Мнения: 176
Регистриран на: Нед Май 14, 2006 9:59 pm
Местоположение: Димитровград и София
Обратна връзка:
Вие не четете какво пиша. В момента движение няма. Това, че има някакви вагони между Димитровград и Подкова - не означава нищо. Не може да пуснем влак между 2 села и да мерим пътниците и да кажем, че линията е нерентабилна. Това са 2 големи областни града (+ Димитровград), които трябва да се свържат с директни връзки с 6-те НАЙ-ГОЛЕМИ градове в България - София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Русе. И тогава да си говорим пак за къде, колко пътници имало.
Даже и Весо, който е по-зрял от доста учаснтици във форума ме учудва с мнението си, тъй като той много добре помни какви пътнически влакове имаше по тази линия. Тя какво е виновна горката, че трябва да изтърпи почти 10-годишен ремонт между Пловдив и Димитровград и ужасно отношение от страна на графисти и пр.
Даже и Весо, който е по-зрял от доста учаснтици във форума ме учудва с мнението си, тъй като той много добре помни какви пътнически влакове имаше по тази линия. Тя какво е виновна горката, че трябва да изтърпи почти 10-годишен ремонт между Пловдив и Димитровград и ужасно отношение от страна на графисти и пр.
Мнения: 176
Регистриран на: Нед Май 14, 2006 9:59 pm
Местоположение: Димитровград и София
Обратна връзка:
Вие не четете какво пиша. В момента движение няма. Това, че има някакви вагони между Димитровград и Подкова - не означава нищо. Не може да пуснем влак между 2 села и да мерим пътниците и да кажем, че линията е нерентабилна. Това са 2 големи областни града (+ Димитровград), които трябва да се свържат с директни връзки с 6-те НАЙ-ГОЛЕМИ градове в България - София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Русе, също така и В. Търново. И това е било навремето. И тогава да си говорим пак за къде, колко пътници имало. Защото автогарите в Хасково, Кърджали и Момчилград са осеяни с автобуси за тези направления, като за София, Пловдив и Стара Загора са средно на 30 минути !
Даже и Весо, който е по-зрял от доста учаснтици във форума ме учудва с мнението си, тъй като той много добре помни какви пътнически влакове имаше по тази линия. Тя какво е виновна горката, че трябва да изтърпи почти 10-годишен ремонт между Пловдив и Димитровград и ужасно отношение от страна на графисти и пр.
Ако ще мерим пътници - тогава да премерим и между Свиленград и Пловдив и ако се установи, че са едва 3-4 на ден от Свиленград, Любимец, Харманли към Пловдив - нека закрият първо тази линия ! Вместо да си зарият главите в пясъка онези, които допуснаха този ремонт да се проточи 100 години - те седнали да ми броят пътниците по тази линия, защото Димитровград-Подкова, като пътническо направление е НЕИЗМЕННА част от направлението София-Димитровград-Подкова, Русе/Велико Търново/Бургас/Варна/Стара Загора-Димитровград-Подкова. Ако ще мерим на парче - тогава пусакме влак между Вакарел и Веринско за 1 година - мерим пътниците и ако са по-малко от 10 (в което НЕ СЕ СЪМНЯВАМ) - направо закриваме цялата първа линия.
Даже и Весо, който е по-зрял от доста учаснтици във форума ме учудва с мнението си, тъй като той много добре помни какви пътнически влакове имаше по тази линия. Тя какво е виновна горката, че трябва да изтърпи почти 10-годишен ремонт между Пловдив и Димитровград и ужасно отношение от страна на графисти и пр.
Ако ще мерим пътници - тогава да премерим и между Свиленград и Пловдив и ако се установи, че са едва 3-4 на ден от Свиленград, Любимец, Харманли към Пловдив - нека закрият първо тази линия ! Вместо да си зарият главите в пясъка онези, които допуснаха този ремонт да се проточи 100 години - те седнали да ми броят пътниците по тази линия, защото Димитровград-Подкова, като пътническо направление е НЕИЗМЕННА част от направлението София-Димитровград-Подкова, Русе/Велико Търново/Бургас/Варна/Стара Загора-Димитровград-Подкова. Ако ще мерим на парче - тогава пусакме влак между Вакарел и Веринско за 1 година - мерим пътниците и ако са по-малко от 10 (в което НЕ СЕ СЪМНЯВАМ) - направо закриваме цялата първа линия.
Последно промяна от SoAlien на Сря Сеп 21, 2011 7:23 pm, променено общо 1 път.

Модератор
SoAlien е прав. Рентабилността на определена железопътна линия се измерва, по особени критерии, които включват не само товарните превози, но и ежедневния пътникопоток и неговото разпределение в различните часови пояси, връзките във възловите гари (когато такива са създадени), минималните престои в същите гари, удовлетвореността на пътуващите от предлаганата услуга. По тези критерии участъка Димитровград - Подкова е в крайно критично състояние. Първия за деня влак (40161) пристига в Димитровград в 9:35.

Най-големият минус на Михайлово - Димитровград север и Хасково - Кърджали е досадното 40 км/ч за локомотиви,
Мнения: 176
Регистриран на: Нед Май 14, 2006 9:59 pm
Местоположение: Димитровград и София
Обратна връзка:
2 областни града, европейски коридор - ако се стигне до решение за закриване на Димитровград-Подкова - ЕК ще бъде своевременно уведомена, а България глобена.
Но пък можем да ги изнудим да ни дадат пари за железници, като искат да поддържаме 5 коридора. Не сме виновни, че толкова много коридори минават през страната ни, а парите по ОП "Транспорт" не са кой знае колко повече от други държави с по 1-2 коридора ...
Но пък можем да ги изнудим да ни дадат пари за железници, като искат да поддържаме 5 коридора. Не сме виновни, че толкова много коридори минават през страната ни, а парите по ОП "Транспорт" не са кой знае колко повече от други държави с по 1-2 коридора ...
4-та е най в края може би, както писах и преди, първо ще се почне с 6 и 81, тези които и преди искаха да закрият.Но ако закриват такава голяма бройка линии, най вероятно и 4-та ще отиде под ножа(не дай си боже).Някак си не виждам по нерентабилни линии, независимо че свързва областни градове.Да се надяваме че няма да се случи.
Подпали се пътнически влак от Мездра за Враца
Пътнически влак от Мездра за Враца се е подпалил преди около половин час, научи Дарик. Огънят е лумнал около спирка Руска бела, където пътниците са свалени. Те ще изчакат бързия влак от София за Враца, който да прибере. Няма информация за пострадали и нанесени щети.
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=780518
Пътнически влак от Мездра за Враца се е подпалил преди около половин час, научи Дарик. Огънят е лумнал около спирка Руска бела, където пътниците са свалени. Те ще изчакат бързия влак от София за Враца, който да прибере. Няма информация за пострадали и нанесени щети.
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=780518

Да не би да е била 43-539? Днес беше в депото за шунтови резистори. Тя пък нали е майнишка. Чий ще го дири по Руска белаbobara_e_tuk написа:Подпали се пътнически влак от Мездра за Враца
Пътнически влак от Мездра за Враца се е подпалил преди около половин час, научи Дарик. Огънят е лумнал около спирка Руска бела, където пътниците са свалени. Те ще изчакат бързия влак от София за Враца, който да прибере. Няма информация за пострадали и нанесени щети.
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=780518


«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Дянков: Аз спрях заема за БДЖ
Подписване ще има, но едва когато се види, че БДЖ има приходи, с които поне да покрива лихвите по заемите, заяви финансовият министър Симеон Дянков
Министерството на финансите е спряло подписването на договора със Световната банка за финансиране на БДЖ.
Това заяви днес вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков.
Дянков участва в срещата между синдикатите и ръководствата на железопътните компании.
Пред тях той е изложил всички мотиви на Министерството на финансите, поради които се забавя окончателното подписване на заема със Световната банка.
Подписване ще има, но едва когато се види, че БДЖ има приходи, с които поне да покрива лихвите по заемите, заяви Дянков.
В момента БДЖ има 800 млн. лв. задължения. Огромната част от тези кредити нямат държавни гаранции и не се обслужват от 2007-2008 г.
Финансовият министър обясни, че през пролетта, когато се водеха преговорите със Световната банка, прогнозите са били различни.
"През април и май икономическите прогнози за цяла Европа и за България бяха други. Тогава се прогнозираше среден ръст за Европа от 3,5%, а сега икономическата прогноза е една трета за тази, следващата и последващата година от това, което беше през пролетта.
Възможностите на бюджета напред във времето вероятно са много по-малки от това, което ние предполагахме. Трябва да имаме допълнителни приходи в БДЖ, за да може поне лихвите да се покриват", каза той.
Преговорите между синдикати и управляващи за развитието на БДЖ ще продължат в петък. Дотогава трябва да има ясни бизнеспланове за развитие на железниците.
На срещата синдикатите са поставили въпроса за преструктурирането на компаниите и как това ще се отрази върху персонала, съобщи Пламен Димитров, президент на КНСБ.
На този етап не сме готови да поемем каквито и да е ангажименти за съкращения, добави той.
Димитров посочи, че прехвърлянето на външни фирми на почистването и на охраната в БДЖ не са най-добрият начин за икономии в тези дейности.
Президентът на КТ "Подкрепа" Константин Тренчев е помолил премиера да се провери как от железниците са изчезнали 1200 вагона.
Тренчев е поискал кражбите на оборудване на железниците да бъдат третирани като терористичен акт. Кражбата на една релса може и да донесе печалба на някой, но ще предизвика катастрофа, в която може да загинат десетки хора, добави Тренчев.
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4170871
Подписване ще има, но едва когато се види, че БДЖ има приходи, с които поне да покрива лихвите по заемите, заяви финансовият министър Симеон Дянков
Министерството на финансите е спряло подписването на договора със Световната банка за финансиране на БДЖ.
Това заяви днес вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков.
Дянков участва в срещата между синдикатите и ръководствата на железопътните компании.
Пред тях той е изложил всички мотиви на Министерството на финансите, поради които се забавя окончателното подписване на заема със Световната банка.
Подписване ще има, но едва когато се види, че БДЖ има приходи, с които поне да покрива лихвите по заемите, заяви Дянков.
В момента БДЖ има 800 млн. лв. задължения. Огромната част от тези кредити нямат държавни гаранции и не се обслужват от 2007-2008 г.
Финансовият министър обясни, че през пролетта, когато се водеха преговорите със Световната банка, прогнозите са били различни.
"През април и май икономическите прогнози за цяла Европа и за България бяха други. Тогава се прогнозираше среден ръст за Европа от 3,5%, а сега икономическата прогноза е една трета за тази, следващата и последващата година от това, което беше през пролетта.
Възможностите на бюджета напред във времето вероятно са много по-малки от това, което ние предполагахме. Трябва да имаме допълнителни приходи в БДЖ, за да може поне лихвите да се покриват", каза той.
Преговорите между синдикати и управляващи за развитието на БДЖ ще продължат в петък. Дотогава трябва да има ясни бизнеспланове за развитие на железниците.
На срещата синдикатите са поставили въпроса за преструктурирането на компаниите и как това ще се отрази върху персонала, съобщи Пламен Димитров, президент на КНСБ.
На този етап не сме готови да поемем каквито и да е ангажименти за съкращения, добави той.
Димитров посочи, че прехвърлянето на външни фирми на почистването и на охраната в БДЖ не са най-добрият начин за икономии в тези дейности.
Президентът на КТ "Подкрепа" Константин Тренчев е помолил премиера да се провери как от железниците са изчезнали 1200 вагона.
Тренчев е поискал кражбите на оборудване на железниците да бъдат третирани като терористичен акт. Кражбата на една релса може и да донесе печалба на някой, но ще предизвика катастрофа, в която може да загинат десетки хора, добави Тренчев.
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4170871

Последно колко са: 500, 608, 609, 1000, 1500???
Германия си иска от БДЖ 50 влака "Сименс"
Германската банка KfW е поискала да си получи обратно всичките 50 електрически и дизелови мотриси с марка “Сименс”, които се движат у нас. Това съобщиха източници на “Труд” в сряда. Новината бе потвърдена от чиновници в Министерството на транспорта и БДЖ. Проблемът е сериозен и се търси изход от ситуацията.
В случай че Германия си прибере 50-те мотриси, у нас ще останат само съветски електрички, произведени през 70-те години на миналия век.
Мотрисите “Сименс” са единственият модерен подвижен състав на БДЖ. Те бяха купени през 2003 г. по настояване на тогавашния транспортен министър Николай Василев.
Заради тежкото състояние на железниците от 2010 г. компанията е спряла погасителните вноски за влакчетата. Въпреки това от KfW не са предприели действия срещу националния жп превозвач до момента, в който ръководството му не решава да смени застрахователя на подвижния състав в началото на тази година. По решение на ръководството на БДЖ се прекратява договора на “Алианц България” и на негово място се избира “Булстрад”.
Решението обаче противоречи на договора за покупка на дизеловите и електрическите влакчета. В него ясно е указано, че до изплащането на мотрисите през 2017 г. застраховател ще бъде “Алианц България”. Промени на клаузата се допускат единствено след консултации с KfW. При прекратяването на договора с посочената компания обаче ръководството на БДЖ не е потърсило контакт с германците, вероятно разчитайки, че от финансовата институция ще си затворят очите.
Проблемът обаче избухва с пълна сила, тъй като гарант на KfW по сделката е германската компания за експортно застраховане “Хермес”. Мажоритарен собственик в нея е правителството в Берлин, но дял има и напъдената от БДЖ “Алианц”.
До пълното плащане на возилата “Сименс” собствеността им не е на българската жп компания, а на KfW, която има право да си ги прибере заради нарушения по договора за покупката им.
Проблемът с мотрисите трябва да се реши на правителствено ниво между България и Германия, каза пред “Труд” шефът на борда на БДЖ Владимир Владимиров.
Десетки влакове са заплашени от спиране
В случай че българската държава и KfW не постигнат споразумение и мотрисите “Дезиро” бъдат изтеглени, на практика цялото разписание на БДЖ за догодина ще бъде разбито на пух и прах. Влакчетата на “Сименс” в момента обслужват крайградски превози около големите полиси.
Мотрисите осигуряват превоза на редица работнически влакове в района на столицата. Модерните влакчета обслужват свръхнатоварената линия София - Перник и осигуряват превозите на стотици пътници към Банкя и Драгоман. Същата е и ситуацията около другите големи жп гари у нас. “Сименсите” обслужват крайградски превози по дестинацията Плевен - Левски, Горна Оряховица - Свищов и куп други направления в района. Идентичен е и случаят с превозите край Варна и по дестинацията Пловдив - Пазарджик.
Без мотрисите “Дезиро” в БДЖ остават само електрички от 32-ра серия, които са морално остарели и често се палят. http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1067285
Германската банка KfW е поискала да си получи обратно всичките 50 електрически и дизелови мотриси с марка “Сименс”, които се движат у нас. Това съобщиха източници на “Труд” в сряда. Новината бе потвърдена от чиновници в Министерството на транспорта и БДЖ. Проблемът е сериозен и се търси изход от ситуацията.
В случай че Германия си прибере 50-те мотриси, у нас ще останат само съветски електрички, произведени през 70-те години на миналия век.
Мотрисите “Сименс” са единственият модерен подвижен състав на БДЖ. Те бяха купени през 2003 г. по настояване на тогавашния транспортен министър Николай Василев.
Заради тежкото състояние на железниците от 2010 г. компанията е спряла погасителните вноски за влакчетата. Въпреки това от KfW не са предприели действия срещу националния жп превозвач до момента, в който ръководството му не решава да смени застрахователя на подвижния състав в началото на тази година. По решение на ръководството на БДЖ се прекратява договора на “Алианц България” и на негово място се избира “Булстрад”.
Решението обаче противоречи на договора за покупка на дизеловите и електрическите влакчета. В него ясно е указано, че до изплащането на мотрисите през 2017 г. застраховател ще бъде “Алианц България”. Промени на клаузата се допускат единствено след консултации с KfW. При прекратяването на договора с посочената компания обаче ръководството на БДЖ не е потърсило контакт с германците, вероятно разчитайки, че от финансовата институция ще си затворят очите.
Проблемът обаче избухва с пълна сила, тъй като гарант на KfW по сделката е германската компания за експортно застраховане “Хермес”. Мажоритарен собственик в нея е правителството в Берлин, но дял има и напъдената от БДЖ “Алианц”.
До пълното плащане на возилата “Сименс” собствеността им не е на българската жп компания, а на KfW, която има право да си ги прибере заради нарушения по договора за покупката им.
Проблемът с мотрисите трябва да се реши на правителствено ниво между България и Германия, каза пред “Труд” шефът на борда на БДЖ Владимир Владимиров.
Десетки влакове са заплашени от спиране
В случай че българската държава и KfW не постигнат споразумение и мотрисите “Дезиро” бъдат изтеглени, на практика цялото разписание на БДЖ за догодина ще бъде разбито на пух и прах. Влакчетата на “Сименс” в момента обслужват крайградски превози около големите полиси.
Мотрисите осигуряват превоза на редица работнически влакове в района на столицата. Модерните влакчета обслужват свръхнатоварената линия София - Перник и осигуряват превозите на стотици пътници към Банкя и Драгоман. Същата е и ситуацията около другите големи жп гари у нас. “Сименсите” обслужват крайградски превози по дестинацията Плевен - Левски, Горна Оряховица - Свищов и куп други направления в района. Идентичен е и случаят с превозите край Варна и по дестинацията Пловдив - Пазарджик.
Без мотрисите “Дезиро” в БДЖ остават само електрички от 32-ра серия, които са морално остарели и често се палят. http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1067285