при локомотивите.
Така 962Х са влакове Варна - Русе и обратно,
Х626/27 са нощни влакове, но се ползват и Х636/37 за нощни влакове с по-различни направления.
Примерно влаковете 5026Х са София - Дупница и обратно, 162Х и 1011Х са София - Пловдив и обратно, тези между Пловдив и Свиленград са 1014Х, между Драгоман и Септември - 1013Х, а между Септември и Пловдив - 1026Х.
Понеже това не е подробно регламентирано, а само споменато в Наредба 45, тези принципи често се размиват и не винаги са спазени. Затова 1620/23 са до/от Враца и има изключения като 5611/5610 (всички други са 562Х). Накои групи са останали от преди, когато е имало повече влакове и повече директни направления и по-малките номера са били заети от тях.
Така 962Х са влакове Варна - Русе и обратно,
Х626/27 са нощни влакове, но се ползват и Х636/37 за нощни влакове с по-различни направления.
Примерно влаковете 5026Х са София - Дупница и обратно, 162Х и 1011Х са София - Пловдив и обратно, тези между Пловдив и Свиленград са 1014Х, между Драгоман и Септември - 1013Х, а между Септември и Пловдив - 1026Х.
Понеже това не е подробно регламентирано, а само споменато в Наредба 45, тези принципи често се размиват и не винаги са спазени. Затова 1620/23 са до/от Враца и има изключения като 5611/5610 (всички други са 562Х). Накои групи са останали от преди, когато е имало повече влакове и повече директни направления и по-малките номера са били заети от тях.

Добре,ако не се лъжа главните линии у нас са с номера от 1 до 9.Ако приемем,че има главна линия с №10 то влаковете по нея с шестцифри ли трябва да са - 10XXXX? А ако от тази главна линия №10 има 5 разклонения те как трябва да са означени - 101,102,103,104,105 и каква ще е номерацията им 10/1/2/3/4/5-XXX? Може би е много прост отговора,но това винаги ми е било интересно и съм се чудил 


Правилата за номериране на влаковете и на линиите са правени за 9 главни линии.
Ако приемем, че има 10 главни линии, номерата на линиите щяха да са други, номерата на влаковете щяха да се образуват по друг начин и няма как да знаем какъв би било той.
Най-вероятно пак щяха да са с 5 цифри.
Правила, правени за 9 линии не могат да се приложат за 10 и да се получи адекватен резултат.
Ако приемем, че има 10 главни линии, номерата на линиите щяха да са други, номерата на влаковете щяха да се образуват по друг начин и няма как да знаем какъв би било той.
Най-вероятно пак щяха да са с 5 цифри.
Правила, правени за 9 линии не могат да се приложат за 10 и да се получи адекватен резултат.

Има и нощен Х646/47, в тази наредба пише Х5ХХ за експресни влакове, Х61Х, Х62Х, Х63Х, Х64Х, Х65Х, Х66Х са за ежедневно целогодишно движение. Х67Х, за движещи се в някои дни от седмицата, Х68Х сезонни, Х69Х извънредни.
Информация
Модератори