Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
БЕЗ КОМЕНТАР!!!

Мнение от rexkos »

Днес, както миналия петък, реших да се поразходя до Драгоман с МБВ 490. Отидох на южните каси и помолих да ми издадат билет за международния влак до Др. Касиерката ми каза, че за този влак билети не се издават и ми даде за Дезирото. Отидох на 6-ти коловоз, където беше 490, и учтиво попитах кондуктора дали мога да се кача, ако доплатя съответната сума. Той каза че пътници във вътрешно съобщение не се допускат и, че трябва да отида на Дезирото. Каза, че онзи ден се наложи да спрат влака на Петърч, защото някакъв се беше качил в този влак а не Дезирото, а както знаем международният не спира на Петърч и другите гари наоколо. На Драгоман обаче спира. Аз му показах билета и отлично видя, че е до Драгоман, а не Петърч или Сливница и пр., и въпреки това ми каза: "Разбирам, но не може. Качвайте се на Дезирото!". И въпреки, че му казах, че миналата седмица съм пътувал с този влак, той пак ми отговори отрицателно. Веднага след мен още двама питаха кондуктора дали могат да пътуват с международния, но и на тях им каза същото, което и на мен.
Е добре де, ама може ли тия простащини до продължават. 2007 година сме!!! В Европейския съюз сме!!! Комунизма вече отдавна го няма. Същите изг*зици важат и за 360/1/2/3. Защо 490/491 изобщо возят EX-DB вагон, при положение, че е напълно излишен. Вместо да го сложат в състава на някой друг влак? Той е напълно излишен и спокойно може бъде махнат, защото заради всичките тези простотии на БДЖ, той се търкаля празен. Другата простотия е безмисленото спиране на Драгоман. Е щом е забранен за вътрешни съобщения какъв е смисълът да спира на Драгоман? Защо не спира направо на Димитровград ЮЖ? :roll:
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Попитай БДЖ знаеш сайта...
А найстина е голяма глупост явно БДЖ Не мислят...
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Задължително ще пиша. Дано поне се убедят, че е безмислено да търкалят EX-DB вагона ей така.
Мнения: 192
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 12:09 pm
Местоположение: град София
Обратна връзка:

Мнение от mitko_pz »

На този влак нелогичен изглежда и престоя на централна гара повече от час.Единствното оправдание е може би заради връзката с гръцкия влак, но едва ли има пътници от него, а пък вечер се разминават с няколко минути.
депо подуяне
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

mitko_pz написа:На този влак нелогичен изглежда и престоя на централна гара повече от час.Единствното оправдание е може би заради връзката с гръцкия влак, но едва ли има пътници от него, а пък вечер се разминават с няколко минути.
Донякъде има смисъл престоят да е 100 минути, защото въпреки че Истанбулският 490 (който миналата година от Свиленград до София се движеше като БВ 1662) и Сръбският 490 не правят връзка, и ако Истамбулският много закъснее, директният вагон Истанбул-Белград трябва да чака чааак до 22:20 за 292.
Мнения: 192
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 12:09 pm
Местоположение: град София
Обратна връзка:

Мнение от mitko_pz »

rexkos написа:
mitko_pz написа:На този влак нелогичен изглежда и престоя на централна гара повече от час.Единствното оправдание е може би заради връзката с гръцкия влак, но едва ли има пътници от него, а пък вечер се разминават с няколко минути.
Донякъде има смисъл престоят да е 100 минути, защото въпреки че Истанбулският 490 (който миналата година от Свиленград до София се движеше като БВ 1662) и Сръбският 490 не правят връзка, и ако Истамбулският много закъснее, директният вагон Истанбул-Белград трябва да чака чааак до 22:20 за 292.
Сега това не е ли един влак от граница до граница, по точно от Димитровград до Драгоман :roll:
депо подуяне
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

В момента се сещам за една случка, на която станах свидетел миналото лято.
БВ 1662 (сегашният 490) пристигна в 13:00 и оставаше 10 минути до заминаването на 490 за Белград. Вместо да задържат влака с 5-10 минути. Идиотите взеха, че пуснаха 490 в 13:10 и вместо да го задържат малко се наложи да оставят директния вагон от Истанбул да чака 292 - само заради 5-10 минути, пътниците се пържеха в жегите още 9 часа. :shock: :cry:
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

mitko_pz написа:
rexkos написа:
mitko_pz написа:На този влак нелогичен изглежда и престоя на централна гара повече от час.Единствното оправдание е може би заради връзката с гръцкия влак, но едва ли има пътници от него, а пък вечер се разминават с няколко минути.
Донякъде има смисъл престоят да е 100 минути, защото въпреки че Истанбулският 490 (който миналата година от Свиленград до София се движеше като БВ 1662) и Сръбският 490 не правят връзка, и ако Истамбулският много закъснее, директният вагон Истанбул-Белград трябва да чака чааак до 22:20 за 292.
Сега това не е ли един влак от граница до граница, по точно от Димитровград до Драгоман :roll:
Сега 490 е от Капъкуле до Белград, а миналата година беше от София до Белград. До София беше 1662.
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Колкото и да съм наясно, че от пътническите превози мислят с **за си, този път е напълно възможно вината да не е тяхна. Защото на тоя влак (за 292 не знам), митничарите се качват още в София и минават на проверка. Следователно не е невъзможно, както е казал кондукторът, митническите вагабонти да са направили скандал и да са принудили началник - влака да го спре на Петърч. Нали знаете, има ги всякакви. Вероятно е и кондукторът да се е случил някакво говедо, като един циганин - Генчо, който по принцип се подвизава по копривщенските влакове, ама съм го виждал и по 5-та. Или пък началник да е Благой Плански, ама той пък доколкото знам не е гадняр, стига нещо да не е ядосан.

Ето нещо по въпроса, което получих като отговор след запитване в сайта, пак по отношение на изгъзиците, за които не знам за кой път става въпрос. Нека тези, които разбират, да кажат има ли в това нещо вярно или си е прах в очите:

Уважаеми господин ...........,
Бих искала да Ви информирам, че международните превози с железопътен транспорт са предмет на договаряне между железопътните превозвачи на страните, които имат желание да реализират такъв превоз в рамките на международната конвенция за превоз с железопътен транспорт COTIF и нейните приложения. Това не ограничава и не отменя правото на две или повече железници да сключат договор за съвместна експлоатация на търговски продукти, условията за движение на които се определят от взаимните им интереси. Подобен е договорът за движението на висококачествените международни влакове по направлението София - Солун, условията за превоз с които бяха договорени преди членството на България в Европейския съюз и това наложи някои ограничения, едно от които беше превозът на вътрешни пътници.
Позволете да Ви информирам, че в момента текат преговори за договаряне на новите условия за превоз между “Български държавни железници” ЕАД, Национална компания ”Железопътна инфраструктура” и Гръцкият железопътен превозвач „OSE”. Съгласно принципа за субсидиарност, формулиран в договора за членство в Европейския съюз, страните членки могат да договарят помежду си условия, които са съобразени с конкретната ситуация. Независимо от резултатите от преговорите искам да отбележа, че превозните документи за тези влакове се издават по правилата и тарифите за международни превози, което означава че при превоз на пътници във вътрешно съобщение цените за него ще бъдат пъти по-високи от цените на вътрешните субсидирани превози.


Ще добавя само, че тая история стигна вече до Европейската комисия. Да видим какво ще отговорят оттам. На мен хич не ми се вярва да е в този дух, тъй като доколкото знам трябва в рамките на ЕС да са осигурени съответните транспортни връзки. Освен за простотиите ги питах и защо няма читав влак за Будапеща/Виена, а от Белград има Евро-Сити за където се сетите, при положение че на сърбите за да влизат в ЕС им са нужни визи. И не е необходимо да се караш, нали вече се разбрахме?
Мнения: 192
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 12:09 pm
Местоположение: град София
Обратна връзка:

Мнение от mitko_pz »

Интересно, обаче защо след като ги спряха за вътрешно съобщение Международните влакове започнаха да спират на повече гари в България, отколкото преди това когато бяха като нормални бързи .
депо подуяне
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Европейската комисия като разберe за из**зиците с влаковете 36x, би трябвало цялата тази каша да се оправи, понеже в другите страни от ЕС всички международни влакове са разрешени за вътрешни съобщение.
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Надявам се. Досега ние не можехме да подаваме жалби към нея директно, понеже България не беше член на ЕС. Интересното сега е каква глоба ще бамнат на БДЖ и на гръцките железници. А наистина навсякъде международните влакове не е задължително да се ползват само за излизане в чужбина. Например Евро Сити "Авала" 344/345 (Белград - Виена), който е с нови сръбски и австрийки вагони (унгарски няма) на унгарска територия спира в няколко малки градчета (от по 10 - 20 хил. жители), няма да им казвам имената, понеже трудно се четат, а и едва ли ги знаете. Но спира не по разминаване, а за да върши работа. Но понеже там скоростите са от порядъка на 160, това не се отразява особено на времепътуването. А пък нощният международен със същия маршрут, 340/341, който е калпав, от сорта на всеизвестния 460, не спира в тези градчета, защото няма смисъл.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Интересното сега е каква глоба ще бамнат на БДЖ и на гръцките железници
Тука си караме по старому-все пак сме на Балканите.Глобата трябва да е достатъчно солена обаче,че да може БДЖ да се постресне малко и спре да върши тези щурави работи,свързани с МВ на наша територия.
Мнения: 192
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 12:09 pm
Местоположение: град София
Обратна връзка:

Мнение от mitko_pz »

Сега се сещам, че на разписанието на Централна гара София МВ са обявени като влакове за вътрешно съобщение
пример 491.
за Пзк посочените влакове са ....17:30 18:30 19:30
така че няма никакво оправдание
депо подуяне
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация