Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София
25-годишен мъж бе блъснат от влак в Мездра, съобщиха от Областната дирекция „Полиция“ във Враца.

На 14 март около 20.10 ч. в РУТП-Мездра е получено съобщение, че при преминаването си влакът Русе-София, в района на ж.п гара Мездра-юг, е блъснал мъж, който се движел с гръб по посока на движението.

Пострадалият е 25-годишният Г.Г. от с. Миланово, община Своге.

Той е настанен в болница в тежко състояние, с опасност за живота. По случая е образувано дознание.

54 годишен мъж от Мездра пострада след като бе блъснат от влак в района на жп спирка Ослен, съобщават от Областна дирекция “Полиция” Враца. Според машинистите на бързия влак София - Варна мъжът се е движел близо до линията и не е реагирал на попадения сигнал.

Настанен е в болницата в Мездра с контузни рани без опасност за живота.



“Крадци на метали за малко да изпържат тролей”, четем от страниците на вестник “Шанс експрес”.

Шефът на “Тролейбусен транспорт” Славчо Тодоров определи кражбата като атентат.

Първият тролей към Университетското градче във Враца вчера сутринта едва не бе изпържен. През ноща крадци на метали срязали 350 метра меден проводник на обръщалото в Ученическия комплекс. Престъпниците действали професионално, но оставили да висят кабели с напрежение 660 волта. Щетите за дружеството са 10000 лв.

За “Промени в разписанието на влаковете” съобщават още колегите от вестник “Шанс експрес”.

От 10 март тръгва пътничиски влак в 6.45 от Враца за Плевен. Ако се готвите да се приберете рано сутринта от Мездра с пътническия влак за Видин и обичате да пристигате на гарата в последната минута, има опасност да видите само опашката на композицията, защото според новото разписание вместо в 5.45 влакът заминава от Мездра 4 минути по-рано т. е. в 5. 37ч.

“Железничари от Враца и Мездра готвят стачка” – това е водещото заглавие на вестник “Враца днес”.

Работниците и служителите от двете железопътни компании – БДЖ ЕАД и Национална Компания “Железопътна инфраструктура” във Враца и Мездра събират подписка и са решени да започнат ефективни протестни действия – информира Десислава Ангелова, зам.-председател на “Подкрепа” във Враца. Социалното недоволство е провокирано от законодателните промени в края на 2006 г., които водят до реално намаляване или замразяване на трудовите им доходи-заявяват от синдикалната централа.


Източник на информация DARIK News
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

Радвам се,че най-вече ми светна да направя една обща тема и се надявам да допълвате!



Малцина знаят, че могат да пътуват из страната, докато пият чай от сервиза на царското семейство и да спят не в спален вагон, а в апартамента на цар Борис III или Тодор Живков. Това обаче е възможно с атракционните пътувания с ретро влаковете на БДЖ. За това какво прави уникално пътуването с тези влакове и с какво те превъзхождат дори легендарния Ориент Експрес, Агенция „Фокус” разговаря с Недялка Райкова, началник отдел „Маркетинг и тарифи” в БДЖ и с Румяна Поборникова, началник на отдел „Музейно дело” в БДЖ.


Фокус: Как се стигна до идеята да се пуснат в движение ретро влакчетата на БДЖ?
Румяна Поборникова: Използването на музеен ретро-подвижен състав за пътувания с атракционна или демонстрационна цел се прави отдавна и в почти целия свят. През последните 30 години, главно след изваждане на парната тяга от експлоатация, организирането на такива пътувания бележи все по-голяма интензивност. Това, което впечатлява най-много приятелите на железницата, а и не само тях, са парните локомотиви, характерни със своя импозантен външен вид, открити за всеки поглед механизми, показна функционалност, придружена с дим, пара и звуци, красноречиво изразяващи усилията на машината, впрегната да тегли влака. Парният локомотив е в състояние да събуди интереса и у най-безразличния към техниката човек, защото удоволствието да се наблюдава действието на една, вече толкова рядко срещана машина, е изключително. Всяка година в Европа се правят по няколко хиляди атракционни пътувания с музеен подвижен състав. Много от тях се извършват регулярно, в продължение на месеци и всичко: ремонта, и обслужването на подвижния състав,униформите на персонала, разписанията за движение, включващи фото и технически паузи, обслужването по интереси, включително цените и печалбата, са отработени до най-малките подробности. В БДЖ ЕАД от няколко години също организираме атракционни пътувания с музеен и подвижен състав, благодарение на запазените локомотиви и ретро вагони от поколение железничари преди нас. От 2001 година ретро-подвижният състав е събран в Музейна колекция “Железопътно наследство”, в която експонатите имат статут на паметници на културата , отразяващи историята на Българските железници. В по-голямата си част това са стари вагони и локомотиви, парни, дизелови и електрически, от серии, които вече са излезли от експлоатация. Част от този подвижен състав се възстановява за движение с цел организиране на атракционни пътувания по цялата жп мрежа.
Фокус: Какво представляват ретро влакчетата на БДЖ?
Недялка Райкова: Най-продаваемите ни композиции са две. Едната е купена по времето на царското семейство - 1938 - 1940 година. Това е съставът на “Корона Експрес”. Интересното при него е, че композицията има три вагона, които са на членовете на царското семейство - на цар Борис III, царица Йона и принц Кирил. Малко по-късно през 1942 година са поръчани допълнително и салон-вагоните. Тази композиция е била изключително модерна за времето си. Дори сега тя разполага с всички комуникации, които са необходими, както между отделните вагони, така и композицията като цяло. Другата ни композиция, която е много продаваема е тази на “Витоша Експрес”. Това са вагони със спални и апартаменти, специализирани вагони, пак с пълно оборудване, което е обслужвало тогавашният държавен глава Тодор Живков. Това е така нареченият влак на Тодор Живков, но ние сега го наричаме и го продаваме като “Витоша Експрес”. Обикновено правим комбинация между вагоните на двете композиции - “Витоша Експрес” и “Корона Експрес”. Това става в зависимост от желанието на клиентите. Клиентите идват при нас, казват какво искат да получат, казват докъде искат да ги возим и ние преценяваме какво можем да предложим и се договаряме с клиентите за цената на услугата.
Фокус: С какво са уникални тези ретро влакове?
Недялка Райкова: Уникални са заради историческата им стойност. Те са сравними с Ориент Експрес. Дори влакът Ориент Експрес, който сега се движи е копие на оригинала, докато ретро влаковете на БДЖ са автентични. „Корона Експрес” действително е принадлежала на царското семейство и интериорът вътре е запазен. Във вагоните на „Корона Експрес” клиентите могат да пият чай от сервиза на царското семейство. Във вагона на Борис III са запазени спалнята, банята с ваната и всичко това е на разположение на клиентите.
Фокус: Как изглеждат вагоните на царското семейство и на Тодор Живков?
Недялка Райкова: Вагонът на цар Борис има салон с 11 места. Има и апартамент с баня с вана, тоалетна. В „Корона експрес” се пази чайният сервиз на царското семейство. Затова ви казах, че тези композиции са от нивото на Ориент Експрес. За „Корона Експрес” сигурно сте чували, че цар Борис III сам си е карал локомотива. Влакът на Тодор Живков пък е характерен с големите си салони. Единият от тях е с места за 40 човека. В случаите, когато се прави бизнес пътуване с големи презентации, това е един от най-наеманите салони.
Фокус: По какви маршрути се движат ретро влакчетата?
Недялка Райкова: През годините са реализирани различни маршрути, но в последно време най-много се налага маршрутът София-Пловдив-Карлово-Казанлък-Велико Търново-Плевен София. Това е единият от големите турове, който е най-продаваем през последните три години. Обикновено туровете са в рамките на три или четири дни. Превозът с атракционните влакове представляват обикновено част от пакет, който туроператорската фирма предлага. Интересен е маршрутът по участъка Септември-Добринище. А също така и линията Димитровград-Подкова.
Фокус: Какви са цените за пътуване с ретро-влакчетата на БДЖ?
Недялка Райкова: Цените са профилирани в четири групи. Има цена за наем на самите вагони. Цените са публични. Ние като държавно предприятие изцяло работим с цени, утвърдени от Съвета на директорите на БДЖ. Най-висок е наемът за трите царски вагона на “Корона Експрес”. За тях наемът е 700 лева на ден, а за останалите цените се движат между 340 и 360 лева на ден. Другите цени са за превоз. Те зависят от маршрута. Освен това има и цени за престой и за фото паузи. Гран - турът София-Пловдив-Карлово-Казанлък-Велико Търново-Плевен София, който обикновено се обслужва от три вагона, с включените допълнителни услуги по кетъринг и други би излязъл около 10 000 евро, т.е. 20 000 лева. В тази сума се включва наемната цена, като за да се добие представа трябва да кажем, че наемът за един ден на парен локомотив струва 950 лева. Цената за превоз е на километър и зависи изцяло от маршрута, който е избрал клиентът. За локомотива тази цена е 10 лева на километър. А в зависимост от това дали разстоянието е под 300 или над 300 километра, за превоз се движи между 3 и 4 лева на километър.
Фокус: А какви хора са клиентите на атракционните пътувания с ретро влакчетата на БДЖ?
Недялка Райкова: Имаме няколко типа клиенти. Едните са основно чужденци, които идват при нас основно чрез туроператорски фирми. Другият тип клиенти това са така наречените любители на железницата. Предимно в Европа има такива клубове на хора, любители на железниците. Това са хора, които обикалят Европа и търсят уникални неща. В България, слава богу, в момента все още разполагаме с такива. Голям интерес за тези любители на железниците представлява пътуването по участъците между Димитровград и Подкова. Участъкът Кърджали-Горна Арда представлява голям интерес за тях. Има мостове и линията не е електрифицирана. Атракция за тях не представлява толкова пътуването със самия влак. В повечето случаи те пътуват отстрани с микробуси или автобуси и снимат влака. Много често правят цели филми. Затова въведохме и допълнителни цени за фото паузи, тъй като клиентите непрекъснато спират, слизат, връщат влака, пак тръгват и това за тях представлява голям интерес. Атракция за любителите са и депата на БДЖ. Такова е депото в Асеново, където имаме 80 локомотива. Това са невъзстановени парни локомотиви. През тази година ще бъде направено едно пътуване „Гран тур Черно море”. То ще представлява пътуване с парен локомотив от Драгоман до Бургас. В момента разполагаме с три възстановени парни локомотива, произведени през 40-те години на миналия век за нормално междурелсие. В Европа има много малко локомотиви от тази серия. За любителите особен интерес представлява участъкът Септември-Добринище, който е интересен с това, че той е с по-тясно междурелсие. Ако нормалното междурелсие е 1435 мм., там е 760 мм. За този участък ние разполагаме с един състав от парен локомотив и три вагона. Този ретро състав също е музейна експозиция. В този участък се намира най-високата гара на Балканите - гара Аврамови колиби. Трасето е много сложно, има много тунели и имайки предвид, че все пак става въпрос за ретро състав, главно маршрутът, който продаваме е между Септември и Велинград.
Румяна Поборникова: Засега.
Недялка Райкова: Да, засега. Тъй като гара Банско е възстановена. Сега е в много добър вид, но все още по релсовия път има някои неща да се довършват. И евентуално в бъдеще ще правим превози и до Банско.
Фокус: Има ли клиенти, които наемат ретро-композициите, за да честват на тях различни празнични поводи?
Недялка Райкова: Да, това са друга група клиенти. Те наемат ретро-влакчетата именно за празнични поводи - рождени дни, фирмени тържества.
Фокус: А сватби?
Недялка Райкова: Сватби засега не е имало. Но имахме и такива предложения. Идват изключително много предложения с желание за пътуване. На 20 оферти правим по 5 или 6 пътувания. Не бих казала, че цените ни са нещото, което ги спира. По-скоро се дължи на това, че няма туроператор, с който конкретно да работим. Все още нямаме договори, но това предстои като дейност, която евентуално в бъдеще ще се развива. Обръщаме се към туроператорите да направят като част от техните програми, защото знаете, че туроператорските програми обикновено се договарят година предварително, и нашите атракционни пътувания. Обществото обаче все още няма нагласата към такъв вид атракция. Правим всичко възможно да популяризираме услугата, но интересът все още е по-голям от чужбина. Тук се демонстрира интерес, но по-малко български клиенти пътуват с ретро влакчетата. Това, което идва като интерес от чужбина обаче почти пълни сезона.
Фокус: Сравнихте „Корона Експрес” с Ориент Експрес. За Ориент Експрес е направен един от най-емблематичните филми в историята на киното. Получавате ли предложения от филмови компании за снимане на продукции в ретро влаковете на БДЖ?
Недялка Райкова: Дай боже един ден и за „Корона експрес” да бъде направен такъв филм. Досега са правени рекламни филми. Иначе по принцип цялата тази композиция, за която говорихме се използва при снимането на филми. Но досега няма филм специално за „Корона Експрес”.
Румяна Поборникова: Освен в атракционни пътувания, експонатите от Музейната колекция “Железопътно наследство участват и в наши и чужди филмови продукции, рекламни и музикални клипове и документални филми. Много желани “филмови герои” са най-старите ни музейни експонати, а именно: т.нар. вагон “Султание”, поръчан в Белгия специално за турския султан, по повод отпътуването на първия влак по първата жп линия по нашите земи през 1866 година, салон-вагоните на Фердинанд от 1984 година и на Борис III от 1917 година, кати и най-старият ни запазен парен локомотив от 1865 година.
Фокус: Разкажете някоя любопитна случка с клиенти, наели ретро влакчетата на БДЖ...
Недялка Райкова: Миналата година един баща нае ретро влакче, за да покаже на сина си красотите на България. Той искаше да наеме само един локомотив, но това не е възможно. Имали сме много особени предложения, но не се реализираха досега. Имаше голям интерес от Япония да наравим такова атракционно пътуване с ретро влак до Джулюница, област Велико Търново, където е родното място на световния вицешампион по сумо Калоян Махлянов. Японските групи искаха композиция от парен локомотив и състава на „Корона Експрес”, за да отидат до там и да се запознаят с родителите на Калоян Махлянов. Сега за първи юни пък направихме за децата на София атракционно пътуване около столицата с ретро влак с парен локомотив. Поканихме деца от столични училища. Част от тях за първи път се возиха на влак.
Румяна Поборникова: За други пък това бе първото пътуване с парен локомотив. Запазените парни локомотиви на БДЖ са около 80 на брой, но само четири от тях са възстановени и пригодени за движение. В БДЖ има една много хубава традиция от началото на 20 век - стари и по-млади железничари започват да мислят за едни музей на железниците. Започват да събират всеки локомотив от дадена серия, който последен излиза от експлоатация, но е напълно годен, го заделят за музеен фонд. Благодарение на това в базите на БДЖ има 80 парни локомотива, като част от тези локомотиви са от т.нар. мобилизационен запас.
Недялка Райкова: Те до 1980 са били в движение.
Фокус: С какви експонати разполагате в базите на БДЖ?
Румяна Поборникова: Възстановените за движение парни локомотиви са три за нормално междурелсие и един теснопътен, като първите три съответно са произведени в Германия, Швейцария и Австрия. Теснопътният локомотив е полско производство, по немски лиценз. Немският локомотив с №15.215 е произведен през военната 1943 г. Железничарите му викат още “лодка”, защото тендерът му (резервоарът) за гориво наподобява лодка. Локомотив 01.23, произведен през 1935 година в Швейцария, любителите на железницата наричат “звезда”, защото бил изключително интересен от техническа гледна точка и запазен (от тази серия) в много малко страни. От музейните ретро-вагони досега сме възстановили за движение три - за пътувания по нормалната жп мрежа и три за теснолинейката Септември-Добринище. Реставрацията на опредеелни локомотиви и вагони от Музейната колекция “Железопътно наследство” не е случайна. Целта на възстановяването е да има подвижен състав от разични серии, с различни технически характеристики, за да удовлетворим и задоволим интереса на по-голям брой любители и пътници.
Фокус: Какво трябва да направи човек, ако реши да предприеме такова атракционно пътуване?
Недялка Райкова: Прави се оферта в свободен текст, която се адресира до изпълнителния директор на БДЖ Олег Петков. След това вече хората идват тук за допълнителни разговори, даваме всякаква допълнителна информация, за да влезем в подробности за самото пътуване.
Мартина БОЗУКОВА

Източник на информация Focus NEWS
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

Млад мъж е блъснат снощи от международния бърз влак, пътуващ от Русе за София, съобщиха от Областна дирекция "Полиция във Враца".

Инцидентът е станал около 20.00 ч. в района на железопътната гара Мездра-юг. По данни на машинистите на влака, мъжът се е движил с гръб по посока на движението на влака и не е реагирал на подадения сигнал.

Полицията е установила, че пострадалият е Г.Г. /25г./ от село Миланово, община Своге. Той е настанен в болница в Мездра в тежко състояние, с опасност за живота, уточняват от полицията.

Районно управление "Транспортна полиция" в Мездра продължава работата по случая, образувано е дознание, съобщава БТА.

Източник на информация BG NEWS ROOM
Мнения: 28
Регистриран на: Сря Юни 14, 2006 9:37 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
stara-zagora.com написа:Железопътна злополука причини смъртта на седемнайсет годишно момче от Стара Загора.
На 20 март около 21 ч. на пешеходен железопътен прелез „Наталия” товарен влак е ударил момчето. Младежът е получил тежка черепно-мозъчна травма и е откаран в ЦСМП – Стара Загора, където час по-късно е починал. Причините за инцидента са в процес на изясняване. По случая работи Районно управление „Транспортна полиция” – Стара Загора, съобщи регионалния говорител на МВР.
Координатор УС
Мнения: 27
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 8:56 am
Местоположение: София
Координатор УС

Мнение от Vladyar »

Паднали скали спират теснолинейката от Добринище до Септември

news.bg


Паднали скали върху жп-линия спряха движението на влаковете в участъка Разлог - Белица, съобщават от БДЖ.

Около 10 куб.м. скална маса се е свлякла близо до спирка Генерал Ковачев, която е част от теснопътната линия от Добринище до Септември.

"Български държавни железници" ЕАД осигуриха автобус, който да превози петдесетината пътници от влак № 16102, движещ се по маршрут Добринище - Септември, от спирка Генерал Ковачев до гара Костандово.
От гара Костандово до гара Септември пътниците ще продължат пътуването си с друг влаков състав и се очаква да пристигнат в гара Септември без закъснение.

В момента аварийните екипи на Национална компания "Железопътна инфраструктура" разчистват падналата скална маса, за да се възстанови движението на влакове в участъка Разлог - Белица.

Източник:
http://news.ibox.bg/news/id_1809774715
Координатор УС
Мнения: 27
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 8:56 am
Местоположение: София
Координатор УС

Мнение от Vladyar »

Четири чешки компании с интерес към жп. сектора у нас

Последна редакция: 30.03.2007, 14:13

Публикуване: 30.03.2007, 14:10


Автор: Николай Танев

Размер на шрифта: a a a
Четири водещи чешки компании - AŽD Praha, ŽPSV, OHL ŽS и KPM CONSULT заявиха интерес към българския железопътен сектор на бизнес закуска с представители на Министерство на транспорта, Български държавни железници и Национална компания „Железопътна инфраструктура".

В рамките на срещата четирите чешки компании и чешката асоциация за транспорт и телематика запознаха представителите на българския железопътен сектор със своята дейност.

Бяха представени също възможностите за доставка на оборудвне за железопътния транспорт, на материали за железопътното строителство, и на транспортна и сигнално-телекомуникационна техника.

"Компаниите AŽD Praha, ŽPSV, OHL ŽS и KPM CONSULT имат сериозен опит в железопътния сектор и предоставянето на консултантски услуги както в Чехия, така и на пазарите в страните от Централна и Източна Европа. Убеден съм, че с тяхното ноу-хау те могат да бъдат полезни за развитието на железопътното строителство и транспорт в България. Надявам се, че тази среща ще допринесе за осъществяване на бъдещи съвместни проекти в областта на железопътния сектор", коментира чешкия посланик у нас Мартин Клепетко по време на срещата.

"Като цяло считаме, че досегашното ни партньорство с фирми от Чехия в железопътния сектор е било двустранно изгодно, поради което приветстваме желанието и на други чешки фирми да окажат подкрепа в развитието на железопътния транспорт в България", заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев.

Като реални инвеститори в областта на железопътната инфраструктура в България с вече реализирани проекти и утвърдено производство през последните две години са чешките фирми „ЖПСВ Ухерски острог", която вече произвежда в своя комплекс във Варна съвременни жп траверси и „АЖД Прага", която изгради своята дъщерна компания БАЛКАН-САСТ в София, инвестира и построи прекрасен производствено-технически комплекс за проектиране, производство, монтаж и сервиз на съвременни системи за безопасност на движението в железопътния транспорт.

Министър Мутафчиев подчерта, че към момента в страната се реализират 3 големи инфраструктурни проекти в сферата на жп. транспорта. Това са проектът за изграждане на втори мост на р. Дунав при Видин - Калафат, който е с обща стойност ? 226 млн. и със срок за изпълнение - 2010 г. Също така реконструкцията и електрификацията на жп линията Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граници и оптимизиране на трасето за скорост 160 км/ч, който проект е на обща стойност ? 340 млн. и със срок за изпълнение също 2010 г.

В ход на усилена подготовка е и проекта за изграждане на Интермодален терминал в София, в района на гара „Подуяне", на обща стойност около 25,9 млн. евро, добави още Мутафчиев.

Източник: http://money.ibox.bg/news/id_1692591750
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Подкрепа и КНСБ подготвят национална стачка

До месец може да се очаква обявяването на обща национална стачка в страната, заяви вицепрезидентът на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов. По думите му този акт е продиктуван от все повече нарастващото недоволство в някои сектори от икономиката - заради доходите.

Припомняме ви, че напрежението сред работещите в отрасли като енергетика и транспорт нарасна, след като правителството реши да замрази трудовите възнаграждения в предприятията с 50 на сто държавно или общинско участие.

В готовност да предприемат стачни действия са синдикатите в "Марица-Изток", в БДЖ и в "Железопътна инфраструктура", уточни Димитър Манолов.

В момента Подкрепа и КНСБ договарят общите си стачни действия. По думите на синдикалния лидер, ако преговорите им с изпълнителната власт не постигнат положителен резултат, националната стачка ще бъде обявена в рамките на един месец.

източник на информацията: http://www.dnes.bg/article.php?id=34696
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

БДЖ ще отпусне допълнителни вагони за Великденските празници. Още от преди около 1 седмица всички спални места за нощните влакове са изкупени, а също и голяма част от седящите места във вагоните. Същата криза е настъпила и при автобусните фирми. Само не знам БДЖ от къде ще намерят вагони, но днес забелязах, че БВ2611 не беше с обичайния си състав с 6 вагона, ами беше с 8-имаше 2 сини 47 серия допълнителни и във влака не беше тъпканица.
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

"Какви са тия френски и японски мотриси,които вдигат 500-600 км в час?Имали най-бързите влакове французите.Нашият пък е най-бавният трен в света.Но си го ползваме-като нямаме друг,какво да правим".Това можеш да чуеш,стига да имаш нерви да пътуваш с БДЖ по направлението Кюстендил-Гюшево.
Композицията взима разстоянието от 34 км за 1 час и 50 минути.Действително е рекорд-по бавност обаче.Разрешената скорост е 15 до 20 км в час.По-бързо не може,има опастност желязната линия да се разглоби.Трасето е в плачевно състояние от години.Експерти по жп транспорта се прозинесли,че за да се ремонтира линията,ще са необходими 35-40 млн. лева.И пак скоростта ще остане около 60 км/ч.
Дали за да се спази максимата,че "за всеки влак си има пътници" обаче и на гюшевският се качват пасажери.Ползват го хорицата от 10-11 села по Каменичкия край,за които тренът е единствената връзка с цивилизацията.
"Няма с какво да се придвижиш до Кюстендил,оттам за Перник-София,ако не е това "чудо"-гюешевският влак.Сутрин го взимам след 8 ч.Бавно-бавно,почти ходом-но пристигам.В Кюстендил зная най-евтиният магазин.Напазарувам.Пълня чантите с хляб,слагам самуни за една седмица.Разни провизии,стока.Арпаджик(лук),за да сазадя в двора.И това е.Закъсам ли за нещо,пак влака гоня,за друг превоз нямаме",споделя Драган Яначков(73 г.) от с. Кършалево.
Той има заслуги към БДЖ-8 години продавал билети на вече закритата спирка "Кършалево".Издали му легитимация и движи по железниците безплатно.
"Когато преди три-четири решиха да спрта трена за Гюшево,цяло село ходихме да протестираме на гарата в Кюстендил.Успяхме да го спасим.Не го отмениха,но го разредиха-пътува във вторник,четвъртък,събота и неделя.По два пъти на ден в двете посоки.Тогава бяхме 80 жители в Кършалево,сега сме петима.Всичк осе разбяга,прибра се по градовете.Без влака сме обречени.Кола или рейс до махалите ни не могат да стигнат",представя лошата транспортна ситуация за Каменица бай Драган.После надига павурчето.
"А,не е ракия това в шишето.Вода си взимам от къщи.Ожаднявам,докато пристигна,а чешмата на перона в Кюстендил е спряна и затапена от месеци",пояснява Яначков.
Обикновено на гарата в Кюстендил се качват по 15-20 души,предимно от третата възраст.Адски търпеливи хора са-за такава скорост!Дори им е интересно.Бъбрят си,споменават роднините до десето коляно.С вързани очи могат да ти обяснят в кой от 9-те тунела по трасето минаваме,коя спирка наближаваме.Спирките са след като бомбена атака.Изкъртени дограми,потрошени покриви,съборени стени.И целите за облепени с некролози.
Така,пътувайки с трена,можеш да научиш за споминалите се в съответното село,покрай което се "мъчи дизелът"."Циганите ще я довършат тая линия,ако държавата не се намеси и не даде пари за поддържане.Как преди един век са прокарали релсов път през тия скали и джендеми,а сега да няма кой да го поддържа.Просто са ни отписали от картата на България",гневят се пътници.Утре ще ви дам снимките.

Източник на информация в. "ТРУД" 7 април 2007 година
Мнения: 192
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 12:09 pm
Местоположение: град София
Обратна връзка:

Мнение от mitko_pz »

През есента на 2002 година тази линия беше от обречените линии.Мотив за нейното закриване беше ниски доходи.Благодарение на хората от махалите по линията и на народния представител от кюстендилска област Иво Атаносов линията се запази.Хората тогава обвиняваха превозната бригада в неиздаването на билети с което приходите липсваха :cry:
депо подуяне
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

78-годишен мъж от Казанлък е бил премазан от влак снощи около 22 часа. Инцидентът е станал на ЖП-линията между Казанлък и село Дунавци.
Товарен влак от Локомотивно депо–Бургас блъснал мъжа и го убил на място. По данни на машиниста човекът сам е излязъл на релсите пред влака. По случая работи Районното управление на Транспортна полиция–Стара Загора.




Единайсет годишно момче от град Зенденхорст, в германската провинция Северен Рейн-Вестфалия, оцеля, след като падна под влак на железопътен прелез, предаде ДПА.
Детето карало колело и паднало точно пред връхлитащия го на железопътния прелез влак. Момчето обаче се сгушило между релсите, успяло да държи между себе си и влака разстояние от 22 сантиметра и така оцеляло. Влакът влачил колелото му в продължение на 40 метра.
Машинистът не забелязал падналото пред влака дете.



Сръбската гранична полиция в Димитровград залови 4,68 кг хероин, скрити в купе в международния пътнически влак Истанбул - Белград. Това съобщиха от полицията в Пирот.
Дрогата е била скрита в тавана на купе в кушет вагона, била е опакована в 11 пакета, облепени с тиксо, съобщава Дарик радио.
Полицията съобщи, че по случая е арестуван 49-годишният Славиша Т. от Доня Стопаня, близо до Лесковац.



При днешната среща на министрите на транспорта на България и Гърция между Петър Мутафчиев и Михалис Ляпис двете страни се договориха за развитието на една обширна мрежа за въздушен транспорт в Югоизточна Европа.
Идеята е тази мрежа (SEAT-NET) да свързва столици, градове и региони от Югоизточна Европа, за да съдейства за икономическия растеж, за насърчаване на търговия та и съобщенията.
Развитието на мрежата ще бъде съобразено с европейската законодателна рамка в сектора въздушен транспорт и особено с достъпа на въздушните превозвачи до вътрешните въздушни коридори на Общността.
Относно железопътния транспорт двамата министри споменаха висококачествения пътнически влак между Солун и София, който беше пуснат в експлоатация през юни 2005 г.
В тази връзка ще бъде разработено споразумение за работата на граничните жп превози от експерти на двете страни, като се очаква това споразумение да бъде подписано възможно най-бързо. То визира изграждането на високоскоростна и високоефективна железопътна мрежа в ЮИЕ, за което двете страни се договориха още на 4 май миналата година в Солун.
Във връзка с изграждането на петролопровода Бургас-Александруполис, двамата министри се споразумяха да развият товарните железопътни операции между 4 пристанища - Бургас, Варна, Солун и Александруполис.
Вероятно в най-скоро време ще бъде пуснат и пилотен товарен влак с цел да се направи оценка на съвместната инициатива.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Вчера който е забелязал от 19:30 по БТВ НОВИНИТЕ даваха репортаж за най-натоварената жп линия, а именно 2-ра-София-Горна Оряховица-Варна. Линията е в критично състояние, като от релсовия път липсват крепежни елементи, а влаковете хвърчат с около 100-тина километра и не ми се мисли какво ще стане ако некой влак се обърне. За последно ремонт на 2-ра линия е правен през 1988 година като следващия е трябвало да бъде през 1998 (след 10 години), но поради финансови проблеми в БДЖ ЕАД това не се е случило и вече почти 20 години тази линия не е ремонтирана. Очаква се до май-юни да бъде пуснат в експлоатация и другия път на междугарието Роман-Кунино след което май ще започне работа по Кунино-Карлуково и изобщо сигурно Червен бряг-Мездра ще се прави на ново целия път за 130 км/ч както се прави Роман-Кунино в момента.
Мнения: 192
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 12:09 pm
Местоположение: град София
Обратна връзка:

Мнение от mitko_pz »

Nikss написа: предложи висококачествено търговско обслужване във влаковете.
Високо ценово обслужване на свойте клиенти.Последно такива вагони се движеха преди около 2 год.Едва ли ще има още участници в търга :roll:
депо подуяне
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

ЦЕНТРАЛНА ГАРА – УДОБСТВА
17 Април 2007, вторник

Нови ескалатори и асансьори за хора с увреждания работят от днес на Централна гара София. Министърът на транспорта Петър Мутафчиев откри съоръженията.
Асансьорите са монтирани с цел да бъдат създадени условия за достъп на хората с увреждания до железопътния транспорт. Вече има и платформи, които ще са в помощ на хората с инвалидни колички, но все още има какво да се желае.

ВИОЛЕТА ЙОРДАНОВА:
- Поне да има обявен телефон слизайки от влака човек, затруднен да може да позвъни и да му помогнат да се придвижи до мястото, което му е нужно. И нека да не правим всичко кампанийно, откриваме и после забравяме.

ПЕТЪР МУТАФЧИЕВ, Министър на транспорта:
- По принцип струва ми се, че когато се открива нещо ново, нещо добро винаги се подхожда скептично, не трябва това да бъде подхода... Убеден съм ,че ще бъде оценено от всички хора...

Удобството на ескалатора ще могат да ползват и хората, които предпочитат пътуването с влак. Шест от тях вече действат. Ако отдалеч видите, че ескалаторът не се движи - това е заблуда. Той все още работи.
Удобствата за всички вече са налице. Предстои изцяло да се модернизира и чакалнята на Централна гара.

източник: http://ntv.bg/news/show_news.php?id=13880
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

Искам да съобщя,че ЛОКОМОТИВИ е на 4 място в гугъл за дадената тема!Браво на нас! :D
Заключено

Обратно към “Архив "Новини и статии"”